kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
    Otomobil
    Detaylı Arama
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Her yıl 84 milyon jeans satıyoruz

Türkiye'nin toplam konfeksiyon ihracatındaki payı da yüzde 8,4 olan denim pantolon sektörü Mavi, Collin's, Rodi gibi markalarla dünya pazarlarında etkili oldu. Denim pantolon ihracatı 7 yılda 5'e katlandı.

Türkiye denim kumaş üretiminde dünya çapında isim yaptı ve bu kaliteli kumaşlarla üretilen denim giysiler özellikle son iki yılda dokuma konfeksiyonun en sağlam kalesi haline geldi. Mavi Jeans, Colin's, Loft, Redstar, Motor, İnterpoll Jeans, Uncle Sam, Cross Jeans, Balin's Jeans gibi Türk markaları yaratıldı ve tüm dünyaya tanıtıldı. Bu sayede Türk denimciler 2004 yılında 283 milyon dolarlık ihracat ile rekorla girmeyi başardılar. Markalaşma Türkiye'yi denim giysi konusunda dünyanın önde gelen tedarikçilerinden biri konumuna getirdi. Denim giysi üretiminde kullanılan kaliteli denim kumaşlar konfeksiyon haline getirilmeksizin kumaş olarak da ihraç ediliyor. Denim kumaş ihracatının hem miktar hem de değer bazında bazı yıllar artıp bazı yıllar azalarak dalgalı bir seyir izlediği görülmektedir. Değer olarak en yüksek oranlı artışlar 2001 yılında ve 2004 yılında yaşandı.

EN FAZLA İHRACAT İTALYA'YA
Son iki yıla bakıldığında ise, 2003 yılında 177,4 milyon dolar değerinde 68,9 milyon metrekare denim kumaş ihraç edilirken; 2004 yılında denim kumaş ihracatı metraj olarak yüzde 29, değer olarak yüzde 60 oranında artışla 283,9 milyon dolar değerinde 89 milyon metrekare olarak gerçekleşti. Türkiye'den en fazla denim kumaş ihraç edilen ülkelerde İtalya başı çekiyor. 2004 yılında İtalya'ya 61 milyon dolar değerinde denim kumaş ihraç edildi. 2003 ve 2004 yılları kıyaslandığında en fazla denim kumaş ihraç edilen ilk onbeş ülkede de dikkat çekici artışlar görülüyor. Bu on beş ülkeye, toplam denim kumaş ihracatının yüzde 86'sı yönlendi. 2004 yılı itibariyle İstanbul Deri Serbest Bölgesi'ne, Fas, Mısır, Portekiz ve Macaristan'a yapılan ihracatta yüzde 100'ün üzerinde artışlar da dikkate değer. Denim kumaş ithalatı yapılan ülkelerin başında ise Pakistan geliyor. Pakistan'dan yapılan denim kumaş ithalatı 2003 yılına kıyasla 2004 yılında değer bazında yüzde 63 oranında arttı. Genel bir eğilim olarak tüm dünyada pantolonlar denim giysilerin daima en temel ürün grubu oldu. Türkiye denim giysi üretiminde gerek tasarım gerek markalaşma gerekse etkin pazarlama stratejileri ile dünyanın önde gelen ülkelerinden biri durumuna geldi. Denim giysi üreticilerinin dünyanın en prestijli fuarlarına katılarak, Avrupa'dan Amerika'ya dünyanın dört bir yanında mağazalar, showroomlar açarak yürüttükleri yoğun ve etkin pazarlama stratejileri meyvelerini veriyor. Ve Türkiye'nin denim pantolon ihracatı, yıllar itibariyle artıyor. 1997 yılında 16,9 milyon adet denim pantolon ihraç edilirken, 2004 yılında ihraç edilen denim pantolon miktarı beşe katlanarak 83,8 milyon adete yükseldi. Değer olarak ise 1997 yılında 162 milyon dolar olan denim pantolon ihracatı, 2004 yılına gelindiğinde hemen hemen yedi misline çıkarak 1 milyon doları aştı.

İHRACATIN YÜZDE 8'İ
1999 yılında denim pantolon ihracatının toplam dokuma konfeksiyon ihracatı içerisindeki payı yüzde 9 iken, 2002 yılında bu oran yüzde 16'ya, 2003 yılında yüzde 18'e ve 2004 yılında yüzde 23'e yükseldi. 2004 yılı itibariyle denim pantolon ihracatının Türkiye'nin toplam konfeksiyon ihracatındaki payı da yüzde 8,4 gibi hatırı sayılır bir oranda. Dolar değeri dikkate alındığında 2003 yılında en fazla ihraç edilen denim pantolonlar, erkek denim pantolonlar iken; 2004 yılında en fazla bayan denim pantolonlar ihraç edildi. Miktar olarak hala en fazla ihraç edilen ürün grubu ise hala erkek pantolonlar. Bunun nedeni ise 2003 yılında ortalama ihraç birim fiyatı 10,76 dolar olan bayan deniminin 2004 yılında 13,18 dolara çıkması. Türkiye'den dünyanın dört bir yanına denim pantolon ihraç ediliyor. 2004 yıllık rakamlar itibariyle en fazla denim pantolon ihraç edilen ülkeler Almanya, İngiltere, Hollanda, ABD ve Avrupa Serbest Bölgesi olarak sıralanıyor. İhracatımızda Almanya'nın payı yüzde 23,6 İngiltere'nin payı ise yüzde 16,8. Diğer yandan 2004 yılında Danimarka'ya denim pantolon ihracatı da dolar bazında iki katına İspanya'ya ihracat ise üç katına çıktı.

1 2 3 4 5
 
DİĞER TEKSTİL HABERLERİ
 Türkiye 20 yıldır tekstil ile ayakta
 Çorapta dünya ikincisiyiz
 Sermayemiz birikti sıra markada
 15 yıl konuştuk 5 yıldır yapıyoruz
 Marka cenneti Osmanbey
 Rus pazarı deriye yaradı
 AB'nin içini biz giydiriyoruz
 Hırslıydık, hızlı koştuk yüz yıllık yol aldık
 Puşkin'e bile jean giydirdi!
 Türk mucizesi konuşuluyor
 Stil duygusunu uyandırarak başarabildik
 20 yılda 20 milyar $ getirdi
 Osmanbey'in 'Damat'ı risk aldı ve kazandı
 Çin altyapıda bizi geçemez
 Önce zihin değişimi
 Ben parayı değil markayı seçtim
 Hep farklılığa oynadık
 Basmadan dünya markasına
 Kadına ve tasarıma inandı İpekyol doğdu
 Püf noktayı keşfettik: Özgürlüğün markası
 Altı yılda ölüm döşeğinden zirveye çıktı
 Her şey Laleli'den başladı
 Biz hep çok olduk
 Yeni doping TURQUALITY
 Avrupa tamam sıra Orta Doğu'da
 Yeni belaya karşı orta sınıf marka
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu