kapat
E-gazete
|
Hava Durumu
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
English
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
6 Eylül 2008, Cumartesi
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat
Nil Esra Erkmen

Fiba: Kapımızı çalan çok yeni markalar getireceğiz

MELTEM ERSOY
Giriş Saati : 06.09.2008 00:25
Güncelleme : 06.09.2008 01:53
M&S ve GAP'in temsilcisi Fiba Holding Perakende Grup Başkanı Oya Sener, yeni markaların yolda olduğunu belirtti ve ekledi: Yurtdışındaki mağazalarımız iki yıl içinde yurtiçindekileri geçecek..
Finansbank'ın satışının ardından enerji, perakende, gemicilik yatırımlarına hız veren Fiba Holding, Marks&Spencer (M&S) ve GAP'in ardından temsilciliğini alacağı yeni markalarla perakendedeki gücünü artırmayı hedefliyor. Türkiye'nin yanı sıra Rusya ve Ukrayna'ya da markaları taşıyan Fiba Holding'in Perakende Grup Başkanı Oya Sener, "Perakendedeki deneyimlerimiz arttıkça kapımızı çalanların sayısı arttı, biz de yeni markalarla görüşme halindeyiz" dedi. Perakende dendiğinde sadece giyim perakendeciliğinin düşünülmemesi gerektiğini belirten Sener, yurt dışında da en az yurt içinde olduğu kadar iddialı olduklarını kaydetti. Sener, iç talepte olası bir daralmanın sıkıntı yaratması halinde yurt dışı pazarlarla bunun dengelenme avantajının da altını çizdi. Sener, 2010 yılında Türkiye, Rusya ve Ukrayna pazarlarından 480 milyon dolar ciro hedefleyen M&S'ın 35'inci mağazasının İzmir'deki açılışında sorularımızı şöyle yanıtladı:

* Önce M&S ile başlayalım. Büyüme hedefleriniz nedir?
M&S olarak bu yıl hedefimiz yüzde 20 büyüme, bunda yeni metrekarelerin etkisi de olacak. Türkiye dışında önce Rusya ve sonra Ukrayna'nın da temsilciliğini aldık. Rusya'da 13, Ukrayna'da 4 mağazamız var. Türkiye ile karşılaştırdığımızda yurt dışında daha kısa sürede daha yüksek rakamlara ulaştık.

* Ardından ABD'nin en büyük perakendecisi GAP ile işbirliğiniz geldi. Kaç mağazaya ulaştınız? Geçen yıl GAP Inc. ile işbirliği yaptık. İlk mağazamızı geçen yıl kasım ayında açtık. Bugün itibarıyla 10 mağazamız var. 1 yılı tamamlayınca 12 mağazaya ulaşmış olacağız. GAP önümüzdeki yıllarda ağırlık vereceğimiz, tüketiciyle buluşma noktalarını artıracağımız bir marka. Gelecek yıl mağaza sayısında yüzde 50 büyümeyi hedefliyoruz. Rusya'daki ilk mağazamızı da kasımda açacağız. Banana Republic'in lansmanını ise geçen yıl yaptık, 4 mağazaya ulaştık.

TÜRKİYE'YE İLGİ SÜRECEK
* Yurtdışındaki mağazalar yurt içindekileri geçecek mi?
2-3 sene içinde yurtdışındaki mağaza sayımızın en azından Türkiye'deki kadar olmasını bekliyoruz. Yurtdışında çok iddialıyız, bu yurtiçinde olabilecek herhangi bir tersliği de dengeleyebilecek bir yapı sağlıyor bize.

* Fiba yeni markalar getirecek mi?
Bu yılı 55'e yakın mağazayla kapatacağız Fiba Perakende olarak. Önümüzde çok uzun bir yol var. Perakende endeksine baktığınızda Türkiye dünyada tavsiye edilen büyüme potansiyeli olarak 3'üncü. Bu ilgi bence artarak devam edecek. Biz de artık perakende sektöründe bilinen bir grubuz. Bu nedenle kapımızı çalanlar oluyor. Hem Türkiye hem de Rusya ve Ukrayna pazarındaki tecrübelerimizden ötürü bizimle çalışmak isteyen yeni markalar oluyor. Biz de bu markalarla görüşüyoruz ve yeni markalarla çalışmak istiyoruz. İstediğimiz hacimleri sağlayacak markalara açığız.