İşimizin geleceği söz konusu olunca, yapamayacağımız şey yoktur.
Hatta
işin içine zekayı dahi katabiliriz.
Genelde zeka ile işi bağdaştırmakta güçlük çeken
alaturka yönetim yapımız var. Fakat rekabet ve küresel kriz, işimizi, "
zeka ile buluşmaya" zorluyor. Tabii ki bu, işletmelerimizin çoğu için söz konusu değil.
Fakat yarına dair derdi olan firmalarımız
, iş ile zekayı buluşturan yeni yönetim enstrümanlarına merak sarıyor. İş zekası, tam da bu alan için geliştirilmiş zaten.
İş zekası konferansları düzenleyicisi
SAS Türkiye, "
Yarına Dönüşüm" sloganıyla gerçekleştirdiği tartışma platformuyla konunun farkındalık düzeyini artırıyor.
İş zekası,
işletmelerde bilgiyi yönetmeye dair her şeyi ifade ediyor.
Bu bilgi, müşteriden ürüne, tedarik zincirinden rakiplere dek
her kademede üretilmiş olabilir.
Bilgiyi toplamak kadar bu
bilgiye erişmek, raporlamak, analiz etmek ve daha da önemlisi, "
karar alma aşamalarında kullanılacak niteliğe" eriştirmek süreçlerini tanımlıyor.
Bilgi ve iletişim teknolojilerinin oluşturduğu yeni ekonomik düzende iş zekası, rekabet için "
olmazsa olmaz" öneme taşınmış.
İşletmelerimiz, oluşan bilgilerle
nasıl baş edecekleri sorunuyla karşı karşıya.
Pek çok firma, kasasından ambarına ve çağrı merkezine dek ürettiği bilgiyi işletmesi için nasıl kullanacağı konusunda "
cahil" durumda. Batılıların
CRM, IRP gibi kod adlarıyla kendilerine sattıkları pahalı teknolojik çözüm paketlerini de "
çaresizce" uygulamaya çabalıyor.
Fakat temel sorun, "
sorunları bilgi ile çözebilme kültürüne yabancılık" olunca, milyonlarca doları çöpe atmış oluyorlar.
İş zekası tam da bu noktada devreye giriyor
ve bilgiyi işe dönüştürme sürecindeki eksiği tamamlıyor. SAS
Türkiye Ülke Müdürü
Nuray Akmeriç'e göre iş zekası çözümleriyle bilgiyi
etkinlik ve
verimlilik noktasında kullanma becerisi geliştirmek şart.
Ancak etkinlik ve verimliliği yanlış anlamış
geri zekalı firmalarımıza iş zekası ne yapsın?
Cep telefonu ve
SMS teknolojilerini,
müşteri ilişki yönetimiyle buluşturma becerisini(!) göstermiş yığınla firma var.
Başarabildikleri, "
her mesaj ile sistematik tacize uğrayan mutsuz müşteri" yaratmak oldu.
Umulur ki iş zekası, bu gibi "
geri zekalı" işletme reflekslerimizi ortadan kaldırabilsin.
Yayın tarihi: 14 Kasım 2008, Cuma
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/11/14//oguz.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, TURKUVAZ GAZETE DERGİ BASIM A.Ş.