kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
  » Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Sedan kılığında spor CLS 350
Fatih Altaylı Mercedes CLS 350'yi test etti

Sevgili Sabah okurları, bir aksilik olmadıkça, bundan böyle her Pazar bu köşede sizlerle buluşacağız.


Sedan kılığında spor CLS 350

Sevgili Sabah okurları, bir aksilik olmadıkça, bundan böyle her Pazar bu köşede sizlerle buluşacağız. Sizlere tutkunu olduğum otomobilleri anlatacağım, "Farklı" ve "İlginç" otomobilleri sizler için deneyecek, onların bende yarattığı heyecanı sizlerle paylaşacağım. Bu yeni sayfaya, Mercedes'le başlıyoruz. Mercedes'in yeni yarattığı bir sınıfla, CLS ile... CLS yeni bir konsept. Hem sedan, hem spor. Fazla benzeri olmayan, farklı bir otomobil. Aslında temelinde E serisi var. E bazının üzerine, daha büyük ve daha sportif bir bir kasa koymuşlar. 2,5 litrelik, kısa süre önce geliştirilen motorla seçenekleri başlatmışlar. 5 litrelik Mercedes ve bir sonrasında da 5,5 litrelik turbo kompresörlü AMG motorla seriyi tamamlamışlar. Benim tes ettiğim araç CLS 350 adıyla bilinen 3,5 litre motorlu olanıydı.

* GÖRÜNÜM
4 kapılı bir sedanın, hele hele bir Mercedes sedanın bana bu kadar keyif vereceğini tahmin edemezdim. Gerçi aylar önce kullandığın S 55 AMG, Mercedes'in nerelere ulaştığını göstermişti ama sonuç olarak altımdaki 3,5 litre 6 silindir motorlu bir otomobildi. Mercedes, Formula 1 deneyimlerinden sportiflik adına epey bir şey öğrenmiş. Mika Hakkinen, David Coulthard, Kimi Raikkonen ve Juan Pablo Montoya boşu boşuna Mercedes adına direksiyon sallamamışlar. CLS kasası müthiş zarif ve bir o kadar da sportif. Kalem gibi çizgilere sahip. Çıtasız yan camlar sportif etkiyi arttırıyor. Otomobilin güzelliğini zaten dışardan da görebiliyorsunuz. Ben size içini anlatayım.

* TEKNOLOJİK KABİN
Ben hayatımda bu kadar yüksek teknoloji ile donatılmış bir otomobil kullanmadım. Otomobilin iç dizaynı son derece klasik bir görüntünün ardında, müthiş bir "Konfor teknolojisi" barındırıyor. Müthiş bir ses veren Harman Kardon müzik seti otomobilin içini konser salonuna çeviriyor. Telefon, televizyon gibi aksesuarlar ise artık sıradan. Ahşap-deri karışımı direksiyon ele çok iyi oturuyor.Koltuklar ise inanılmaz. Elektrikli ayar mekanizması sıradan bir Mercedes ürünü. Ancak koltuğun sıcak ve soğuk hava üflemesi müthiş bir konfor. Hadi bu da sıradan diyelim. Ya dinamik koltuğa ne demeli? Koltuk yan destekleri, siz viraj alırken üzerinizdeki G gücüne göre yanlardan çıkarak sizi sarıyor ve koltuğa yapışık kalmanızı sağlıyor. Bir yandan da sırtınıza masaj yapıyor. Arkada da geniş bacak mesafesi var ve dış görünüşe oranla tavan koltuk mesafesi de yeterli. Ama bu otomobili alıp, arka koltukta oturmak isteyenin aklına şaşarım. Otomobilin elektronik sistemlerinin Mercedes tarzına alışkın olmayanlar için başlangıçta "Kullanıcı dostu" olmadığını söylenebilir ama öğrendikten sonra çok zor değil..

* MOTOR VE ŞANZIMAN
6 silindirli bir motorun 8 silindir heyecanı verdiğine pek şahit olmamıştım. CLS 350'de oldum. Sesi, gaz pedalına tepkileri sanki bir 8 silindir. 272 beygir güç üreten motor, ilk hızlanmada sanki çok daha güçlüymüş gibi bir hava veriyor. Öyle ki, gaza yükseldiğiniz anda ESP yani stabilite kontrolü hemen her zaman devreye girmek zorunda kalıyor. Özellikle köşelerden sonra gaza basınca ESP'ye rağmen arka taraf hafif bir savruluyor ve otomobil patinaj yapacakmış gibi davranıyor. Bu da sürücüye gerçek bir spor otomobil kullanıyormuş duygusu veriyor. 272 beygirlik motorun torku da çok tatminkar: 350 newtonmetre. Şanzıman ise "Mükemmel". Motorla tam bir uyum içinde. 7 ileri G-tronic şanzımanı manuel olarak da kullanabiliyorsunuz ama değiştirme hareketi ileri geri değil, sağa sola doğru yapılıyor ki, bu Porsche, Audi, BMW gibi otomobilleri kullanmaya alışkın olanlar için farklı bir durum.

