Giyim markası Sisley, ev tekstiline Zorlu ile girdi
Yurtdışında marka satın alarak büyüme stratejisini yürüten Zorlu Tekstil Grubu, Nautica'dan sonra Sisley'le de anlaştı. Grup, iki marka için dünyanın dört bir yanında ev tekstili mağazaları açacak.
Herkes Türkiye'de tekstilin öldüğünü söylüyor. Evet, belki tişört üretmek anlamsız. Çünkü aynı ürünü Türkiye'de 5 dolara, Çin'de 50-60 cente üretmek mümkün. Peki ne yapmalı? Tezgahları atıp yeni bir işe mi başlamalı? Bu soruya, dünyanın iki numaralı ev tekstili üreticisi Zorlu Holding Tekstil Grubu Başkanı Vedat Aydın'ın cevabı, 'değişim' oldu. Tıpkı, ekibiyle birlikte üç yıldır üzerinde çalıştığı ve meyvelerini almaya başladığı strateji gibi. Dört yılda da 2 milyar dolarlık perakende cirosuna ulaşmayı planlayan Aydın ve ekibinin stratejisinin özü şu: Dağıtım ve pazarlamaya yönelmek. Bu strateji doğrultusunda önce Alman Nautica markasının ABD'deki tüm pazarlama ve dağıtım haklarını satın alan grup, daha sonra buna Avrupa operasyonlarını da eklemiş. Geçtiğimiz günlerde Benetton Grubu'na bağlı Sisley'i dünya çapında ev tekstili markası yapacak imzayı atan Zorlu Tekstil Grubu, önümüzdeki günlerde de Paris, Moskova ve Shanghay'a mağaza açmaya gidiyor. Vedat Aydın'la Zorlu Tekstil Grubu'nun geleceğini konuştuk.
PERAKENDE KAZANDIRIR * Tekstildeki büyüme planınız nasıl? Ciro hedefi ile büyümek artık mantıksız. Karşınızda Çinliler, Hintliler, Pakistanlılar var. O nedenle son üç yıldır yeni bir strateji yürütüyoruz. Önce toptan kanalından çıktık. Toptana mal verdiğinizde Alman üreticinin fasoncusu olarak kalıyorsunuz. Onlar aynı malı daha ucuza bulduğunda sizi bırakıyor. Onlar bizi bırakmadan biz onları bıraktık. Amerika, Almanya, İngiltere ve Fransa'da depolar açtık. Pazarlama ofislerimizi kurduk ve perakendecilere servis verir hale geldik.
* Sektördeki son nokta bu mudur? Onun bir sonrası marka satmaktır. Geçen yıl ilk adımı attık ve ünlü Nautica markasının ABD'deki dağıtım ve pazarlama işini üstlendik. Üretimini de biz yaptığımız için hem üretici hem satıcı olduk. Şimdi Avrupa'daki lansman, dağıtım ve pazarlamasını da yapacağız. Nautica için sıfırdan mağaza ve conrerlar açılacak.
* Sisley işi nasıl oldu? İşin güzel tarafı onlar bizi aradı. Ben önce bize ürettirecekler sandım. 'Teşekkürler ilgilenmiyoruz' dedim. Adamlar, 'hayır satış ve pazarlamayı da yapın. Markanın bütün haklarını alın' deyince, kabul ettik. Sisley'in dünya genelinde 850 mağazası var ve ilk defa ev tekstiline girme kararını bizimle aldılar. Şimdi tüm dünyaya Sisley markalı ev tekstili mağazaları açacağız. Önce kendi mağazalarında cornerlar olacak, sonra ayrı mağazalar... İtalya, İspanya, Yunanistan ve Fransa öncelikli tabii.
* Neden başka markaları satın alarak gidiyorsunuz? Bugün milyon dolarlar da harcasak, bir Türk markasını global markaların seviyesine getirmek kısa vadede imkansız. Onun için mevcut global markalarla dağıtım anlaşmaları yaptık.
HEDEF 2 MİLYAR $ CİRO * Bu kadar markanın üretimine nasıl yetişeceksiniz? Çin'deki ofisi büyüttük. Hindistan'da bir ofis açtık. Moskova'da 10 bin metrekarelik bir bina aldık. Onun altında üretime başladık. Rusya gümrüğünde sorun çıkıyor çünkü. Ekimde Türkmenistan'da büyük bir tesisimiz hizmete girecek. Rusya ve çevresine buradan mal vereceğiz.
* Bu kabuk değişiminin ardından beklediğiniz ciro ne olacak? Bu yıl yüzde 20'lik artışla 850 milyon doları geçeriz. 4 senelik projeksiyon sonunda perakende 2 milyar, toptan da 1.5 milyon doları zorlar.