|
|
|
|
Dondurmada lezzet rekabeti
Yaz geliyor. Hazır dondurma üreticileri de onlarca farklı lezzetle pazara canlılık katıyor. Gün geçtikçe büyüyen dondurma sektöründe hızlı bir rekabet yaşanıyor. İşte herkesin damak zevkine uygun en yeni tatlar...
Mmm... Çok leziz!
Havaların ısınmasıyla dondurma sezonu da açıldı. Klasik mekanlar tezgahlarını hazırlama telaşındayken, hazır dondurma üreticileri de onlarca çeşit lezzetle sektöre canlılık katıyor.
Yıllar önce dondurma yiyebilmek için sadece yaz aylarında kepenklerini açan mahalle dondurmacılarını beklemek zorundaydık. Güneşin etkisini göstermeye başlamasıyla birlikte sokakları da davetkar bir kornet kokusu sarardı. Özellikle çocuklar bir top dondurma için annelerinin kollarından çekiştirirlerdi. Günümüzde ise marketlere giren hazır dondurmalar 4 mevsim bu lezzeti tatma imkanı sunuyor. Ancak yılların verdiği alışkanlıktan olsa gerek dondurma hala yaz aylarında daha çok tüketiliyor. Oysa günümüzde uzmanlar dondurmanın sağlık açısından hiçbir riskinin bulunmadığı görüşünde birleşiyor. Kulak Burun ve Boğaz Hastalıkları Uzmanı Dr. Özmen Öztürk, dondurmanın sanıldığı gibi üst solunum yolu enfeksiyonlarının oluşmasına neden olmadığı belirtiyor: "Bu tamamen yanlış bir inanış. Üst solunum yolu enfeksiyonlarına virüsler, bakteriler ve mikroorganizmalar yol açar. Dondurmanın bununla bir ilgisi yoktur. Yani siz dondurma yeseniz de yemeseniz de hasta olacaksanız olursunuz" diyor. Diyetisyen Dr. Dilara Koçak da tatlılar içinde en düşük kalorili olanının dondurma olduğunu söylüyor: "Dondurma eğer doğru koşullarda hazırlanmış ve saklanmışsa öneriyorum. Çocukların tüketmesinde de bir sakınca yok. Meyveli dondurmalar daha az kalorili. Yazın meyve salatalarının üzerine bir top dondurma konup yenebilir. Dondurmada dikkat edilmesi gereken en önemli şey bir kez eridikten sonra bir daha kesinlikle dondurulmaması. Aksi takdirde ciddi besin zehirlenmesine yol açabilir."
ÇOK BÜYÜK BİR PAZAR Uzmanların da onayını alan dondurma tüketimi giderek artıyor. Havaların ısınmasıyla birlikte dondurma üreticileri de piyasaya yeni ürünler çıkarma telaşında. Türkiye'de her yıl yeni markalarla yoluna devam ederek büyük bir pazar haline gelen dondurma sektöründe hızlı bir rekabet yaşanıyor. Tabii bu rekabetin sonucu da bol çeşit ve kalite yarışı şeklinde tüketiciye yarıyor. Eskiden çilekli, limonlu, kaymaklı, çikolatalı gibi belli başlı çeşitleri bulunan dondurmanın artık çaylısı, karpuzlusu, kivilisi, mangolusu, balkabaklısı gibi yüzlerce çeşidini bulmak mümkün. Sayısız meyve çeşitleriyle hazırlanan rengarenk dondurmalar, şık ambalajlara girip marketlerde yerlerini aldı. Panda, Ülker-Golf, Alaska ve Memo firmaları, milyon dolarlık yatırımlar ve reklam kampanyaları ile büyük bir pazar oluşturdu. Türk tüketicisini endüstriyel dondurma ile tanıştıran ilk dondurma markası Panda 1984 yılından beri hizmet veriyor. Sektörde önemli bir paya sahip olan şirket yılda 36 milyon litre dondurma üretiyor. 2005 yılında 48 ayrı tat ve 94 değişik çeşitten oluşan ürünleriyle tüketici karşısına çıkan Panda bu yıl ayrıca sorbet, çikolata kaplamalı/ kaplamasız, değişik aroma ve lezzete sahip dondurmalar da sunuyor.
MARAŞ LEZZETİ Piyasaya iki yıl önce giren Ülker de, dondurma sektörüne Schöller'in tesislerini alarak, Golf markasıyla girdi. Kısa sürede pazarda önemli bir yere sahip olan Golf 2005 yılında Impulse, Take Home, Catering olmak üzere üç ana grupta sunuyor ürünlerini. Ayrıca Metro, Coco Star, Hobby, Rondo ve Link markalı Ülker ürünlerinden aşina olduğunuz tatları da dondurma formunda tadabilirsiniz. Türkiye'de tartışmasız büyük beğeniyle tüketilen Maraş dondurması da artık markalaştı ve seri üretimin bir parçası oldu. Mado'nun sahibi Mehmet Kambur piyasadaki diğer markalardan farklı olduklarını çünkü tamamen doğal üretim yaptıklarını söylüyor: "Dondurmamızda Toros dağlarının uzantısı olan Ahır Dağı yamaçlarında kekik, keven ve orkide (sahlep) çiçeği ve yüzlerce rayihalı bitkilerle otlanan keçilerin sütü kullanılmaktadır. Dondurmanın en büyük katkı malzemelerinden biri olan sahlep'te yine Ahır Dağı yamaçlarından toplanan yabani orkide yumrusunun kullanılması ile elde ediliyor. Tabii ki gerek fıstıklı dondurma, gerekse meyveli dondurmada kullanılan fıstık ve meyvelerin de tamamen bu bölgede yetişmesine dikkat ediliyor." Cafe franchaising sistemiyle büyük bir gelişme gösteren Mado, Türkiye'de 24 ilde 140 hizmet noktasıyla hizmet veriyor. Firma ayrıca yurtdışında da Dubai, Bulgaristan, Kore, Suudi Arabistan, Bahreyn, Kıbrıs, Cidde, Avustralya (Sydney, (Melbourne), Kuveyt, Umman, Katar gibi ülkelere de ihracat yapıyor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|