![](http://img.sabah.com.tr/i/1_pix_trans.gif) ![](http://img.sabah.com.tr/i/bugunku_diger_yazi.gif) |
|
Yabancı markalar artık ulaşılmaz değil
Yabancı markaların pazara girmesi Türkler'i de kalite rekabetine zorladı.
SON 20 yılda oluşan alışveriş alışkanlığı ve sayıları katlanarak artan alışveriş merkezleri peşinden dünyaca ünlü yabancı giyim markalarını da Türkiye'ye getirdi. Günümüzde 20 yıl öncesinden farklı olan ise, 1980'li yıllarda yabancı marka denilince akla Gucci, Versace, Armani gibi alım gücü yüksek kesime hitap eden pahalı markalar gelirken, artık bu markaların çok daha geniş bir tüketici kitlesini hedeflemeleri.
VİTRİN REKABETİ Özellikle Gümrük Birliği'ne girilmesiyle birlikte yabancı markalar 70 milyonluk Türkiye pazarından pay alabilmek için Türkiye'ye adeta akın etti. Bu gelişmenin en çarpıcı örneğin İspanyol Mango ve Zara markalarının pazara girmesi ve mağaza üstüne mağaza açmasıyla yaşandı. Mango ve Zara kısa zamanda en çok tanınan ve tercih edilen markalar arasına girince, hem Türk markalar daha kaliteli ve ucuz üretime yöneldi, hem de diğer yabancı markalar bu başarılı 2 örneği takip etti. Son dönemde ise yeni açılan alışveriş merkezleri, özellikle Türkiye'ye girmek isteyen markalar için fırsat yarattı. Aralarında İtalyan, ABD'li, İspanyol ve Fransız firmalarından oluşan pekçok marka vitrinlerde yer almak için rekabet içine girdi.
|