kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 11 Kasım 2007, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
Numan Çarıkçılar - Ayhan Çarıkçılar

Deniz subaylığından ayrıldı Midpoint'le dünyaya açıldı

SİNAN ÖZEDİNCİK
Deniz subaylığından ayrılarak 2001'de Midpoint'i kuran Ayhan Çarıkçılar, hedeflerinin 2008'de yurt dışına açılmak ve 2010 yılında 100 milyon dolar ciroya ulaşmak olduğunu söylüyor..
İLİŞKİLİ HABERLER
Deniz subaylığından ayrıldı Midpoint'le dünyaya açıldı
Bistro&brasserie tarzının Türkiye'deki temsilcilerinden Midpoint, beş yıl önce bir şube ile bir milyon dolar yaptığı cirosunu 2010 yılına kadar yurtdışına da açılıp 100 milyon dolara çıkarmayı hedefliyor. Dünya markası olma yolunda ilk adım Rusya ve Türki Cumhuriyetler'de atılacak... Türkiye'de, özellikle İstanbul'da, son beş yıldır "bistro" ve "brasserie" kültürü hızla yaygınlaşıyor. Bistro ve brasserie'ler Fransız kültüründen geliyor. Sözlük anlamı, bistro'nun meyhane, brasserie'nin birahane demek. Günümüz bistro ve brasserie'lerinin formatı ise biraz daha değişik. Hem okkalı yemek yemek isteyenlere, hem de sırf iki tek atmak isteyenlere hitap eden mekanlar artık buralar. Bir de diğerlerine göre uygun fiyatlılar. Son beş yılda Midpoint, House Cafe, Kitchenette, Num Num, Chocolate ve Kırıntı gibi bu tarz birçok mekan hizmete girdi. İşte bu mekanlardan Midpoint, aralarında adeta öncü... Mekan, 2002 yılında Bağdat Caddesi'nde açıldığında kimse iş yapacağına inanmamış. Ancak iki kardeş olan Ayhan-Numan Çarıkçılar, beş yıl önce açtıkları Bağdat Caddesi Midpoint ile bir yıl içinde bir milyon dolar ciro yapmayı başarmış. Geçen beş yıl içinde de şube sayıları artmış. Şu anda Bağdat Caddesi, Abdi İpekçi Caddesi ve Kanyon'da birer şubesi olan Midpoint, yıl sonuna kadar Ankara Panora ve Bakırköy Capacity'de, ocak ayında Bebek'te ve 2008'in temmuz ayında da yedinci şubesi ile Kozyatağı Palladium'da olacak. Önümüzdeki yıl İstiklal Caddesi'nde de Midpoint açacaklarını belirten Ayhan Çarıkçılar, AVM'lerden sonra çok önemli bir iş yapmış olacaklarını söylüyor. 140 yemek çeşidi sunulan Midpoint'lerde, ayda 70 bin kişi yemek yiyor. Yeni açılan şubelerle birlikte bu sayının 140 bin kişiyi aşacağı tahmin ediliyor. Dünya markası olmak için gerekli alt yapıyı hazırladıklarını ve bir yıl içinde okul açıp, hem kendilerine, hem de piyasaya nitelikli personel yetiştireceklerini belirten Ayhan Çarıkçılar'la Midpoint macerasını konuştuk.

* Midpoint nasıl doğdu?
1992 yılında deniz subaylığından istifa edip, ticarete atıldım. 2000 yılına kadar Koton Tekstil ile mağazacılıkta ortaklık yaptım. 2001 yılında ayrıldım. Bağdat Caddesi'nde bir mağazamız vardı, onu restoran va kafeye çevirmeye karar verdik. Bu hamle, başlangıcımız oldu. Daha sonra Nişantaşı ve ondan bir yıl sonra da Kanyon'da şube açtık. Öncelikle İstanbul ağırlıklı olarak şubelerimiz artıyor. Bebek'te ve Bakırköy'deki Capacity AVM'de yerlerimiz devreye girecek. Daha sonra da Anadolu yakasındaki Palladium AVM'de hizmete gireceğiz. Ankara'da da Oran'daki Panora AVM'de bir şube açılacak. 2008'in temmuz ayında toplam yedi şubemiz olmuş olacak.