|
|
|
|
|
Klasik müzik ve şarap
|
|
Doluca'nın sponsorluğu ile yayınlanan Bouquet dergisinde müzik eşliğinde şarap içenlerin davranışları incelenmiş. Birkaç yıl önce İngiltere'nin Leicestershire bölgesinde ilginç bir deney yapılmış. Turistlerin bolca ziyaret ettikleri Softleys adlı restoranda, Leicester Üniversitesi Sosyal Davranışlar Araştırma Ekibi 18 gün boyunca deneyden habersiz müşterilere yemek sırasında değişik müzikler dinletmişler. Yemek için iki kişinin ortalama 50-60 sterlin ödediği restoranda birinci gün pop, ikinci gün klasik müzik çalınmış, üçüncü gün ise hiç müzik çalınmamış. Deney, restoran müşterilerinin davranışları incelenerek 18 gün boyunca tekrarlanmış. Beethoven, Mahler ve Vivaldi'nin eserlerinin çalındığı geceler müşteriler başta kaliteli şaraplar olmak üzere menüdeki özel lezzetlere daha fazla ilgi göstermişler. Pop müziğin çalındığı ve müziksiz gecelerde ise müşteriler daha standart yemeklere ve genellikle "house wine"a, yani restoranın sunduğu en hesaplı şaraba yönelmişler. Araştırma sonucu, klasik müzikten alınan hazla birlikte şarap içme duygusunun paralel olarak artıyor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|