|
|
|
|
|
|
Sabancı ve Koç ile farklı kulvarlardayız
Türkiye'deki iki sanayi devinin de müzecilik konusunda atağa kalktığını hatırlattığımız Oya Eczacıbaşı, "Bunu rekabet olarak değil, kültür sanat hayatımızın gelişimine atılmış adımlar olarak görüyorum" diyor.
- Türkiye'nin önde gelen sanayi devleri de müzecilik konusuna çok önem veriyor. Örneğin Koç Ailesi de yeni bir müze için yer arıyor... - Onların ki değişik. Bunu bir rekabet olarak değil kültür-sanat alanındaki gelişime hizmet eden adımlar olarak görüyorum.
- Ama dışardan bakıldığında Eczacıbaşı, Koç ve Sabancı gibi Türkiye'nin üç önemli sanayi devinin müzecilik konusunda bir atakta olduğunu görüyoruz. En son Koç Vakfı'nın yeni bir müze için yer arayışında olduğunu öğrendik. Nedir köklü aileleri bu yöne çeken? -Onu bilmiyorum. Benim bildiğim Rahmi Bey'in özel merakı sonucu oluşan Sanayi Müzesi. Sabancı Müzesi de bildiğim kadarıyla Sakıp Bey'in özel koleksiyonu, kaligrafiden oluşmuş bir müze. Eczacıbaşı topluluğu 1950'lere kadar giden bir modern sanat koleksiyonculuğuna başlamış. Yıllar içinde de artmış. Şimdi bine yakın eser var koleksiyonda. Tabii ki bunları kapalı kapılar ardında tutamazdık. Bir müze oluşturma fikri de böylece oluştu zaten.
- Dışarıdan bakıldığında bu üç aile arasında müzecilik konusunda tatlı bir rekabet varmış gibi görünüyor ama.. - Herkes kendi yerinde. Rahmi Koç Sanayi Müzesi, Sabancı kaligrafi müzesi burası da bir Modern Sanat Müzesi....
- "Picasso" sergisi gerçekten büyük ilgi gördü. Siz de buna benzer bir sergiyi Türkiye'ye getirmeyi düşünüyor musunuz? - Biz şunu düşünüyoruz; ülkemizin sanatını ve sanatçısını ortaya çıkaralım... İki tonluk eserler var müzede. Hepimiz bu kadar eseri bir arada görünce şaşırdık gerçekten! Amacımız depolarda duran eserleri, birikimleri ortaya çıkarmak.
- Türk sanatçılarının eserlerinin yanı sıra tüm dünyada gezen sergilere de ev sahipliği yapmak istemez misiniz? - Bunu dengede tutmaya çalışıyoruz. O yüzden yılda iki ulusal, iki uluslararası sergi yapmaya çalışıyoruz. Türk sanatında önemli yeri olan iki Türk sanatçısının sergisinden sonra, Venedik Bienali'ni İstanbul'a taşıyacağız. Venedik Bienali 110 yıllık tarihinde ilk kez İtalya dışına çıkıyor.
- Müzecilik eğitimi aldığınızı ve şimdi de Boğaziçi Üniversitesi'nde bu konuda ders verdiğinizi biliyorum. Oraya yeterince zaman ayırabiliyor musunuz? - Dört yıldır çok iyi gidiyor. Öğrencilerim burada staj yapıyor ve çalışıyorlar. Çocuklarımı büyütürken duyduğum zevki alıyorum.
- Galataport projesinde İstanbul Modern'e yer verilmemişti. İhale iptal oldu. Yeni projedeki konumunuz nedir? -İhale iptal olduktan sonra imar planı da iptal oldu. Yeni imar planı içerisinde artık İstanbul Modern'in yeri de belirleşecek.
- İKSV ile yollarınızın ayrıldığı yazıldı... İşlemler tamamlandı mı? - Burası İKSV'nin iktisadi işletmesi olarak açıldı. Ama artık kendi iktisadi işletmemizi kurma ihtiyacı doğdu. Ayrı bir vakıf kurmaya karar verdik, işlemler hala sürüyor. Ayrılma sürecindeyiz.
|
|
|
|
|
|
|
|
|