kapat
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
Okur Temsilcisi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
22 Kasım 2008, Cumartesi
Sabah
 
Haberler Spor Günaydın Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Günaydın Cuma Cumartesi Pazar Emlak Buzz
 
24 Saat
24 Saat
Eric Gusman, önümüzdeki yıl kırmızı ve sarı valizlerin moda olacağını söylüyor.

Valiz hazırlamak ayrı bir sanattır

Burcu Aldinç
14.11.2008
Her sezon yeni bir tane almasak da valizlerin de bir modası var. Bu yıl turuncu ve gri ön planda. Dünyaca ünlü bir valiz markasının genel ba.kanı Eric Gusman, valiz seçerken nelere dikkat etmemiz gerektiğini anlattı.....
Ne kadar sık seyahate çıkıyorsunuz? Peki yılda kaç kez yeni valiz satın alıyorsunuz? Marka çantalar yeni modellerini piyasaya sunduğunda, o çantaya sahip olabilmek için aylarca uğraşan kadınlar bile konu valiz olunca daha duyarsız oluyor. Kısacası her sezon yeni rengi ya da modeli çıktı diye kimse valiz satın almıyor. Oysa valizlerin de bir modası var. Her yıl farklı bir desen, renk ve şekil ön plana çıkıyor. 1975'te Amerika'da kurulan ve bugün dünyanın en iyi valiz markalarından biri olan Tumi'nin genel başkanı Eric Gusman, geçtiğimiz hafta Akaretler'deki şubenin açılışı için ülkemize geldi. Marka elçiliğini Catherine Deneuve'ün yaptığı markanın kullanıcıları arasında Brad Pitt, Keanu Reeves gibi isimler de var. İşi gereği sık sık seyahat ettiğini söyleyen Gusman'dan iyi valizin nasıl seçileceğini ve işin inceliklerini öğrendik.

- Öncelikle tanımayanlar için biraz markanızdan bahseder misiniz
- Tumi, 35 yıl önce, 1975'te Amerika'da doğdu. Fakat herkes onu İtalyan ya da Fransız markası sanıyor. Kurucusu uzun yıllar Peru'da bir fabrikada çalıştıktan sonra Amerika'ya dönerek şirketi kurmuş. İlk başlarda kadın el çantaları üreten bir firmaydı. Ama o dönemlerde sık seyahat eden elit kesime hitap eden valizler yoktu. Bunun eksikliğini gören firma yetkilileri de 1983 yılında ilk valiz koleksiyonunu piyasaya sürdüler.

- Tumi ismi ne anlama geliyor?
- Peru'dan geliyor. Beyin ameliyatlarında kullanılan bir tür kesici aletin adı. Ama aynı zamanda 'iyi dilek' anlamına da geliyor.

- Valiz satmak zor bir iş olsa gerek. Sonuçta kimse sırf modası geçti diye yeni bir valiz satın almıyor. Peki sizin tüketici kitleniz kimler, en sık kim valiz satın alıyor?
- Yüzde 70 erkekler, yüzde 30 ise kadınlar satın alıyor. Özellikle sık seyahat eden işadamları, valiz konusunda daha hassaslar. Bizim fiyat aralığımız 600'den başlıyor ve 5 binlere kadar devam ediyor. Bu nedenle de tüketici kitlemiz daha çok orta yaş kesim.

- Valiz alırken nelere dikkat etmek gerekiyor?
- Öncelikle ne sıklıkta seyahat ettiğiniz çok önemli. Sık sık ama kısa süreli seyahatler gerçekleştiriyorsanız, size tavsiyem kabin boyutuna uygun bir çanta satın almanız olacaktır. İçine kırılacak eşyalar koyuyorsanız, sert bavullar tercih edebilirsiniz. Üstelik bizim sert bavullarımız, hafiflikleriyle de ön plana çıkıyor.

EN ÇOK SİYAH SATILIYOR
- Valizlerin de modası var mı. Örneğin bu sezon hangi renkler moda?
- Olmaz olur mu! Bu yıl turuncu ve grisiyah karışımı çok moda. Önümüzdeki yıl ise sarı ve kırmızı ön plana çıkacak.

- Ama havalimanlarında bu renklere pek de rastlamıyoruz. Sanki herkes siyah valiz kullanıyor..
- Aslında siyah valiz akımını başlatan biziz. Eskiden koyu kahve, mavi ve gri vardı. Siyah trendi, Tumi ile başladı. Ama dediğiniz doğru, bugün satılan valizlerin yüzde 80'i siyah. Sarı, kırmızı, pembe gibi renklerle bir valiz markasını ayakta tutamazsınız. Bunlar gelip geçici trendler.

- Valizlerin şekilleri de artık değişti.
- Tasarım artık her şeye girdi. El çantasından valize kadar her türlü detayda tasarım ön plana çıkıyor. Valiz de olsa kimse kaba, çirkin görünüşlü bir şeyi satın almak istemez. Markanın ambleminden tutma yerine, tekerleğine, fermuarına kadar her türlü ayrıntı önemli. İnsanlar valiz alırken sadece dayanıklılığına değil, görünüşe de bakıyor.

- Ülkeden ülkeye satılan renkler değişiyor mu?
- Aslında her ülkede koyu renkler çoğunlukta. Sarı, pembe gibi iddialı renkler en çok Rusya'da satıyor. Onlar gösterişi sevdikleri için, bu renkleri satın almaktan çekinmiyorlar.

- Açık renkleri biraz da kirlenir diye tercih etmiyoruz sanırım.
- Evet ama bizim markamızın özelliği kullandığımız kumaşlar. Balistik naylondan bir serimiz var. Kurşun geçirmez ceketler de kullanılan kumaşla valizleri üretiyoruz. Bu kumaşın özelliği de kir tutmaması ve kolayca temizlenmesi. Bu sezon bu kumaştan turuncu bavul ürettik. Sonuçlar oldukça tatmin edici...
Haberin fotoğrafları