|
|
|
|
Porsche'nin alternatifi
Nissan 350 Z, farklı ve özel bir otomobil. Dış görünümü kusursuz... Porsche için 150 bin Avronuz yoksa, 73 bin Avro'ya 350 Z alabilirsiniz.
Süper sporun başladığı yer
Ek çok otomobil firmasının yarattığı küçük veya büyük efsaneler vardır. Nissan'ın ya da eski adıyla Datsun'un efsanesi ise hiç kuşkusuz "Z" serisidir. Bence gerçek bir Japon efsanesi olan Z240, yine bence Nissan'ın yaptığı en muhteşem otomobildir ve 1980'lere damgasını vurmuştur. Bu otomobili bir kez kullanma şansına sahip olmuştum. Türkiye'de de benim bildiğim, müzisyen abimiz Nino Varon'da bir tane vardı. Nissan bu otomobilin üretimden kalkmasından yıllar sonra "Acaba aynı otomobili biraz modernize edip yeniden çıkarsak mı?" diye düşündü. Ancak bundan vazgeçip, 350 Z'yi yaptılar. Sizin için test ettiğim otomobil işte bu 350 Z. Açıkçası bu otomobili iki kez test etmek zorunda kaldım. Çünkü bu sayfada "Aile" otomobilleri test eden Rahşan'ın gözü bu otomobildeydi ve bir kaç kez garajdan kaçırma girişiminde bulundu. Baktım olacak gibi değil, ilk testte yanıma oturttum. Fakat Rahşan'ın kilosundan dolayı test olumsuz sonuçlar verdi. İkinci testi yalnız yaptım.
İZLENİM 350 Z ilk bakışta farklı ve özel bir otomobil olduğunu hissettiriyor. Fazla iri olmayan yapısına rağmen "kaslı" bir görüntüsü var. Sanki orta sıklet bir boksör gibi. Alçalan burun, basık tavan ve eğimli arka cam çok etkileyici. Alüminyum jantların arasından gülümseyen gövde ile aynı renk Brembo fren kaliperleri "sportif" görüntüyü körüklüyor. İki kişilik otomobilin içinde de aynı sporcu hava var. Ancak Avrupalı sporculardan çok, Japon-Amerikan kırması bir havada. İç malzeme işlevsel ama olması gerekenden daha "plastik" görünümlü. Sürüş keyfi ise fevkalade. Ciddi bir gücü hissediyorsunuz. Ve rahatça bu güce kumanda edebiliyorsunuz.
DIŞ GÖRÜNÜM Dış görünüm için "Kusursuz" demek mümkün. Bu otomobil 15 yıl önce yollara çıksa "Uzay aracı" muamelesi görürdü. Bugün için bile hayli avangard çizgileri var. Otomobilin burun yapısı müthiş. Eskinin modern bir yorumu. Yandan "Sustalı" gibi duruyor. Arkada ise eğimli cam ve buna açılı bir yaklaşımda bulunan uzun stop lambaları otomobilin neler vadettiğini gösteriyor.
İÇ GÖRÜNÜM Göstergeler tam bir İtalyan havasında. Ferrari ile Alfa 156 arasında bir yerde. Ortada büyük bir devir göstergesi var. Bu sportifliği vurguluyor. Yanda ise 280 km/s ile noktalanan bir kilometre sayacı. Dashboardın ortasında ise yağ basıncı, hararet ve yol bilgisayarı göstergeleri var. Kavuniçi ışıklandırma çok çekici. Koltuklar müthiş. Eski spor otomobillerin koltuklarına atıfta bulunuyor ama çok ergonomik. İç mekanda kullanılan plastiğin bolluğu dezavantajların birincisi. Yol bilgisayarının kumanda tuşunun göstergelerin yanına yerleştirilmesi ise böyle bir otomobil için büyük hata. Ancak gövde rengine yakın koltuklar, siyan ve basık iç yapı, ortadaki yüksek aks geçişi otomobilin içinin de en az dışı kadar sportif olmasını sağlıyor..
SÜRÜŞ Nissan350 Z "Ne mal olduğunu" kullanmaya başlayınca gösteriyor. Motor sesi "Abartılı" olmadığı halde keyif veriyor. Hele hele 4 bin devirin üzerinde gerçekten muhteşem. Gazlamaya başladığınız anda otomobilin arkası hafifçe yana kayıyor ve otomobilin akselerasyonu sürdüğü müddetçe "Yengeç sendromunun" etkisiyle hep hafif yan yan gidiyor. Sanki otomobilin arkası öne geçmek istiyor. Bunun bir benzerini Ferrari 550'de yaşamıştım. Ama 12 silindirli 5,5 litre ve 500 beygire yakın bir güçtü. Burada ise 3,6 litrelik bir 6 silindir ve 280 beygir söz konusu. Otomobilin ilk kalkışı hiç fena değil. Sürüş duygusu Lotus Esprit ile neredeyse aynı ama biraz daha kontrollü. Tork 4 bin devirden sonra "Güzelleşiyor". Bu yüzden de otomobili genelde 3500-6500 arasında kullanmak gerekiyor. Vitesler çok uyumlu. Sınıra yaklaşıldığında kırmızı bir işaret lambası yanıyor, bir kaç yüz devir içinde motor koruma devreye giriyor. Kalkışta 1., 2. ve 3. viteslerde ASR sürekli devreye girip keyif kaçırıyor ama ASR'yi kapattığınız zaman acemi sürücüler için tehlikeli olabilir. Virajlarda çok çok başarılı. Otomobil yanlıyor ama hiç bir zaman kontrol dışına çıkmıyor. Gaza bastıkça topluyor. Fazla bir kontraya gerek kalmıyor. Virajdan çıkarken vitesi küçültüp gazlayınca kafa hafif sallanıyor ve ileri atılıyor. Vites oranları iyi ancak tek kusur vites yollarının bir spor otomobil için biraz uzun olması.
ARTILAR EKSİLER Otomobilin sürüş keyfi muhteşem. Safkan bir sporcu. İç dizaynındaki malzeme kalitesi biraz rahatsız edici ama fiyat kalite orantısı mükemmel. Böyle bir sporcuyu bu fiyata almak için bir yerlerden fedakarlık yapmak gerek. Nissan iç malzemeden yapmış. Ama seçenek olarak daha iyi iç malzemeyle yapılmışını sunması gerek. Çünkü sürüş keyfi olarak Porsche'yi aratmaz. Hele hele Porsche'ye verecek parası olmayan bir genç için. Spor ve sert süspansiyon, bozuk yollarda hiç de rahatsız edici değil. En azından benim gibi performans hastaları için. En beğendiğim yönü ise "Tok" bir otomobil olması. Hiç bir yeri tıngırdamıyor. Gövde fazlasıyla rijid. En sert hareketlerde bile fazla bir burulma yok. Sanki Japon değil de, bir Alman otomobili gibi. Hayalinizde bir Porsche var ise ama 150 bin Avronuz yoksa 73 bin Avroya müthiş bir seçeneğiniz var: 350 Z 40 yaşından sonra kendime almam ama kızım ehliyet alsa, bu otomobili ona alırım.
Nissan 350 Z Max Güç: 280 bg- 6200 d/dak Max Tork: 363-4800 d/dak 0-100 km/sa hızlanma: 5.9 sn. Vites kutusu: 6 ileri Max Hız: 250 km/s Fiyatı: 73.000 Euro + 2.3 bin YTL
FATİH ALTAYLI
|
|
|
|
|
|
|
|
|