kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 20 Eylül 2007, Perşembe
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC

Zapmedya'nın yüzde 70'i Ingiliz IMSG'ye satıldı

Yeni Haber
İnternet reklamcılığı alanında Türkiye'nin pazar lideri olan Zapmedya'nın yüzde 70'i, İngiliz reklam ve pazarlama şirketi International Marketing and Sales Group (IMSG) tarafından 13 milyon dolara satın alındı. Zapmedya Başkanı Bülent Boytorun, IMSG ile yürüttükleri işbirliğinin bir satın alma işleminden çok stratejik ortaklık olduğunu belirterek, "IMSG'nin dünya çapındaki ilişkilerinden faydalanarak yurtdışına açılacağız. İlk hedefimiz Rusya" dedi.

Bülent Boytorun, düzenlediği basın toplantısında Zapmedya'nın IMSG'ye satışı hakkında bilgi verdi. Zapmedya'nın kurulduğu 2000 yılından bu yana 500'ü aşkın kuruluşa on-line reklam konusunda hizmet verdiğini hatırlatan Boytorun, şirketin 2006 yılı sonu itibariyle 12 milyon dolarlık cirosu ile Türkiye'de internet reklamcılığının lideri olduğunu vurguladı.

"IMSG'NİN ÖNEMLİ HİSSEDARLARINDAN BİRİ OLACAĞIZ"

Geçen yılı 96.5 milyon dolar ciro ile kapatan ve bu yılki hedefi 158.5 milyon dolar ciro elde etmek olan İngiliz IMSG'nin bir parçası olmaktan son derece mutlu olduklarını ifade eden Boytorun, "Bu yeni işbirliği, şirketimizin Türkiye'deki gücünü artırmakla kalmayacak, yeni piyasalarda güçlü ve cazip imkanlar sunacak" diye konuştu.

IMSG'nin Zapmedya'nın yüzde 70'i için 13 milyon dolar ödeyeceğini dile getiren Boytorun, ödemenin yüzde 35'inin bir hafta içinde, geri kalanının ise Nisan 2008'de ödeneceğini kaydetti. Boytorun, ödemenin bir kısmının nakit bir kısmının da IMSG hissesi şeklinde yapılacağını belirterek, "Zapmedya'nın geriye kalan yüzde 30 hissesini de iki yıl sonra IMSG'ye satacağız. Böylelikle halka açık bir şirket olan IMSG'nin önemli hissedarlarından biri olacağız" dedi.

"İLK HEDEFİMİZ RUSYA PAZARI"

Boytorun, Zapmedya'nın IMSG bünyesine katılmasının bir satın alma işleminden çok stratejik bir ortaklık olduğuna dikkat çekerek, şunları söyledi:

"Türkiye'de yarattığımız know-how'ı yurtdışına aktarmak amacıyla bu işbirliğine girdik. Öncelikli hedefimiz Rusya. Çünkü Rusya'da reklamcılık pazarı büyük bir hızla büyüyor. On-line reklamcılık pazarının büyüklüğü 330 milyon dolara ulaşmış durumda. Bu, Türkiye'nin 10 katı büyüklüğünde bir pazar olduğu anlamına geliyor. IMSG'nin çoğunluğu gelişmekte olan ülkelerde bulunan 21 ofisi var. Biz de IMSG'nin en güçlü olduğu Rusya'dan başlayıp ülke ülke genişleyeceğiz. Rusya'dan sonraki durağımız Macaristan olabilir."

ANKA