kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
    Otomobil
    Detaylı Arama
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Aynur Bektaş
Yeni belaya karşı orta sınıf marka

Tekstilin hedefi ucuz ve katma değeri düşük ürünlerde Çin'le rekabet etmek değil, katma değeri yüksek modaya öncülük eden ve modayı etkileyen ürünler yaratmak.

20yıldır Türkiye'nin lokomotifi olan tekstil kotaların kalkmasıyla ucuz işgücü ve enerji maliyetleriyle dünyayı kasıp kavuran Çin tehdidi ile savaşıyor. Tüm dünyanın koktuğu Çin'i orta sınıf markalar yaratarak aşmaya çalışan sektör, kimi zaman üretimlerini bu ülkeye kaydırıyor. 2005'in tekstil ve hazır giyim sektörü için çok önemli gelişmelerin olduğu bir yıl olduğunu söyleyen Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği başkanı Aynur Bektaş, tekstil ve hazır giyim kotalarının kalkmasıyla beraber, Çin 2005'in ilk ayında Avrupa ülkelerine ihracatını bir ayda 2'ye hatta bazı ürünlerde 5'e katladığını söyledi.

ÇİN HERKESİ KORKUTTU
Bektaş'ın verdiği bilgilere göre Ocak ayında Çin'in AB ülkelerine yaptığı pantolon ihracatı yüzde 530, kazak ihracatı yüzde 448, çorap ihracatı yüzde yüzde 242, bluz ihracatı ise yüzde 275 artış gösterdi. Bektaş, AB ve ABD'yi ürküten bu gelişme sonrasında, Çin'e yeniden kota uygulamasının başladığını kaydederek şunları söyledi: "Türkiye'nin ise Çin'den korkmak yerine Çin'e karşı sahip olduğu rekabet avantajlarını öne çıkarması gerekmektedir. Biz hazır giyim sektörü olarak kotaların arkasına saklanmak istemiyoruz ancak buradaki kilit nokta adil rekabet olmalıdır. Dünya ülkeleriyle, global ticaretin geleceğinin adil rekabette olduğu unutmamalı ve Çin'i sürdürülebilir bir dünya ticareti için adil rekabete ikna etmelidir. Bizim hedefimiz ucuz ve katma değeri düşük ürünlerde Çin'le rekabet etmek değil, katma değeri yüksek modaya öncülük eden ve modayı etkileyen ürünler yaratarak Çin ve diğer rakiplerimizin önüne geçmektir. Böylece hem ülkemize daha fazla döviz kazandırmış, hem de Türkiye'nin yüksek kaliteli mallar üreten gelişmiş bir ülke olduğu imajına katkıda bulunmuş olacağız."

ORTA SINIF MARKALAR
"Tekstil ve hazır giyimde, Türkiye kadar büyük ve güçlü üretim altyapısı olan bir ülkenin markalaşmayı başaramaması söz konusu değildir" diyen Bektaş, Türkiye'nin uzun süredir dünyanın ünlü markalarına kendi tasarımlarını sattığını hatırlatarak "Türkiye'nin marka geleceği, orta sınıf markalar yaratmaktadır. Bu konuda umut veren gelişmeler de var. Trendleri iyi takip etmek, yurt dışında mağazalar açmak, hatta bazı yabancı markaları satın alarak geliştirmek, bu konuda yapılabileceklerden bazılarıdır. Özellikle de yetenekli genç tasarımcılarımızı yetiştirmek ve uluslararası arenada desteklemek önceliğimiz olmalıdır" diyor.

1 2 3 4 5
 
DİĞER TEKSTİL HABERLERİ
 Türkiye 20 yıldır tekstil ile ayakta
 Çorapta dünya ikincisiyiz
 Sermayemiz birikti sıra markada
 15 yıl konuştuk 5 yıldır yapıyoruz
 Marka cenneti Osmanbey
 Rus pazarı deriye yaradı
 AB'nin içini biz giydiriyoruz
 Hırslıydık, hızlı koştuk yüz yıllık yol aldık
 Puşkin'e bile jean giydirdi!
 Türk mucizesi konuşuluyor
 Stil duygusunu uyandırarak başarabildik
 20 yılda 20 milyar $ getirdi
 Osmanbey'in 'Damat'ı risk aldı ve kazandı
 Çin altyapıda bizi geçemez
 Önce zihin değişimi
 Ben parayı değil markayı seçtim
 Hep farklılığa oynadık
 Basmadan dünya markasına
 Her yıl 84 milyon jeans satıyoruz
 Kadına ve tasarıma inandı İpekyol doğdu
 Püf noktayı keşfettik: Özgürlüğün markası
 Altı yılda ölüm döşeğinden zirveye çıktı
 Her şey Laleli'den başladı
 Biz hep çok olduk
 Yeni doping TURQUALITY
 Avrupa tamam sıra Orta Doğu'da
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu