kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
    Otomobil
    Detaylı Arama
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
YILMAZ YILMAZ KOTON GİYİM YÖNETİM KURULU BAŞKANI
Hep farklılığa oynadık

Rakiplerin yapamadığını yapmak ve farklılığa oynamak marka olmak için önemli bir unsur. Çünkü müşteri her şeyden önce bol çeşit ve farklılık istiyor.

Marmara Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık mezunu olan eşim Gülden Yılmaz, mezun olduktan sonra 2 yıl eğitim uzmanlığı yaptı. Bu sırada, bir yaz tatilinde, yaz tatilini değerlendirmek üzere, Kuzguncuk'ta ihracat fazlası ürünler satarak tekstil işine yöneldi. Başlangıçta tekstil konusunda ikimizde çok tecrübesizdik. Ama çok gençtik ve cesaretimiz çok fazlaydı. Ben o dönemde deniz subaylığından ayrılmayı düşünüyordum. Ama bir taraftan da hayatımızı sürdürmek zorundaydık. Bunun için ek bir iş yapmamız gerekiyordu. "Ne yapabiliriz" diye konuşurken, ticarete atılmaya karar verdik ve esnaflığı çok sevdik. Eşimin, insanlarla kolay iletişim kurabilmesi sayesinde, kısa sürede dost müşteri kitlesi oluşturduk.

RİSK ALMAK
Bu arada her ikimizde piyasa araştırmaları yapıyor ve ticaretin püf noktalarını öğreniyorduk. Perakendecilik ve mağazacılık ile ilgili eğitimler aldık. Yurt dışındaki m a r - kaları inceledik. Bunların hepsi, yaptığımız işle ilgili tecrübe kazanmamızı sağladı. Yaptığımız işi çok sevmemiz, her ikimizin de mükemmeliyetçi bir karektere sahip olmamız ve başladığımız işi başarıyla tamamlamayı istememiz Koton'un markalaşmasında çok önemli oldu. Başarı için çalışmak ve risk almanın şart olduğuna inanıyoruz. Marka olmamızda bir başka önemli unsur ise güçlü ve markasına bağlı bir kadro ile çalışmamız. Marka yaratmadaki unsurlardan bir tanesi de rakiplerin yapamadığını yapmak ve farklılığa oynamak. Çünkü müşteri herşeyden önce bol çeşit ve farklılık istiyor. Farklılık, üründen hizmete, mağaza dizaynından satışa kadar sizi ayrıcalıklı kılan bir özellik. Ürün oluşana kadar, tedarik süreci, lojistik süreci, tanıtım süreci gibi süreçlerde markanın oluşmasında ve pazar payı edinmesinde çok önemli. Önemli bir nokta da müşteri memnuniyeti kavramı. Bu da müşteri sadakatini beraberinde getiriyor.

1 2 3 4 5
 
DİĞER TEKSTİL HABERLERİ
 Türkiye 20 yıldır tekstil ile ayakta
 Çorapta dünya ikincisiyiz
 Sermayemiz birikti sıra markada
 15 yıl konuştuk 5 yıldır yapıyoruz
 Marka cenneti Osmanbey
 Rus pazarı deriye yaradı
 AB'nin içini biz giydiriyoruz
 Hırslıydık, hızlı koştuk yüz yıllık yol aldık
 Puşkin'e bile jean giydirdi!
 Türk mucizesi konuşuluyor
 Stil duygusunu uyandırarak başarabildik
 20 yılda 20 milyar $ getirdi
 Osmanbey'in 'Damat'ı risk aldı ve kazandı
 Çin altyapıda bizi geçemez
 Önce zihin değişimi
 Ben parayı değil markayı seçtim
 Basmadan dünya markasına
 Her yıl 84 milyon jeans satıyoruz
 Kadına ve tasarıma inandı İpekyol doğdu
 Püf noktayı keşfettik: Özgürlüğün markası
 Altı yılda ölüm döşeğinden zirveye çıktı
 Her şey Laleli'den başladı
 Biz hep çok olduk
 Yeni doping TURQUALITY
 Avrupa tamam sıra Orta Doğu'da
 Yeni belaya karşı orta sınıf marka
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu