|
|
|
|
|
|
Otomobil hakkında
Volkswagen Transporter Multivan Otomobil seven biri için ticari araç, binek, spor otomobil farkı yoktur. Neyin direksiyonuna geçerse geçsin keyif alır. Volkswagen'in ticari otomobil serisinden Transporter, şık tasarımı ile uzun zamandır dikkatimi çeken bir otomobildi. Hele birçok yöneticinin arka bölümü modifiye edilmiş Transporter'ları -tercihen koyu renkli- makam otomobili yapmaları, ilgimi daha da arttırdı. Çünkü bir ticari aracın, pazarda kendisine böyle ilginç bir konumlanma yaratması ürünün başarısından başka bir şeyden kaynaklanıyor olamaz. Ve kişisel olarak bu başarıda en büyük rolün otomobilin tasarımı ve başarılı yol tutuş özelliklerinden kaynaklandığını düşünüyorum. Ayrıca Formula 1 Türkiye şantiyesine girdiğimde, buraya gelinecek en güzel aracın Transporter Multivan olduğuna karar verdim. Çünkü altı yeterince yüksekti, 2500 cc. motor hacmi ile güçlü; yol tutuşuyla idealdi. Araca adımımı ilk attığımda arka bölümün genişliği ve ön panel zenginliği ile sarsıldım. Onu kullanırken genel duygu, bir arazi aracı ile ticari araç arasında gidip geliyor. Karbon görünümlü süsler, CD çalar, dışarının sıcaklığını ve otomobil hakkındaki o an gerçekleşen tüm yakıt ve menzil bilgilerini veren yol bilgisayarı ve Volkswagen firması logosu taşıyan tüm otomobillerde gördüğümüz eflatun gece aydınlatması kendinizi özel hissetmenizi sağlıyor. Benim kullandığım otomobilin arka bölümde tek kayar kapı vardı. Ancak dilerseniz otomatik açılabilen iki kayar kapı imkanı da sunulabiliyor. Parkmetre ise park hareketlerini kolaylaştırıyor. Bu arada rakamlara baktığımda bu otomobilin Passat uzunluğunda olması kullanımın rahatlığının yanı sıra park kolaylığı da sağlıyor. Kapıları açtığınızda ayak bölümünde yanan ve üzerinde "Multivan" logosu insanı havaya sokuyor. Bir gün bir ticari aracı bu denli seveceğimi bilmezdim. İlk aldığımda Arnavutköy'e gidip arka koltuğuna oturup, masayı açıp akşam yemeğimi yerken bir yandan da denizi seyredip, bu otomobili makam otomobili yapanları ve ticari araç olarak seçenleri çok iyi anladım. Ayrıca 130 beygir gücünde 2500 cc. hacminde 6 ileri vitesli motor ve şanzımanın uyumu aracın performansı ve çekiş gücünü arttıran bir etken. Şimdi gözlerimi kapatıp VW Transporter Multivan sahibi olduğumu ve nasıl döşeyeceğimi hayal ediyorum. Arkaya marangozdan küçük bir yatak, bir mini buzdolabı, küçük ahşap bir dolap, küçük bir plazma ekran ve surround sistem. Eminim bu otomobille ilgili herkesin hayali başkadır.
Teknik Bilgiler: * Max Güç: 130 bg * Max Tork: 340 nm * Motor hacmi: 2.5 litre TDI * Motor Tipi: 5 Silindirli * Yakıt tüketimi: 6.7 lt ortalama * Diferansiyel: İki çekiş, önden * Vites tipi: 6 ileri manuel * Fiyatı: 65 milyar 500 milyon lira
|
|
|
|
|
|
|
|
|