kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 11 Kasım 2007, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
Midpoint, hedef büyüterek, 2008 yılında yurt dışına açılma kararı aldı. Buna göre, Rusya'nın yanı sıra Türki Cumhuriyetler'de ciddi yatırımlara başlanacak. Midpoint'in amacı 2010 yılında 100 milyon dolar ciroya ulaşabilmek.

'Turquality benzeri bir destek istiyoruz'

* Dünya markası olmanın yolu nedir?
Biz markalaşmanın yolunun şube sayısının çoğalmasından geçtiğini görüyoruz. Tek bir mekanla markalaşmak çok zor. Tek bir marka ile dünya çapında birçok şube açmak gerekiyor. Belli bir standartı yakalayabilen ve bunu yurtdışında devam ettirebilecek olan firmalar, dünya çapında bir marka olmayı başarabilir. Mönüdeki ürünlerin her yerde aynı standartta sunulması gerekir. Hizmeti aynı standartta veremediğiniz takdirde markanın değeri düşecektir. Bu standartı yakalamak kolay değil. Tüm personele aynı ürünleri yaptırarak eğitim veriyoruz. Aynı fiyat ve aynı kaliteyi vermeye çalışıyoruz. Bunu bir fabrikada kolayca yapabilirsiniz, ancak bir restoran için çok zordur. Biz bunu yakalamayı başardık ve başarı oranımızı yüzde 95'in üzerine çıkardık.

* Yurt dışı açılımınız nasıl olacak?
Biz yurt dışında restorancılıkta başarılıyız. Destekli olursa daha hızlı olacak. Belki devlet, tekstile Turquality Projesi ile verdiği desteği, restoranlara da verebilir. Ancak restorancılık, tekstil kadar kolay çoğalmayabilir. Her bir restoranı üretim tesisi olarak düşünmek gerekir. Biz altyapımızı buna göre hazırlıyoruz. Servis elemanının o ülkenin insanından seçilmesi gerekir. Ancak mutfak personelini kendi ülkemizden de götürmemiz gerekir.