kapat
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
Okur Temsilcisi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
7 Ekim 2008, Salı
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Fiyatlar düştü dijital fotoğrafları netledik

Giriş Saati : 07.10.2008 13:32
Güncelleme : 07.10.2008 18:12
Yeni Haber
FİLM masrafı ortadan kalkınca dijital fotoğraf makinelerini kullanmayı sevdik. GfK Türkiye tarafından yapılan araştırmaya göre, 2008 yılının ilk 4 ayında 238 bin dijital fotoğraf makinesi satıldı. Böylece adet olarak % 43, gelir olarak yüzde 17 artış kaydedildi.

Gelir artışının düşük kalmasındaki en büyük nedenin, rekabetle birlikte fiyatlarda yaşanan düşüşün olduğu tahmin ediliyor. Sadece dijital fotoğraf makinelerinde değil, kameralı cep telefonlarında da artış oldu. 2008 yılının ilk 4 ayında 2 milyon 860 bin kameralı cep telefonu satılırken, her 100 cep telefonundan 77'si kameralı oldu.

*CEBIT BİLİŞİM FUARINDAN FOTOĞRAFLAR İÇİN TIKLAYINIZ...

GÖRÜNTÜYÜ SABİTLEDİK

GfK Türkiye'nin yaptığı araştırmaya göre 2007 yılının ilk 4 ayında dijital fotoğraf makinelerinin % 44,7'si görüntü sabitleme özelliğine sahipken bu yıl oran % 67,6 ulaştı. Yani daha çok amatör fotoğrafçı dijital kamera satın alırken, el titremesi ve yüz tanıma gibi özellikleri kullanmaya başladı. Böylece çekimlerde bulanık görüntülerin oluşması önlenmiş oldu. Cep telefonu pazarında yılın ilk 4 ayında geçen senenin aynı dönemine göre adetsel olarak artış oranı % 9, ciro olarak ise oran % 2 büyüme gösterdi. Fotoğraf makinelerinde çekilen fotoğrafları görmek için kullanılan LCD ekranların da boyutları genişledi. Pazarın yüzde 67,6'sını 2.5 inç ve üstü ekranlı modeller oluşturuyor.

MEGAPİKSEL ALDATIYOR

Kameralı cep telefonlarında 5 megapiksel çözünürlüğe ulaşılırken, dijital fotoğraf makinelerinde ortalama 7 megapiksel çözünürlüğe sahip kameralar ilgi gördü. Ancak fotoğraf kalitesini megapiksel değeri belirlemiyor. Ayrıca dijital yakınlaştırma (zum) da tüketiciyi aldatan bir unsur olarak göze çarpıyor. Mercek kalitesi, işlemci yeteneği ve hızı, fotoğraf kalitesinde etkili oluyor.