* Türkiye'deki Linens mağazalarını komşu ülkelere de taşıdınız. Bu devam edecek mi? Çevre ülkelerde 18-20 mağaza var. Ukrayna, Bulgaristan, Kazakistan, Romanya... Şimdi Suudi Arabistan'a gidiyoruz. Eski Osmanlı diyebileceğimiz Türkiye ve civarında bu konsept çok tuttu.
* Avrupa'ya gitmeyecek mi Linens? Avrupa'da farklı isimler kullanacağız. Birçok isim de tescil edildi. Fransa'da Belair markasıyla üç tane mağaza açıyoruz. İki tane Paris'te, bir tane de Lyon'da. Belair bizim Fransa'daki şirketimizin adı. Martta devreye giriyor mağazalar. Rusya'da ve Shanghay'da da birer mağaza tutmak üzereyiz. Rusya'da Aviva ismiyle çıkacağız. Bunların hepsi ev tekstiline konsantre olmuş mağazalar olacak. 3-4 aya kadar bu mağazalar da açılacak.
* Bütün bunlara nasıl yetişeceksiniz? Hepsine ayrı ayrı koleksiyon çıkarmak bile başlı başına bir iş... Ar-Ge departmanını büyütüyoruz. Ama bununla da kalmıyoruz İtalyan ve Fransız firmalarla tasarım konusunda işbirliği yaptık. Fransızlar geldi konsepti yeniledi. Sisley için İtalya'da yıllardır bizimle çalışan bir tasarımcı ile çalışıyoruz. Komple koleksiyon hazırlıyor. İlk sunumlar şubatta olacak. İlk mağaza eylülde açılacak. Nautica da öyle.
* Bu büyük dönüşümün maliyeti ne olacak? Yılda 40-50 milyon dolara maloluyor bize. Sadece Linens'in Türkiye operasyonuna 15 milyon dolar harcadık. Dünya çapında bir operasyon için tabii çok daha büyük bir harcamayı gözden çıkarmak lazım. Benetton'un dağıtım depolarını gördüm. Bana söyledikleri rakam 300-400 milyon dolar. Bu sadece bir depo.