|
|
|
|
|
THY'nin business class yolcusu arttı
|
|
Türk Hava Yolları geçen yıl yaklaşık 12 milyon yolcu taşıdı. 'Ticari önem taşıyan' yolcular için açılan salonlarda 250 bin kişi ağırlandı.
Dünya genelinde tarifeli havayollarının büyük önem verdiği ve gelirin ciddi kısmını sağladıkları business class uçuşlarda Türk Hava Yolları (THY) yeni hamleler peşinde. Sipariş edilen yeni uçakların filoya katılması ve seçilen yeni business class koltukları tüm filoya yaygınlaştırılmasının ardından ticari önem taşıyan yolcular için açılan salonlardan (CIP) ciddi gelir sağlamayı hedefliyor. 2004 yılının ilk 11 ayında THY'nin iç ve dış hat CIP salonlarını kullanan yolcu sayısı 250 bine ulaştı. 11 aylık dönemde dış hat CIP salonundan geçen yolcu sayısı 157 bin 891'e olurken, iç hat CIP yolcusu ise 92 bin 391'e yükseldi. 2000 yılında 129 bin 789, 2001 yılında 105 bin 268, 2002 yılında 136 bin 605, 2003 yılında 132 bin 844, 2004 yılının ilk 11 ayında ise 157 bin 891 bin yolcu dış hat CIP salonunu kullandı. 2000 yılında iç hat CIP salonundan 86 bin, 2001'de 67 bin 528, 2002'de 96 bin 603, 2003'te 103 bin, bu yılın ilk 11 aylık döneminde ise 92 bin 391 yolcu geçti. Öte yandan THY'nın 2004 yılı Ocak-Kasım ayları arasında iç ve dış hatlarda taşıdığı yolcu sayısı 11 milyon'u aştı. İç hat uçuşlarında yüzde 30'a varan indirimler yapan THY, yolcu sayısını artırdı ve 11 aylık dönemde 5 milyon 325 bin yolcu taşıdı. THY'nin dış hat yolcu sayısı ise yine aynı dönemde 5 milyon 157 bin olarak gerçekleşti. Hac ve umre için THY'yi tercih eden yolcuların sayısı ise 198 bin 784 oldu. THY, kiralık uçaklarla 372 bin yolcu taşıdı. THY'den sonra Türkiye pazarında en çok dış hat yolcusu taşıyan havayolu ise Alman Havayolları Lufthansa oldu. Pazarın yüzde 14'üne hakim olan ve THY'den sonra Türkiye'ye en çok yolcu taşıyan Lufthansa, 2004'te 640 bin yolcu taşıdı. Lufthansa'nın taşıdığı yolcunun yüzde 80'nini ise Almanya üzerinden dünyanın başka merkezlerine uçan transit yolcular oluşturdu. Lufthansa yetkilileri, 2003 yılına oranla yolcu bazında pazar paylarını yüzde 5 arttırdıklarını, 2005'te bu trendin süreceğini belirttiler.
|
|
|
|
|
|
|
|
|