kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
  » Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Pamukova raporunda yetkililer suçlu

22 Temmuz 2004'te meydana gelen ve 38 kişinin hayatını kaybettiği Pamukova'da meydana gelen 'hızlandırılmış tren' kazasıyla ilgili rapor açıklandı. Yetkililerin hatalıbulunduğu raporda delililerin ortadan kaldırıldığı için kazaya dair durumun saptanamadığı belirtilerek, eylemleri yapanlar hakkında suç duyurusu bulunması istedi..

İstanbul Barosu Başkanı Kazım Kolcuoğlu, Sakarya'nın Pamukova ilçesi Mekece mevkiinde 22 Temmuz 2004 tarihinde meydana gelen ve 39 kişinin ölümüyle sonuçlanan ''Hızlandırılmış Tren'' kazasına ilişkin Pamukova Sulh Hukuk Mahkemesi'nce oluşturulan bilirkişi raporunu kamuoyuna açıkladı.

Kolcuoğlu, Baro Yönetim Kurulu üyeleriyle birlikte düzenlediği basın toplantısında, insan haklarının en önemlisinin yaşam hakkı olduğunu belirterek, bu nedenle 39 kişinin hayatını kaybettiği ve devletin tasarrufu altındaki bir ulaşım aracında meydana gelen kazada ihmalleri olanlar varsa ortaya çıkarmanın büyük önem taşıdığını kaydetti.

Kazanın olduğu gece tren raylarının değiştirildiği ve kanıt niteliğindeki parçaların toplandığı, delillerin ortadan kaldırıldığı ve karartıldığı yolunda yoğun ihbarlar aldıklarını ve durumu Sakarya Cumhuriyet Savcılığı'na ilettiklerini belirten Kolcuoğlu, Pamukova Sulh Hukuk Mahkemesi'nin de açılan davada 3 kişilik bilirkişi heyeti oluşturduğunu ve kazayla ilgili rapor hazırlattığını söyledi.

Kolcuoğlu, ''Yıldız Teknik Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Zerrin Bayraktar, Jeoloji Yüksek Mühendisi Tahir Özgür ve Makine Yüksek Mühendisi Levent Serhan'dan oluşan bilirkişi heyeti, yoğun ve özverili bir çalışma sonucu hazırlamış olduğu 6 Kasım 2004 tarihli 280 sayfadan oluşan raporu mahkemeye sundu. Rapor, geniş ve kapsamlı olarak hazırlanmış olup, her türlü ayrıntıyı içermektedir'' dedi.

RAPORDAN BAŞLIKLAR

Kazım Kolcuoğlu'nun açıkladığı bilirkişi raporunda yer alan önemli başlıklar şöyle:

Demiryolunun Durumu: ''Yaklaşık olarak 183+436 metreden 183+700 metre aralığında kazadan sonra demiryolu onarımı (ray değişimi, montaj ve reglat çalışmaları) yapıldığı için bu bölüme ilişkin kaza sürecindeki (kaza öncesi ve kaza anı hemen sonrası) durum saptanamamıştır.''

Menfezlerin Durumu: ''Menfezlerin yolun sağındaki girişi 3. ve 4. vagonların sürüklediği ve de yolun kaza sonrası yenilenmesi sırasında yapılan çalışmalarda balast malzemesiyle dolmuş ve örtülmüş halde görüldü.''

Dönemeç Levhalarının Durumu: ''Üzerinde R yarıçapı yazılı olan direklere asılı levha, kaza yerindeki dönemeçler ile ilgili kaza bölgesinde hiçbir levha gözlemlenmedi. Kaza bölgesinde iki eğim değişikliği noktası bulunmasına karşılık hiçbir eğim levhası bulunmadığı, eğimlerin beton elektrik direkleri üzerine, siyah boya ile yazılı, ancak seyir halindeki trenden okunması güç ve kiminin ağaç dalları ile kapalı olduğu görülmüştür.''

Lokomotifin Durumu: ''Lokomotif 24 Temmuz 2004 Cumartesi kaza sonu olduğu yerde durmuyordu. Birçok görgü sahibi lokomotifin kaza sonrası 1. vagona bağlı vaziyette yol üzerinde olduğu, daha sonra lokomotifin yürür vaziyette Osmaneli istasyonuna götürüldüğünü söylemiştir.''

