  |
|
Osmanbey'in 'Damat'ı risk aldı ve kazandı
Osmanbey'dan çıkan Başlarda tutucu gibi görülen türk ve yabancı erkeklere farklı yenilekler sundu. Risk almaktan kaçınmayan Damat dünyanın 23 ülkesine ulaştı....
Türkiye'nin 20 yıllık markalarından biri olan ve Osmanbey'den çıkan Damat bugün dünyanın 23 ülkesine ulaşmış durumda. Erkek hazır giyim sektöründe klasik giyimin modern stilini ortaya koyan Damat markasının yaratıcıları Süleyman ve Halidun Orakçıoğlu kardeşler, büyük ilgi görünce bu kez de Tween markasını yarattı. Ancak bu markaların oturma süreci bir günden yarına olmadı. 1994'de kurumsallaşma çalışmalarını tamamlayan Orka Group, Damat- Tween-ADV ile mağazalar zinciri kurma girişimini başlattı. İlk yurtiçi konsept mağazası Akmerkez'de açan Orka Group, yurtdışındaki ilk mağazasını da Güney Afrika Johannesburg'ta açtı.
HEDEF İLK BEŞE GİRMEK 2005 yılına gelindiğinde Orka Group'ün bünyesinde, Orka Tekstil, Orpa Ltd, Orsan Tekstil, Red Tanıtım olmak üzere 4 ayrı kuruluş yer almaktaydı. Orka'nın Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu'na göre bundan sonraki hedef dünya erkek modasını yönlendiren ilk beş markadan biri olmak. Türkiye genelinde 23 konsept mağazası bulunan ve 72 noktada bulunan Orka 23 ülkede yer alıyor. Şu anda yılda 2 milyon adet kapasitesi olan Orka Group'ın bir diğer hedefi ise özellikle batı pazarında İngiltere, Fransa, İtalya ile beraber Uzakdoğu'nun prestij pazarı Japonya'da ve Çin'de de yer almak. İşte Orka'nın markaya giderken izlediği yol:
YEREL KÜLTÜRDEN BESLENDİ GİRİŞİMCİLİK RUHU: Markalar yaratılırken, markaların olduğu topraktan beslenmeye dikkat edildi. Batının düşüncesi, değer ve kalite sistemleriyle, doğunun yaratcılığı farklı ve özgün doğasıyla harmanladı. Bu arada devlerin arasında cesaret, inanç ve yaratıcılık stratejileri ile girişimcilik ruhu ortaya koydu. FİNANSAL PERFORMANS: Orka Group'un temeli Orka Tekstil ile atıldı. O sırada başlangıç sermayesi 2 bin dolardı. Bugün ise 30 milyon dolar ciroya ulaşıldı. STRATEJİK BAKIŞ: Şirket ilk kurulduğu yıllarda tasarım ve marka kaynaklarıyla rekabet ederken, insan kaynağını stratejik kaynak haline getirdi. YENİLİKÇİ ANLAYIŞ: Başlarda tutucu gibi görünen Türk erkekleri ve dünya erkeklerine yönelik farklı yenilikler sundu. Bu sırada risk almaktan da kaçınmadı.
|