kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 15 Nisan 2008, Salı
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC

'Her perakende devi Türkpazarında rol almak ister'

MELTEM ERSOY
Dünyanın en büyük perakendecisi Wal-Mart'ın Direktörü Shewmaker, Türkiye'yi 'her perakendecinin var olmak isteyeceği pazar' olarak niteleyerek, "Kendimizi yalnız satın almayla sınırlamıyoruz" dedi..
Geçen sene 378 milyar dolar ciro elde eden dünyanın en büyük perakendecisi ABD'li Wal-Mart'ın Direktörü Jack Shewmaker, "Türkiye her perakendecinin olmak isteyeceği bir pazar, gerek makroekonomik rakamlar gerekse perakende pazarının rakamları oldukça umut verici" dedi. İspanya'nın Barselona kentinde düzenlenen Dünya Perakende Kongresi'nde SABAH'ın sorularını yanıtlayan Shewmaker, Türkiye pazarına ne zaman girecekleri konusunda kesin bir tarih veremeyeceğini söylerken, Türk perakendesinin sadece rakamları değil, oyuncuları ve derinliğiyle de olgun ve çekici bir pazar olduğunu belirtti. 11 yıl Wal-Mart Yönetim Kurulu üyesi olarak görev yapan, daha sonra direktör olarak atanan Shewmaker, kendilerini sadece satın alma fikriyle sınırlamadıklarını dile getirerek, "Yerel ortaklık ya da başka seçenekler de söz konusu olabilir" değerlendirmesinde bulundu.

'EKİMDE GELECEĞİM'
Bu yıl ekim ayında İstanbul'a geleceğini söyleyen Shewmaker, ziyaretin amacına ilişkin ise "Hem tatil hem de iş olacak" demekle yetindi. Kongre'de Wal-Mart'ın rekabet stratejilerine ilişkin bir konuşma da yapan Shewmaker, "Wal-Mart maalesef rekabeti küçümsüyor, oysa 1992 yılında ölen kurucumuz Sam Walton bunu hiçbir zaman yapmadı" özeleştirisinde bulundu. Karşılarında pek çok tehdidin bulunduğunu vurgulayan Shewmaker, şunları kaydetti: "Tüm dünya büyük bir değişim geçiriyor. Wal-Mart da değişmeli, ancak dünya kadar hızlı değişip değişemediği konusunda şüphelerim var. Biz de dahil tüm perakendeciler büyüme fikrine o kadar çok odaklanıyor ki, temel kriter olan müşteri boyutu gözardı edilebiliniyor. Perakendeciler, durgunluk zamanlarında bile operasyonlarına yatırım yapmalı. Artık bir mağazaya 15 yıl yatırım yapmamak lüksü yok. En az 5 yılda bir adım atmak gerek. Bir segmente fazla odaklanırsanız, başka birini atlarsınız. Maalesef Wal-Mart son yıllarda bu hataya düştü."
Haberin fotoğrafları