İLİŞKİLİ HABERLER
'Yarışma, kendi amacını aşacak kadar eleştiriliyor'
'Yarışma, kendi amacını aşacak kadar eleştiriliyor'
Hakkı MISIRLIOĞLU - Ultra - Ajans Eşbaşkanı, Yaratıcı Yönetmen..
"Çok eskiye gittiğimizde, yaratıcılık kavramının yeni yeni oturduğu bir dönemde başlayan bu yarışma, giderek hem biçim değiştiren, ama hem de erozyona uğrayan bir organizasyon halini aldı. Kristal Elma eskiden daha itibarlı, ajans patronlarının bizzat çıkıp ödüllerini aldığı bir yarışmaydı. Ancak giderek profesyonellerin ödül aldığı bir yarışmaya dönüştü. Sektördeki profesyoneller arası rekabet, ödüllerin gereğinden fazla tartışılmasına neden oldu. Reklamcılık gibi, egonun çok yüksek olduğu bu sektörde, ödül almanın ticari bir başarı göstergesi sanılması da duruma eklenince, Kristal Elma kendi amacını aşacak bir şekilde eleştirilmeye başlandı. Sonuçta bu bir sektör içi yarışma. Ve yaratıcılığın çıtasını yükseltmeyi amaçlayan genç reklamcıların sektöre heves ve istek duymasını amaçlayan masum bir yarışma olmak durumunda. Bundan daha fazlası değil. Bu durum sektörü yıpratsa da yarışma gecesine bakınca hâlâ bir heyecan ve o gece ödülleri alıp almama durumundan etkilenme hali var ve bu iyi bir şey. Bu bize yarışmanın daha uzun süre yaşayacağını gösteriyor. Ödül gecesi kazanan ajansların, birbirlerini alkışlayıp alkışlamamaları durumuna gelirsek, bu ise tamamen etik bir şey. Ğenç neslin maalesef böyle bir yanı var ve bu da bir komut ve emirle değişebilecek bir şey değil. Bana kalırsa ajans yöneticilerinin, ajans kültürlerini gözden geçirmeleri gerekiyor. Bu tür davranışların sonlanması gerek, kaldı ki bu ayıplanacak bir durum."
İLİŞKİLİ HABERLER
'Yarışma, kendi amacını aşacak kadar eleştiriliyor'
Yayın tarihi: 29 Haziran 2008, Pazar
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/06/29/pz/haber,F92026FDB68D45F49CE5DC30244A4989.html
Tüm hakları saklıdır.