* SÜRÜŞ
CLS'nin sürüş keyfi müthiş. Buna benzer bir sürüş keyfini bir sedanda yaşamak zor. Son olarak Maserati Quattroporte'den benzer, hatta biraz daha üstün bir keyif almıştım ama o 400 beygir gücünde, 4,2 litrelik bir motora sahipti. Otomobilin gerçek karakterini ESP'yi kapatınca daha iyi anlıyorsunuz. Virajlarda arkadan hafif kopuyor ama ağırlık transferi çok başarılı ve 4 tekerden çekişli bir otomobilden daha hızlı biçimde virajlardan çıkabiliyor. Kopmanın arkadan olması sürücüye rahatlık veriyor ve hafif kontralara çok iyi tepki vererek toparlıyor. İlk hızlanma çok çok iyi. Ancak elastikiyet, yani orta süratlerde hız kazanma biraz zayıf. Son sürati 250 km/s olarak limitlenmiş ama zaten otomobil bu sürate çok kolay çıkmıyor. 200'e kadar rahatça yükseliyor sonra çok yavaş hızlanıyor. Ama 6 silindirli olduğunu unutmamak gerek.

* EKSİLERİ
Otomobilin pek az eksisi var. İçerdeki müzik setininin kullanımı kolay değil ve yerleştirildiği yer ergonomik olarak tatsız. Tabii bu performans sürüşü yaparken eksiklik olarak görünüyor. Normal sürüş tarzında sorun yok. Arkada tavan hızlı alçalıyor. Makam otomobili olması pek mümkün değil. Düşük profilli lastikler sürüş için muhteşem olsa da, İstanbul sokaklarında sorun yaratabilir.

* GENEL İZLENİMLER
120 bin euro ve üzerinde bir otomobil düşünüyorsanız, 'Hem sportif bir keyif alayım, hem de aile otomobilim olsun' diyorsanız, şoför kullanmıyorsanız, sportifliğin içinde çok geniş bir bagaj, geniş bir iç hacim istiyorsanız bu otomobil aradığınız otomobil olabilir. Üstelik Mercedes "Fobisi" olan gençler için de uygun. Tek kelimeyle tarif etmek gerekirse "Güzel" bir otomobil..

CLS 350
Silindir sayısı: 6
Motor Hacmi: 3498 cc.
Max güç: 272 bg- 6000 d/d
Maksimum Tork: 350nm- 2400 d/d
0-100 km/s hızlanma: 7.0 sn
Maksimum hız: 250 km/s
Fiyatı:123.400 Euro

Fatih ALTAYLI

DİĞER GÜNCEL HABERLERİ
 Beş Türk kadın yelkencinin Atlantik yarışı
 Futbolun AB'si Şampiyonlar Ligi
 10 kopek'lik patatesten 28 bin pound'luk 'trüf'e
 Piri Reis'in şifresi sinemada
 Adım adım, liman liman Batı Akdeniz
 Dünyaya hoşgörü dersi verecekler
 Kitap fuarında yıldızlar geçidi
 Amerika Katrina Kasırgası'yla rüyasından uyanıyor
 Akıl verme huzur ver
 Bu şovu1 milyon otomobilsever izleyecek
 TEV bursu için başvuru
 Şimdi moda pazar sabahı namazı
 'Canlı canlı gömüldüm'
 'İnsan nasıl insan oldu?' ya da Ekolojiden Ekonomiye
 18 yaşında bir askerin hayatı kaç para eder?
 'Türk toplumunun zemini çöktü'
 Sinemalar ortadan kalkacak denizde yaşam başlayacak
 Okuyucu 'roman gibi roman' bulamıyor
 Kraliyet ressamı kurs vermeye geldi
    Aktüel Pazar Yazarlar
  » Güncel
    Hobi
    Röportaj
    Gurme
    İyi Yaşa
BALÇİÇEK PAMİR
Bir tarafta keçiler, bir tarafta Birleşmiş...
MEHMET ALTAN
Bugün eylül dolunayı...
O benim için, gizli bir...
ÖNCEL ÖZİÇER
Acı nedir bilmeyen şımarık kadınlar
Adam karşımda olsa...
KAZIM KANAT
Merhaba dostlar merhaba efendiler!
Bodrum'da sarı yaz...
Süper sporun başladığı yer
Süper sporun başladığı yer
Ek çok otomobil firmasının yarattığı küçük veya büyük efsaneler...
Bir tur versen?
Bir tur versen?
Yok... Bir kereliğine bile olsa 350Z'yi vermedi. Ben de inadına aynı...
Doktorlar tükendi
Türk Tabipler Birliği yaptığı araştırma ile Türk hekiminin...
Oburluk ile gurmelik arasındaki ince çizgi
Gurme olmak 'yakışıklı olmak' gibi öyle kolay bir şey değil. Önce Allah vergisi...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.