Hep farklılığa oynadık
Rakiplerin yapamadığını yapmak ve farklılığa oynamak marka olmak için önemli bir unsur. Çünkü müşteri her şeyden önce bol çeşit ve farklılık istiyor.
Marmara Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık mezunu olan eşim Gülden Yılmaz, mezun olduktan sonra 2 yıl eğitim uzmanlığı yaptı. Bu sırada, bir yaz tatilinde, yaz tatilini değerlendirmek üzere, Kuzguncuk'ta ihracat fazlası ürünler satarak tekstil işine yöneldi. Başlangıçta tekstil konusunda ikimizde çok tecrübesizdik. Ama çok gençtik ve cesaretimiz çok fazlaydı. Ben o dönemde deniz subaylığından ayrılmayı düşünüyordum. Ama bir taraftan da hayatımızı sürdürmek zorundaydık. Bunun için ek bir iş yapmamız gerekiyordu. "Ne yapabiliriz" diye konuşurken, ticarete atılmaya karar verdik ve esnaflığı çok sevdik. Eşimin, insanlarla kolay iletişim kurabilmesi sayesinde, kısa sürede dost müşteri kitlesi oluşturduk.
RİSK ALMAK Bu arada her ikimizde piyasa araştırmaları yapıyor ve ticaretin püf noktalarını öğreniyorduk. Perakendecilik ve mağazacılık ile ilgili eğitimler aldık. Yurt dışındaki m a r - kaları inceledik. Bunların hepsi, yaptığımız işle ilgili tecrübe kazanmamızı sağladı. Yaptığımız işi çok sevmemiz, her ikimizin de mükemmeliyetçi bir karektere sahip olmamız ve başladığımız işi başarıyla tamamlamayı istememiz Koton'un markalaşmasında çok önemli oldu. Başarı için çalışmak ve risk almanın şart olduğuna inanıyoruz. Marka olmamızda bir başka önemli unsur ise güçlü ve markasına bağlı bir kadro ile çalışmamız. Marka yaratmadaki unsurlardan bir tanesi de rakiplerin yapamadığını yapmak ve farklılığa oynamak. Çünkü müşteri herşeyden önce bol çeşit ve farklılık istiyor. Farklılık, üründen hizmete, mağaza dizaynından satışa kadar sizi ayrıcalıklı kılan bir özellik. Ürün oluşana kadar, tedarik süreci, lojistik süreci, tanıtım süreci gibi süreçlerde markanın oluşmasında ve pazar payı edinmesinde çok önemli. Önemli bir nokta da müşteri memnuniyeti kavramı. Bu da müşteri sadakatini beraberinde getiriyor.
|