kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 15 Nisan 2008, Salı
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC

ABD'lilerin 2008 yılında ilk hedef pazarı Türkiye

300 perakendeciye "2008'de hedef ülke" soruldu. Genel sonuçlardaHindistan ilk sırada yer alırken, ABD'liler arasında Türkiye birinci oldu..
ARALARINDA Sainsbury's, Saks Fifth Ave-nue, Disney Store gibi pek çok perakendecininbulunduğu 300 şirket arasında yapılan araştırma-ya göre, Türkiye '2007'de ilk kez girilen ya da2008'de girilmek istenen' gelişmekte olan pazar-lar arasında 5'inci sırada yer aldı. Toplam 25 bin mağazası bulunan perakende-cilerin orijinlerine göre yapılan sıralamada iseTürkiye ABD'li perakendecilerin en yüksek notverdiği ilk ülke oldu. Dünya sıralamasında ilk sırada Hindistan yeralırken, onu Ukrayna ve Rusya takip etti. OrijiniAsya Pasifik olan perakendecilerin sıralamasınagöre ise Türkiye, Güney Afrika ve Malezya'nınardından 3'üncü sıraya yerleşti. Türkiye, lüks pe-rakendecilerinin sıralamasında da Hindistan veBrezilya'yı izleyerek 3'üncü oldu.

EN AZ REDDEDİLEN 5'İNCİ ÜLKEYİZ
Şirketlerin not verirken en çok kullandığı kri-terler, talep büyüme hızı, tüketim alışkanlıkları,rekabet ortamının varlığı, diğer uluslararası perakendecilerin varlığı oldu. Türki-ye, araştırıldığı halde girilmek istenmeyen ülkelerarasında ise 'en az reddedilen' 5'inci ülke oldu. Gelişmekte olan ülkelere girme kararı alırkenrakiplerin o ülkedeki stratejilerini dikkate alanlarve almayanlar ise aşağı yukarı eşit oranda çıktı.300 perakendecinin yüzde 41'i "Gelişmekte olanbir ülkeye girerken rakibin stratejisinin ne olduğutemeldir" cevabını verirken, yüzde 43'ü ise "Ra-kip takip edilir, ancak son kararı birebir etkile-mez" cevabını verdi.

GAYRİMENKUL KALİTESİ ETKİLİ
"Gayrimenkul olanaklarının kalitesi bir ülke-ye giriş zamanlamanızı etkiler mi?" sorusunu isekatılımcıların yüzde 40'ı "Gelişmekte olan ülkeleriçin büyük oranda gayrimenkulün kalitesi önemli-dir" şeklinde yanıtlarken, yüzde 16'sı ise "Çokönemlidir" fikrini dile getirdi. Bu oranlar gelişmişülkelerde ise sırasıyla yüzde 34 ve 12'ye kadardüştü.Kategorilere göre bakıldığında ise, gıda pera-kendecileri yeni pazarlara girmekte en çekingenkategori çıktı. Bunun nedeni, "Bir pazara girecek-sek orada lider olmamız gerekir" düşüncesi ola-rak gösterildi.