kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
    Otomobil
    Detaylı Arama
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
ŞENOL ŞANKAYA:YEŞİM TEKSTİL GENEL MÜDÜRÜ SABAH İÇİN YAZDI
Çin altyapıda bizi geçemez

Çin'den düz, Türkiye'den ise katma değeri yüksek, teknoloji ürünü olan moda ve koleksiyon ürünleri talep ediliyor.

Tekstil Türkiye ihracatının lokomotifi olan bir sektör. Emek yoğun bir sektör olduğu için de milyonlarca kişi bu sektörde çalışarak para kazanıyor. Türkiye'nin başta hammaddede olmak üzere bu konuda sahip olduğu imkanlara baktığımızda dünya piyasasında çok daha iyi yerlere gelmesi mümkün. Öyleyse hem işveren, hem çalışan, hem devlet hem de yan sanayi olarak tekstil sektörüne sahip çıkalım ve 2005 kota krizinden moda marka konusunda sektörde iyi bir yer edinmiş ve üretimde sosyal uyunluk koşulların sağlamış firmalar olarak güçlü bir şekilde çıkmayı başaralım.

ÇITA ÇOK YÜKSELDİ
Dünyaca ünlü markalar modelsiz düz üretimlerde Uzakdoğulu ülkeleri tercih ederken, Türkiye'yi daha çok katma değeri yüksek, yüksek teknoloji ürünü olan moda ve koleksiyon ürünlerinde tercih ediyor. Türkiye, teknolojisi, insangücü ve hammadde çeşitliliği açısından tekstil altyapısı çok güçlü bir ülke. Eğer tasarım, moda ve marka yaratma konularına yeterince eğilerek bütçe ve imkan yaratılırsa ülkemiz hazırgiyimde Paris, İtalya gibi dev bir moda merkezi olabilir. Artık Türkiye'de birçok hazırgiyim firması bünyesinde tasarım atölyesi açmaya ya da dışarıdan profesyonel bir moda tasarımcısı ile çalışmaya başladı. Çünkü fason üretim yapan firmalar da müşterilerine en iyi hizmeti götürmek adına onlar için özel koleksiyonlar hazırlıyor. Büyük markalar da tasarım maliyetlerini düşürmek için iş yaptığı üretim partnerlerinin kendilerine hazırladıkları özel koleksiyonları değerlendirmeye ve kendi markası ile ürettirmeye başladı. Fason olarak tabir edilen büyük üretici firmalar müşterilerine artık kaliteli ve istenilen standartlarda üretim yapmanın yanı sıra tasarım konusunda da hizmet vererek sektördeki hizmet çıtasını yükseltti. Amaç müşteri memnuniyetini en üst seviyeye çıkararak üretim siparişlerinin sürekliliğini sağlamak ve tabii ki bu koşullarda ayakta kalabilmek.

KOLEKSİYON OLUŞTURMAK
Tabii moda ve tasarım yaratma konusunda ilerleme kaydedilirken büyük firmaların üretim kriterleri arasında yer alan sosyal uygunluk koşullarını da firmanızda sağlamanız ve bunu tarafsız denetim firmalarına denetleterek uluslararası seviyede belgelendirmeniz gerekiyor. Bu konuda Yeşim Tekstil 'in aldığı Wrap belgesi ve SA 8000 belgesi ise sektörde en geçerli ve bilinen sertifikalar arasında yer alıyor. Biz Yeşim olarak sektörde kalıcı olmak ve büyümek niyetindeyiz. Bunu gerçekleştirmek için de önümüzdeki 3 yıl için stratejik büyüme planı oluşturduk. Bu çerçevede pazarlama, araştırma ve geliştirmeye büyük önem veriyoruz. Kendi koleksiyonumuzu oluşturmaya ve maliyetlerimizi hızlı bir şekilde aşağıya çekmeye çalışıyoruz. Önümüzdeki dönemde özellikle pazarlamada daha aktif olacağız. Bunları realize ettiğimiz zaman hedeflerimize ulaşacağımıza inanıyoruz. Çalışmalarımız sadece Bursa için değil, Türkiye için örnek olacak.

1 2 3 4 5
 
DİĞER TEKSTİL HABERLERİ
 Türkiye 20 yıldır tekstil ile ayakta
 Çorapta dünya ikincisiyiz
 Sermayemiz birikti sıra markada
 15 yıl konuştuk 5 yıldır yapıyoruz
 Marka cenneti Osmanbey
 Rus pazarı deriye yaradı
 AB'nin içini biz giydiriyoruz
 Hırslıydık, hızlı koştuk yüz yıllık yol aldık
 Puşkin'e bile jean giydirdi!
 Türk mucizesi konuşuluyor
 Stil duygusunu uyandırarak başarabildik
 20 yılda 20 milyar $ getirdi
 Osmanbey'in 'Damat'ı risk aldı ve kazandı
 Önce zihin değişimi
 Ben parayı değil markayı seçtim
 Hep farklılığa oynadık
 Basmadan dünya markasına
 Her yıl 84 milyon jeans satıyoruz
 Kadına ve tasarıma inandı İpekyol doğdu
 Püf noktayı keşfettik: Özgürlüğün markası
 Altı yılda ölüm döşeğinden zirveye çıktı
 Her şey Laleli'den başladı
 Biz hep çok olduk
 Yeni doping TURQUALITY
 Avrupa tamam sıra Orta Doğu'da
 Yeni belaya karşı orta sınıf marka
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu