kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
  » Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Vedat Aydın
Giyim markası Sisley, ev tekstiline Zorlu ile girdi
Fiyatları ucuzlattık ithalin önünü kestik
Linens eski Osmanlı topraklarını fethetti

Giyim markası Sisley, ev tekstiline Zorlu ile girdi

Yurtdışında marka satın alarak büyüme stratejisini yürüten Zorlu Tekstil Grubu, Nautica'dan sonra Sisley'le de anlaştı. Grup, iki marka için dünyanın dört bir yanında ev tekstili mağazaları açacak.

Herkes Türkiye'de tekstilin öldüğünü söylüyor. Evet, belki tişört üretmek anlamsız. Çünkü aynı ürünü Türkiye'de 5 dolara, Çin'de 50-60 cente üretmek mümkün. Peki ne yapmalı? Tezgahları atıp yeni bir işe mi başlamalı? Bu soruya, dünyanın iki numaralı ev tekstili üreticisi Zorlu Holding Tekstil Grubu Başkanı Vedat Aydın'ın cevabı, 'değişim' oldu. Tıpkı, ekibiyle birlikte üç yıldır üzerinde çalıştığı ve meyvelerini almaya başladığı strateji gibi. Dört yılda da 2 milyar dolarlık perakende cirosuna ulaşmayı planlayan Aydın ve ekibinin stratejisinin özü şu: Dağıtım ve pazarlamaya yönelmek. Bu strateji doğrultusunda önce Alman Nautica markasının ABD'deki tüm pazarlama ve dağıtım haklarını satın alan grup, daha sonra buna Avrupa operasyonlarını da eklemiş. Geçtiğimiz günlerde Benetton Grubu'na bağlı Sisley'i dünya çapında ev tekstili markası yapacak imzayı atan Zorlu Tekstil Grubu, önümüzdeki günlerde de Paris, Moskova ve Shanghay'a mağaza açmaya gidiyor. Vedat Aydın'la Zorlu Tekstil Grubu'nun geleceğini konuştuk.

PERAKENDE KAZANDIRIR
* Tekstildeki büyüme planınız nasıl?
Ciro hedefi ile büyümek artık mantıksız. Karşınızda Çinliler, Hintliler, Pakistanlılar var. O nedenle son üç yıldır yeni bir strateji yürütüyoruz. Önce toptan kanalından çıktık. Toptana mal verdiğinizde Alman üreticinin fasoncusu olarak kalıyorsunuz. Onlar aynı malı daha ucuza bulduğunda sizi bırakıyor. Onlar bizi bırakmadan biz onları bıraktık. Amerika, Almanya, İngiltere ve Fransa'da depolar açtık. Pazarlama ofislerimizi kurduk ve perakendecilere servis verir hale geldik.

* Sektördeki son nokta bu mudur?
Onun bir sonrası marka satmaktır. Geçen yıl ilk adımı attık ve ünlü Nautica markasının ABD'deki dağıtım ve pazarlama işini üstlendik. Üretimini de biz yaptığımız için hem üretici hem satıcı olduk. Şimdi Avrupa'daki lansman, dağıtım ve pazarlamasını da yapacağız. Nautica için sıfırdan mağaza ve conrerlar açılacak.

* Sisley işi nasıl oldu?
İşin güzel tarafı onlar bizi aradı. Ben önce bize ürettirecekler sandım. 'Teşekkürler ilgilenmiyoruz' dedim. Adamlar, 'hayır satış ve pazarlamayı da yapın. Markanın bütün haklarını alın' deyince, kabul ettik. Sisley'in dünya genelinde 850 mağazası var ve ilk defa ev tekstiline girme kararını bizimle aldılar. Şimdi tüm dünyaya Sisley markalı ev tekstili mağazaları açacağız. Önce kendi mağazalarında cornerlar olacak, sonra ayrı mağazalar... İtalya, İspanya, Yunanistan ve Fransa öncelikli tabii.

* Neden başka markaları satın alarak gidiyorsunuz?
Bugün milyon dolarlar da harcasak, bir Türk markasını global markaların seviyesine getirmek kısa vadede imkansız. Onun için mevcut global markalarla dağıtım anlaşmaları yaptık.

HEDEF 2 MİLYAR $ CİRO
* Bu kadar markanın üretimine nasıl yetişeceksiniz?
Çin'deki ofisi büyüttük. Hindistan'da bir ofis açtık. Moskova'da 10 bin metrekarelik bir bina aldık. Onun altında üretime başladık. Rusya gümrüğünde sorun çıkıyor çünkü. Ekimde Türkmenistan'da büyük bir tesisimiz hizmete girecek. Rusya ve çevresine buradan mal vereceğiz.

* Bu kabuk değişiminin ardından beklediğiniz ciro ne olacak?
Bu yıl yüzde 20'lik artışla 850 milyon doları geçeriz. 4 senelik projeksiyon sonunda perakende 2 milyar, toptan da 1.5 milyon doları zorlar.

LEYLA ŞEN


1 2 3 4 5
 
DİĞER EKONOMİ HABERLERİ
 Enflasyon beklentilerin altında
 Borsada rekor kapanış
 Demirel rüşvet teklif etti
 Kapalıçarşı YTL'ye alışıyor
 İhracatta hedef 75 milyar dolar
 Babacan'a cüce esprisi
 İstihdam artırana vergi indirimi
 KDV indi, simitte fiyatlar düşmedi
 7 yeni yat limanı devreye girecek
 Fenerli Şahenk, Cimbomlu Albayrak'a VW bayiliği verdi
 Cepte fotoğraflar renklendi hafıza kartlarının satışı arttı
 Dünya Bankası Başkanı ayrılıyor
 Sabotajların Irak'a maliyeti 8 milyar $
 İHKİB'den ek istihdam raporu
 2005'te 80'den fazla yeni model gelecek
İLKER SARIER
Yeni yıla eski tas
Türkler'in adaptasyon kabiliyeti mi...
OKAN MÜDERRİSOĞLU
Yeni kamu reformu vergi dairelerini de...
GÜNTAY ŞİMŞEK
AB'ye gazla girme hikâyesi
Uluslararası Enerji...
GAZİ ERÇEL
Dolar, 1.2 YTL'ye inerse şaşırmayın
Doların Euro ve...
ABDURRAHMAN YILDIRIM
AB ve IMF ile daha çok istikara karşılık daha az oynaklık...
'Türkiye'nin gücü Ermeni lobisinden fazla'
Türkiye Ekonomik ve Sosyal Etüdler Vakfı Başkanı Paker, halkın AB...
Kayaoğlu gözyaşları arasında toprağa verildi
İstanbul Bahçelievler'de yeni yılın ilk günü meydana gelen trafik...
Hızır gibi yetiştiler
Hızır gibi yetiştiler
Depremin ardından dünyanın her yanından yardım yağan bölgeye giden...
Dalgaların dövdüğü balayı hayalleri
Dalgaların dövdüğü balayı hayalleri
THY'de çalışan Şebnem ve Erdem Bulut çifti, kendilerini Phuket...
IMKB
E: 25.445 D:% 1,90
DOLAR
S: 1,350 D:% -0,296
EURO
S: 1,820 D:% -1,248
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu