kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 11 Kasım 2007, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
Wilbert Das

Diesel, ilham perisini Türkiye'de arıyor

NURDENİZ KUTSEL
Diesel'in reklam tasarımcısı Wilbert Das, yeni sezon kampanyasında ilham almak için İstanbul'a geldi..
Kısa sürede Diesel'i gençlerin en çok tercih ettiği markalar arasına sokan Wilbert Das , o çok konuşulan Küresel Isınma temalı reklam afişlerinin de fikir babası. New York'un sular altında kalmış görüntüsünü kullanarak yaptıkları reklam kampanyası çok konuşulan Diesel, yine Das'ın fikriyle "biri bizi gözetliyor"a gönderme yaparak yarattıkları 5 günlük interaktif iç çamaşırı lansmanı ile de bir anda gözleri üzerine çekmeyi başardı. İki çılgın ve güzel kızın yeni iç çamaşırı koleksiyonunu çalması, kendileri ve kaçırdıkları sözde Diesel tasarımcısını bir otel odasına kapatmasıyla başlayan hikaye kızların otel odasında neler yaptıklarının tüm dünyaya canlı yayında gösterilmesi ile sürdü. İç çamaşırlarını deneyen genç kızların ve bir çeşit işkenceye maruz bıraktıkları yakışıklı tasarımcının canlı görüntülerine tıklayan yüzbinlerce insan bu 5 günlük serüvenle Diesel'in yeni kreasyonunun her ayrıntısını da öğrenmiş oldu. İşte bu parlak fikirlerin ve şık kreasyonların kreatörü Wilbert Das yeni kreasyonunu oluştururken ilham almak için Türkiye'ye geldi. Geçtiğimiz yıl yaratıcı ekibi ile Arjantin ve Meksiko'yu gezen ve etnik unsurlarla bezeli 2008 kış sezonunu ortaya çıkaran Das, ilham turu için bu kez Türkiye'yi seçtiğini söyledi. Das'ı Türkiye'ye çeken en önemli unsurların Osmanlı'nın ihtişam ve görkeminin şehre yansımaları olduğunu belirten başarılı kreatör sorularımızı şöyle yanıtladı:

* Sizi çarpıcı reklam kampanyalarıyla anıyoruz. Bu, genel pazarlama stratejiniz mi?
Çarpıcı reklam kampanyaları, sıradışı ve kışkırtıcı afişler bizim konuştuğumuz dil. Bu bir strateji değil, Diesel'in tüketiciyle kurduğu iletişim yöntemi, kendini ifade etme dili.

* Fazla sert bulanlar da var...
Evet doğru ama bu bizi yolumuzdan çeviremez. Değişirsek tamamen markamızın çizgisini de değiştirmiş oluruz ki bu doğru olmaz. Üstelik hedef kitlemizin bu reklam kampanyalarımı sevdiğini düşünüyoruz.

* Küresel Isınma temalı kampanyanız çok konuşuldu. İşin sırrı popüler olan üzerinden reklam yapmak mı?
Evet, aslında doğru sayılır. Biz, bu küresel soruna kendi dilimizle ve yöntemimizle dikkat çekmek istedik. Ortaya o çok ses getiren ve New York'un sular altında göründüğü reklam afişleri çıktı. Küresel ısınmanın nelere yol açabileceğinin gündelik yaşamın içinde gösterilmesi insanlarda şok etkisi yarattı.