|
|
Modanın 'timsah'ı
Efsanevi tenis oyuncusu Rene Lacoste'un kendisi için yaptırdığı tenis tişörtü, bugün bir dünya markası. 120 ülkede mağazası bulunan Lacoste'un yöneticisi Philippe Lacoste, dedesinin izinden gidiyor.
Arkadaşlarının 'timsah' lakabını taktığı 1920'li yılların ünlü tenisçisi Rene Lacoste, bir dönem Wimbledon, Forest Hills, Roland Garros turnuvalarında kortların yıldızıydı. Gömlekle rahat tenis oynayamadığı için, kendisine kotondan polo yaka tişört yaptırmaya karar veren tenisçi, tişörtleri arkadaşlarının da ilgisini çekince 1933 yılında kendi markasını kurmaya karar vermiş. Lacoste adıyla tişört üretimine başlayan firmayı, bugün eski sporcunun oğlu ve torunu yönetiyor. New York Moda Haftası'nda görüştüğümüz Philippe Lacoste, Cumartesi SABAH'ın sorularını yanıtladı.
- Markanızın simgesi olan timsah neyi temsil ediyor? - Dedem Rene Lacoste, basın ve halk tarafından 'timsah' diye anılıyormuş. Bunun nedeni de tenis kortundaki azmi... O da tenis maçlarında giymek için polo tişörtleri yapmaya başladığında kendisine takılan bu lakabı, amblem olarak kullanmaya karar vermiş. Bugün de dedemin adil oyununu, azmini, takım ruhunu, elegan rahatlığı ve sporu temsil ediyor.
- Lacoste bir aile şirketi, sizin şirketteki göreviniz nedir tam olarak? - Dedem Rene Lacoste, markamızın kurucusu ve babam Michel Lacoste, şu anda şirketimizin CEO'luğunu yapıyor. Ben de üçüncü kuşak olarak, şirketin dış ilişkilerini yürütüyorum. Aynı zamanda ayakkabı, kemer, çanta gibi aksesuarlardan sorumluyum.
- Markanız tenis, golf, yatçılık gibi sporları da destekliyor. Siz de markanızın ruhu gibi sportmen misiniz? - Gerçeği söylemek gerekirse, sportmenim fakat profesyonel anlamda değil! Sportmenliğe, sporun etik ve sosyal değerlerine çok saygım var. Aynı zamanda çok da eğlenceli buluyorum.
- Markanın ruhu için neler söyleyeceksiniz? - Spor ruhuna elegan rahatlığı katmak...
Esra ÇORUH
|