Stil duygusunu uyandırarak başarabildik
Bir yandan öğrenip bir yandan uygulayarak stil giyinme duygusunu uyandırdık.
Bilsar Tekstil sektöründeki kırk beş yıllık deneyiminin ardından, 1992'de kendi fabrikasını kurdu. Bugün 18,000 m2 alanda kurulu Çorum tesislerinde ve İstanbul ofislerinde olmak üzere 700 'ü aşkın çalışanıyla, yılda 1,800,000 adetin üzerinde gömlek üretim kapasitesi ile, Türkiye'de ilk en büyük 300 ihracatçı arasında yer alıyor.
BEYAZ GÖMLEK KONSEPTİ Bilsar'ın kurucusu dedem Hakkı Bilal'in ticarete atılması 1947 yılına rastlıyor. Uzun zaman manifatura ticaretiyle faaliyet gösterdikten sonra, benim de arasında bulunduğum 3. kuşağın girişimiyle Bilsar modanın merkezinde yer alma hedefine bir adım daha yaklaştı. 1992 yılında Çorum organize sanayi bölgesinde kurduğumuz modern konfeksiyon fabrikasıyla gömlek tasarımı ve üretiminde uzmanlaşmayı seçtik. Bu süreçte özellikle dış pazarlarda tercih edilebilmek ve kalıcı olabilmek için katma değeri yüksek, rakiplerden ayırt edilebilen farklı bir şeyler yapmamız gerektiğini biliyorduk. TGSD'nin rakamlarına göre, Türkiye'de gömlek işiyle uğraşan 1000'in üzerinde şirket var ve bunların ancak altısı büyük üretici konumunda. Faaliyet alanlarının çok önemli bölümünü ihracata, özellikle de uluslararası şirketlerden gelen taleplere ayıran bu gömlek üreticileri arasında Böylece "Bil's Beyaz Gömlek Projesi" doğdu. Bil's, "tek renk" üzerine koleksiyon hazırlamak gibi dünyanın tüm modacılarının çok zor olarak nitelendirdikleri bir alanda büyük başarı elde ettik ve dünyanın ilk ve tek "Beyaz Gömlek" markası olduk. Bil's markasını, yalnızca koleksiyon konsepti ve mağaza düzenlemesiyle değil, tanıtım ve pazarlama anlayışıyla da farklı bir biçimde konumlamaya çalıştık. Marka yaratma sürecini bir yandan öğrenip bir yandan uygulayarak dünyadaki "yeni akımın" temsilcileri arasında yer alıyor. Satış ortamı ve yaratılan bütünsel etkiyle, kullanıcıda birkullanıcıda "stil" duygusu uyandırmayı başardık. Bil's Proje Ekibi, gömleği "Bir gömlek" olmaktan çıkarıp, "the" gömlek yapmak için tasarımlarına aralıksız devam ediyor. Bils's 'le birlikte başladığımız marka yolculuğunda Bilsar, büyüme stratejimizi üretimin yanı sıra marka yönetimi alanına kaydırdık. Erkek giyiminin en prestijli markalarından Beymen Business'ın yanı sıra Amerikan Bugün Arrow, Beymen Business, Bil's, İtalyan Brooksfield ve Fransız , Rodier gibi uluslararası köklü markaları da bünyemize katarak markaların tüm koleksiyon üretim ve pazarlama operasyonunu Türkiye'de pazarında yönetmeye başladık.
DEVLERİ SATIN ALDIK 2004 yılında perakende alanına da yatırımlar başlattık. Bilstore mağazaları, perakendecilik alanında da önemli oyunculardan biri olmaya aday. Yıllık gömlek üretimi iki milyon adete ulaşan ve bunların %90'ını Avrupa ve ABD'deki prestijli markalar için butik ve seri gömlek üretimine ayıran Bilsar, Bilsar, Türkiye'nin en büyük 300 ihracatçısı arasında yer alıyor ve sektörel sıralamada ise ilk 100 içinde bulunuyor.
SELMAN BİLAL
|