kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
14 Mart 2009, Cumartesi
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat
Caner Tunaman Serra Tunaman

Atıl fabrikalarla işbirliğine geçip Türkiye'yi 3'üncü merkez yapacak

PINAR ÇELİK
13.03.2009
Dondurulmuş gıda firması Iglo'yu Türkiye'ye getiren Caner Tunaman, Anadolu'daki atıl fabrikalarla işbirliği yapıp üretime başlamaya hazırlanıyor. Tunaman lojistik altyapı için de Ata Grubu ile anlaştı..
Yağ, gaz sıkıntısı yaşanan Bülent Ecevit hükümeti döneminde Unilever'de yöneticilik yaparken "Koskoca ülke senden alacağı 2.5 milyon dolarlık yağı ödeyemeyecek mi" deyip Türkiye'ye yağ temini sağlayan Caner Turaman, şu sıralar dondurulmuş gıda pazarının en büyük oyuncusu olmak için Anadolu'da fabrika fabrika dolaşıyor. Dardanel yaratıcısı olmasına rağmen ona rakip olacak uluslararası dondurulmuş gıda firması Iglo'yu Türkiye'ye getiren Tunaman ürettiği ürünleri taşıyacak lojistik altyapı için de Burger King'in Türkiye'ye getiren Ata Grubu ile stratejik işbirliği yaptı. 50 araçlık lojistik filo için 10 milyon euro yatırım yaptıklarını belirten Tunaman, fabrika satın almak yerine atıl fabrikaları işler hale getirerek kazan - kazan formülüyle çalışmayı planladıklarını belirterek, "Biz onların tecrübesinden onlar da bizim sermaye ve altyapımızdan yararlanacaklar" dedi.

PAZARI 10'A KATLARIZ
Iglo'nun dünyada Almanya ve İngiltere olmak üzere iki tane büyük üretim merkezi var. Turaman'ın hedefi Türkiye'yi 3. üretim merkezi yapmak. 200 milyon dolarlık pazarı 2 - 3 yıl içerisinde 2 - 3 milyar dolarlık bir pazar haline getirebileceklerini belirten Tunaman, "Bu ülkede herkese balık yedireceğim. Pilav üstü kuru geleneğini 'pilav üstü soya fasulyesi'ne dönüştüreceğim" diyor. İlk etapta fiyatların diğer oyunculara göre yüksek olduğunu ancak artık insanların karınlarını doyurmak için değil sağlıklı yaşamak için para harcadığını dile getiren Tunaman, "Türkiye'ye 'katlanılabilir lüks' kavramını yerleştireceğim" dedi. Avrupa'nın çok durağan bir bölge olduğunu, 12.5 milyonluk AB grubu genç tüketicisiyle Avrupa'nın kurtuluşu olduğunu söyleyen Tunaman, Iglo'nun da bu potansiyeli görerek Türkiye'de böyle bir dönemde yatırım kararı aldığını söyledi. Turaman, "Iglo sadece sermayedar. Tüm operasyondan ben sorumluyum. Türkiye'yi üretim merkezi yapmaya kararlıyım" diyor.