HIZ, PERSONEL VE İŞLETME DURUMU

Hız Durumu: 'Hızlandırılmış tren seferleri ilk tasarımlarında 150 km/h maksimum hızla tasarlanmışken, yapılan tecrübe seferleri sonucu yol koşulları nedeniyle maksimum hızı 140 km/h değerine düşürülmüştür. Ancak 140 km/h maksimum hızı daha sonra yüzde 10 artırılmış (livre hızlarının yüzde 10 artırılması emri) böylece 154 km/h değerine yükseltilmiştir. Deneysel veriler azami hız 140 km/h değerine düşürme gereği doğurmuşken, herhangi bir iyileştirme yapılmadan yolcu talebinin artması nedeniyle azami hızın fiili olarak 154 km/h hızına çıkarılması, işletmenin yeni dönem teknik güvenlik anlayışına uygun
düşmektedir.''

Personelin Durumu: ''Kaza treni personeli, TCDD koşullarında A sınıfı niteliklere sahip yani iyi düzeyde eğitimli, deneyimli,
görevinde son derece özenli ve başarılı olduğu anlaşılmaktadır. Kaza treni personelinin livre hız sınırına uymayışı bir hata veya sorun olarak görmeyişi disiplinsizlikleri, özensizlikleri sonucu değil, işletmenin yeni felsefesi doğrultusunda livre doğal süresine uymalarındandır.''

İşletmenin Durumu: ''TCDD'nin yeni felsefesi ticari işletme olmak yönünde geliştiği, kamu hizmeti yapma yaklaşımının güç kaybettiği belirlenmiştir.''

DELİLLER ORTADAN KALDIRILDI

Kazım Kolcuoğlu, baro olarak bu rapora sessiz kalmalarının söz konusu olamayacağını belirterek, ''Delillerin ortadan kaldırıldığı, karartıldığına ilişkin Bilirkişi Kurulu'nun tespitlerinin Cumhuriyet Başsavcılığı'nca dikkate alınarak söz konusu yasadışı eylemleri yapanlar hakkında soruşturma başlatılması gerekir'' dedi.

1 2 3 4 5
 
DİĞER GÜNÜN İÇİNDEN HABERLERİ
 İstanbul'da karla mücadele hazırlığı
 'Türkiye'nin gücü Ermeni lobisinden fazla'
 Kayaoğlu gözyaşları arasında toprağa verildi
 İndirimsiz cezayı Yargıtay da onadı
 Kırgız Gülnura bebeğini istiyor
 562 kişi pasta kurbanı oldu
 Sinop'ta sular hâlâ durulmadı
 Ceyhan Nehri'ne uçan araçta öldüler
 Yardım bekledi
 Beş günde iki acı
 Yengesini öldürdü
 16 kişilik çek-senet çetesine darbe
 Sevgilisini vuran genç eğlenirken yakalandı
 Trafik müşavirinin esrarengiz ölümü
 İstanbul'da bugün onarımda olan yollar
 Alo SABAH İstanbul
 İyi ki doğdun
 Başımız Sağolsun
MEHMET BARLAS
Mümkünse dünyayı durdurmayı deneyin..
Basındaki...
SAVAŞ AY
Babası öldürülen bir genç kız bana mektup yazdı!..
Bu...
REFİK DURBAŞ
Herkes yerini buluyor
Türkiye Süper Ligi'nde...
EMRE AKÖZ
Ölümün soluğu
Macar yazar ve düşünür Arthur...
YAVUZ BAYDAR
KDV tablosu okuru yanılttı
Vergi indirimi tüketici...
MAHMUT ÖVÜR
Florya'da Erzen kanunları
Florya'daki kaçak yapılaşmayı...
Derbikatör Fener: 80-69
Derbikatör Fener: 80-69
Türkiye Basketbol Ligi'nde Fenerbahçe, ezeli rakibi Galatasaray'ı...
Yüksek gerilim
Yüksek gerilim
G.Saray yönetimi ve Hagi bugün transfer politikasını masaya...
Yılın tartışması başkanlık sistemi
Turgut Özal'la başlayan, Demirel'le devam eden 'Türkiye'ye başkanlık...
Gül Ortadoğu barış turunda
Haaretz gazetesine göre, Gül'ün bugün başlayacak İsrail gezisi bölge...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu