|
|
|
|
Soyları tükenmek üzere
Reklamlarında sosyal olayları ele alarak gündeme oturan Benetton, yeni reklam kampanyasında, insanlığın son yakın akrabalarını; nesli hızla tükenmekte olan maymunları konu ediyor. İnsanoğluna en yakın canlılar olan maymunlara dikkat çekerek, doğadaki yerimizi ve geleceği daha iyi anlamamızı sağlamak amacıyla hazırlanan kampanya, Birleşmiş Milletler Barış Temsilcisi olan ve maymunları inceleyen Jane Goodall, fotoğrafçı James Mollison, Londra Doğal Tarih Müzesi İletişim Müdürü Sharon Ament ve Luciano Benetton'un katıldığı bir toplantıyla kamuoyuna tanıtıldı.
FARKLI ÖYKÜLER "James ve Diğer Maymunlar", Asya ve Afrika'da son kalan sığınaklarda görüntülenen maymunların hikayesini anlatıyor. Yasadışı avcılardan alınarak sığınaklara yerleştirilen maymunların çoğunun annesi gözlerinin önünde öldürülmüş. Her birinin farklı, acı dolu hikayesi ve özgün kişiliği var. Mollison fotoğraflarıyla, evrensel zincirde bize en yakın tür olan maymunlara ayna tutarak, nesillerinin tükenmesi halinde, insanoğlunun kökleriyle arasında kalan son bağın da kaybolacağını iddia ediyor. Kampanya çerçevesinde İngiliz yayınevi Boot tarafından çıkartılan "James ve Diğer Maymunlar" kitabının önsözünü yazan Jane Goodall, "100 yıl önce sayıları 2 milyonu bulan maymunların bugün yalnızca 150 bininin hayatta olmasının nedenleri, insan nüfusunun hızla artması, yasadışı avcılık, ormanların ve yaşama alanlarının yok olması" diyor. Kampanya kapsamında James Mollison'un fotoğraflarından oluşan bir sergi de düzenlenecek. Mayıs 2005'te Londra Doğal Tarih Müzesi'nde açılacak sergi, haziran sonuna kadar gezilebilecek.
|
|
|
|
|
|
|
|
|