kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
14 Mart 2009, Cumartesi
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat
Bülent Eczacıbaşı Erdal Karamercan Haluk Bayraktar Ross Lovegrove Berna Erbilek Hüsamettin Onanç

Eczacıbaşı 'Zayıf rakipler var' dedi, Avrupa'da ilk üçe göz dikti

TARIK YILMAZ FRANKFURT
13.03.2009
Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu Başkanı Onanç, "Eczacıbaşı Yapı, Avrupa'da 6'ncı sırada yer alıyor. Bazı rakiplerimizdeki zayıflama ve büyümeyi sürdürmemiz, üç yılda ilk üçe girme fırsatı sağlayacak" dedi..
Villeroy & Boch, Burgbad ve Engers gibi Avrupa'nın önde gelen markalarını bünyesine katan Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu, yaşanan ekonomik darboğaza rağmen şirket satın alma stratejisinden vazgeçmedi. Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu Başkanı Hüsamettin Onanç ile Genel Müdürü Haluk Bayraktar, "Büyüme stratejilerimiz içinde yeni marka ve şirket alımları var" mesajı verirken, Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı, şirket alımı konusunda fırsatları değerlendireceklerini, ancak global kriz nedeniyle adımlarını dikkatli atacaklarını söyledi.

VİTRA PAZAR LİDERİ
Vitra'nın Türkiye'de pazar lideri olduğunu, bu konumu güçlenerek sürdürmeyi planladıklarını kaydeden Hüsamettin Onanç, "Avrupa'da Roca, Grohe, Sanitex, Ideal Standart ve Marazzi'den sonra 6'ncı sıradayız. Hedefimiz 3 yıl içinde Avrupa'da ilk 3'e girmek. Bir yandan bazı rakiplerimizde görülen 'zayıflama', diğer taraftan bizim büyüme stratejimizi sürdürmemiz, bize hedeflediğimiz sürede Avrupa'da ilk üçe girme fırsatını verecek diye düşünüyoruz" diye konuştu.

KRİZ STRATEJİSİ
Onanç'ın sözleriyle ilgili değerlendirme yapan CEO Erdal Karamercan ise, "Aslında bu sıralama net satışlara göre yapılıyor. Satış, tek başına başarı kriteri olmaya yetmez. Aksi halde, Çin'in bütün şirketleri, satışlar nedeniyle dünya lideri çıkabilir. Markaların gücüne" diye konuştu. Hüsamettin Onanç ise, Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu'nun 2008 cirosunun 1.2 milyar dolar olduğunu ifade ederek, şunları söyledi: "Ciromuzun yarısını ihracat oluşturuyor. Global kriz özellikle Avrupa'ya dönük ihracatı olumsuz etkiliyor. Biz de bu nedenle Rusya, BDT ülkeleri, Kuzey Irak, Ukrayna, Azerbaycan, S.Arabistan, Bahreyn, Dubai ve Libya gibi pazarlara daha fazla yüklenmeye başladık. Ayrıca Çin ve Hindistan pazarlarında üretime dönük yatırım dahil her konuda araştırmalar yapıyoruz. Vitra'nın dünyanın çeşitli ülkelerinde kendisine ait 9 mağazası bulunuyor, 2 binden fazla satış noktasına ulaşıyor."