kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
6 Ocak 2009, Salı
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Hızlı tren kumlu sınavı geçti, sıra müşteride

ANKARA
05.01.2009
Ankara-Eskişehir arasını 1 saat 15 dakikaya indirecek hızlı tren, şubatta insanlı test sürüşüne başlayacak. Kum torbalı güvenlik testlerini geçen trende müşteri memnuniyeti ölçülecek..
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Ankara-Eskişehir hızlı treninin yolculu test sürüşlerine en geç şubat ayı sonunda başlanacağını açıkladı. Kum torbalarıyla yapılan testten geçip güvenlik sertifikaları alan hızlı trenin, bu kez insanlı testte müşteri memnuniyeti sınavından geçeceği bildirildi. Bakan Yıldırım, Bakanlığı'nın 2008 yılı faaliyetlerini değerlendirmek üzere basın toplantısı yaptı. Binali Yıldırım, ana hatlarıyla şunları söyledi:

* İNTERNETTE VERGİ İNDİRİMİ: İnternette, Özel İletişim Vergisi (ÖİV) mobil de yüzde 25'ten, sabit telefonda da yüzde 15'den yüzde 5'e düşürülecek. Maliye Bakanı Unakıtan'ın sözlerinin takipçisiyiz ve bunu gerçekleştireceğiz. Kriz döneminde vergi indirimi yapılan tek alan internet.

* HIZLI TREN BAŞLIYOR: Ankara- Eskişehir arası hızlı tren test sürüşleri ve sertifikasyon işlemleri tamamlandı. İki küçük sorun var. Atatürk Orman Çiftliği ve Sincan'daki hemzemin geçitlerin emniyet tedbirleri alınacak. Ankara-Eskişehir hızlı treninin yolculu test sürüşlerine, en geç şubatın sonunda başlıyoruz. Altyapısı tamamlanan Ankara-Konya hızlı tren hattı da 2010 yılının sonunda hizmete girecek.

* ATATÜRK'ÜN HIZI: TCDD, 1400 kilometre yeni demiryolu çalışması yaptı. 1923-1946 arasında Atatürk döneminde bir yılda yapılan demiryolu uzunluğu 128 kilometreydi. 1946-2003 yılları arasında bu oran, yılda 11 kilometreye düştü. 2003'ten sonra, şu anda yılbaşına düşen demiryolu yapımı 107 kilometreye ulaştı. Hâlâ Atatürk döneminin rakamlarına ulaşamadık.

* GEMİ SİPARİŞLERİ İPTAL: Küresel kriz sonrasında tersanelerde gemi siparişlerinde iptaller yaşandı. Bu alanla ilgili çözüm arayışları devam ediyor.

* DUBLE YOLDA ÇITA YÜKSELDİ: Bölünmüş yol uzunluğu 15 bin 300 kilometreye ulaştı. 2011 yılında bunu 22 bin 500 kilometreye çıkarmayı hedefliyoruz. 2011'de Türkiye'nin yol ağının üçte birinden fazlası çift gidiş-gelişli bir yapıya kavuşacak.

* BOĞAZA 3. KÖPRÜ: İzmit-İzmir otoyolu ihalesinden sonuç alırsak, 3. köprü ve diğer otoyol projeleri de bunu takip edecek.