Fatih Altaylı Mercedes CLS 350'yi test etti
Sevgili Sabah okurları, bir aksilik olmadıkça, bundan böyle her Pazar bu köşede sizlerle buluşacağız.
Sedan kılığında spor CLS 350
Sevgili Sabah okurları, bir aksilik olmadıkça, bundan böyle her Pazar bu köşede sizlerle buluşacağız. Sizlere tutkunu olduğum otomobilleri anlatacağım, "Farklı" ve "İlginç" otomobilleri sizler için deneyecek, onların bende yarattığı heyecanı sizlerle paylaşacağım. Bu yeni sayfaya, Mercedes'le başlıyoruz. Mercedes'in yeni yarattığı bir sınıfla, CLS ile... CLS yeni bir konsept. Hem sedan, hem spor. Fazla benzeri olmayan, farklı bir otomobil. Aslında temelinde E serisi var. E bazının üzerine, daha büyük ve daha sportif bir bir kasa koymuşlar. 2,5 litrelik, kısa süre önce geliştirilen motorla seçenekleri başlatmışlar. 5 litrelik Mercedes ve bir sonrasında da 5,5 litrelik turbo kompresörlü AMG motorla seriyi tamamlamışlar. Benim tes ettiğim araç CLS 350 adıyla bilinen 3,5 litre motorlu olanıydı.
* GÖRÜNÜM 4 kapılı bir sedanın, hele hele bir Mercedes sedanın bana bu kadar keyif vereceğini tahmin edemezdim. Gerçi aylar önce kullandığın S 55 AMG, Mercedes'in nerelere ulaştığını göstermişti ama sonuç olarak altımdaki 3,5 litre 6 silindir motorlu bir otomobildi. Mercedes, Formula 1 deneyimlerinden sportiflik adına epey bir şey öğrenmiş. Mika Hakkinen, David Coulthard, Kimi Raikkonen ve Juan Pablo Montoya boşu boşuna Mercedes adına direksiyon sallamamışlar. CLS kasası müthiş zarif ve bir o kadar da sportif. Kalem gibi çizgilere sahip. Çıtasız yan camlar sportif etkiyi arttırıyor. Otomobilin güzelliğini zaten dışardan da görebiliyorsunuz. Ben size içini anlatayım.
* TEKNOLOJİK KABİN Ben hayatımda bu kadar yüksek teknoloji ile donatılmış bir otomobil kullanmadım. Otomobilin iç dizaynı son derece klasik bir görüntünün ardında, müthiş bir "Konfor teknolojisi" barındırıyor. Müthiş bir ses veren Harman Kardon müzik seti otomobilin içini konser salonuna çeviriyor. Telefon, televizyon gibi aksesuarlar ise artık sıradan. Ahşap-deri karışımı direksiyon ele çok iyi oturuyor.Koltuklar ise inanılmaz. Elektrikli ayar mekanizması sıradan bir Mercedes ürünü. Ancak koltuğun sıcak ve soğuk hava üflemesi müthiş bir konfor. Hadi bu da sıradan diyelim. Ya dinamik koltuğa ne demeli? Koltuk yan destekleri, siz viraj alırken üzerinizdeki G gücüne göre yanlardan çıkarak sizi sarıyor ve koltuğa yapışık kalmanızı sağlıyor. Bir yandan da sırtınıza masaj yapıyor. Arkada da geniş bacak mesafesi var ve dış görünüşe oranla tavan koltuk mesafesi de yeterli. Ama bu otomobili alıp, arka koltukta oturmak isteyenin aklına şaşarım. Otomobilin elektronik sistemlerinin Mercedes tarzına alışkın olmayanlar için başlangıçta "Kullanıcı dostu" olmadığını söylenebilir ama öğrendikten sonra çok zor değil..
* MOTOR VE ŞANZIMAN 6 silindirli bir motorun 8 silindir heyecanı verdiğine pek şahit olmamıştım. CLS 350'de oldum. Sesi, gaz pedalına tepkileri sanki bir 8 silindir. 272 beygir güç üreten motor, ilk hızlanmada sanki çok daha güçlüymüş gibi bir hava veriyor. Öyle ki, gaza yükseldiğiniz anda ESP yani stabilite kontrolü hemen her zaman devreye girmek zorunda kalıyor. Özellikle köşelerden sonra gaza basınca ESP'ye rağmen arka taraf hafif bir savruluyor ve otomobil patinaj yapacakmış gibi davranıyor. Bu da sürücüye gerçek bir spor otomobil kullanıyormuş duygusu veriyor. 272 beygirlik motorun torku da çok tatminkar: 350 newtonmetre. Şanzıman ise "Mükemmel". Motorla tam bir uyum içinde. 7 ileri G-tronic şanzımanı manuel olarak da kullanabiliyorsunuz ama değiştirme hareketi ileri geri değil, sağa sola doğru yapılıyor ki, bu Porsche, Audi, BMW gibi otomobilleri kullanmaya alışkın olanlar için farklı bir durum.
* SÜRÜŞ CLS'nin sürüş keyfi müthiş. Buna benzer bir sürüş keyfini bir sedanda yaşamak zor. Son olarak Maserati Quattroporte'den benzer, hatta biraz daha üstün bir keyif almıştım ama o 400 beygir gücünde, 4,2 litrelik bir motora sahipti. Otomobilin gerçek karakterini ESP'yi kapatınca daha iyi anlıyorsunuz. Virajlarda arkadan hafif kopuyor ama ağırlık transferi çok başarılı ve 4 tekerden çekişli bir otomobilden daha hızlı biçimde virajlardan çıkabiliyor. Kopmanın arkadan olması sürücüye rahatlık veriyor ve hafif kontralara çok iyi tepki vererek toparlıyor. İlk hızlanma çok çok iyi. Ancak elastikiyet, yani orta süratlerde hız kazanma biraz zayıf. Son sürati 250 km/s olarak limitlenmiş ama zaten otomobil bu sürate çok kolay çıkmıyor. 200'e kadar rahatça yükseliyor sonra çok yavaş hızlanıyor. Ama 6 silindirli olduğunu unutmamak gerek.
* EKSİLERİ Otomobilin pek az eksisi var. İçerdeki müzik setininin kullanımı kolay değil ve yerleştirildiği yer ergonomik olarak tatsız. Tabii bu performans sürüşü yaparken eksiklik olarak görünüyor. Normal sürüş tarzında sorun yok. Arkada tavan hızlı alçalıyor. Makam otomobili olması pek mümkün değil. Düşük profilli lastikler sürüş için muhteşem olsa da, İstanbul sokaklarında sorun yaratabilir.
* GENEL İZLENİMLER 120 bin euro ve üzerinde bir otomobil düşünüyorsanız, 'Hem sportif bir keyif alayım, hem de aile otomobilim olsun' diyorsanız, şoför kullanmıyorsanız, sportifliğin içinde çok geniş bir bagaj, geniş bir iç hacim istiyorsanız bu otomobil aradığınız otomobil olabilir. Üstelik Mercedes "Fobisi" olan gençler için de uygun. Tek kelimeyle tarif etmek gerekirse "Güzel" bir otomobil..
CLS 350 Silindir sayısı: 6 Motor Hacmi: 3498 cc. Max güç: 272 bg- 6000 d/d Maksimum Tork: 350nm- 2400 d/d 0-100 km/s hızlanma: 7.0 sn Maksimum hız: 250 km/s Fiyatı:123.400 Euro
Fatih ALTAYLI
|