kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 11 Kasım 2007, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
Raymond Weil CEO’su Olivier Bernheim

"3 bin saat sattık, yarısını Türkiye'ye gelen Ruslar aldı"

FATİH ATALAY
Raymond Weil CEO'su Bernheim, Türkiye'deki satışlarının yüzde 40'ının tatilci turistlere yapıldığına dikkat çekti..
Günümüz dünyasında zenginler evlerinden ve arabalarından sonra belki de en büyük 'yatırımlarını' saatlere yapmaya başladı. Türkiye de bu anlamda son birkaç senedir lüks saat üreticileri için altın ülke' oldu. Örneğin, ocak ayında İstanbul Nişantaşı'nda açılacak Louis Vuitton yeni mağazasında ilk defa saatlerini Türk müşterilerinin beğenisine sunacak. Diğer yandan Fransız lüks devi Cartier ise yakın zamanda yine Nişantaşı'nda Türkiye pazarına giriş yapmayı planlıyor. Konu hakkında konuştuğumuz İsviçreli saat üreticisi Raymond Weil CEO'su Olivier Bernheim, Türkiye pazarını 'gelişmekte olan ülkeler' klasmanında görmediklerini, Türkiye'nin en çok saat sattıkları 10 ülkeden biri olduğunu vurguladı. Bernheim, Türkiye'de yılda 3 bin saat sattıklarını belirterek, "Türkiye pazarında sattığımız saatlerin yüzde 60'ını yerel piyasa satın alıyor. Diğer kısmını ise özellikle Antalya'ya seyahate gelen turistlere satıyoruz. Bu turistler içinde Ruslar başı çekiyor. Saatlerimizi kendi ülkelerinde daha pahalı olduğundan Türkiye'den satın alıyorlar. Bu oran dünyada bir tek Türkiye'de var" dedi.

TÜRKLER PAHALIYA YÖNELİYOR
Türklerin Avrupalılara göre daha pahalı modelleri satın aldıklarını belirten Bernheim, Türkiye'de saatin prestij olarak görüldüğünü söyledi. Pazarı değerlendiren Bernheim, Türklerin satın alma gücündeki artışın diğer ülkelere göre daha yüksek olduğunu kaydetti. Bernheim, 2007 yılının ilk 9 ayında geçen senenin aynı dönemine göre perakende sektöründe yüzde 16'lık bir düşüş görünmesine rağmen, cirosal anlamda yüzde 14, adetsel açıdan da yüzde 17 artış gözlemlediklerini vurguladı.