Alışveriş gözlemcisi Cecilia Preti'ye göre soyunma kabinlerinin genişliği ve konforu müşterinin alışveriş kararını etkiliyor. Dar kabinler, alışverişten vazgeçiriyor.
Merkezi ABD'de bulunan Envirosell Araştırma Şirketinin Avrupa Bürosu Proje Direktörü Cecilia Preti, ekim ayında düzenlenecek olan Perakende Konferansı için İstanbul'a geliyor. Alışveriş biliminin yaratıcısı olarak bilinen ve müşterileri arasında McDonald's, Starbucks, Estee Lauder gibi ünlü mağazalar ve zincirler olan Envirosell şirketi, dünyanın her yerindeki saha çalışmalarında, yılda 50 - 70 bin alışverişçiyi birebir izleyerek ve videoya gizlice kaydederek elde ettikleri veri ve gözlemleri perakendeciler için bir bilime dönüştürüyor. İşte Cecilia Preti de İstanbul'da perakende sektörü temsilcilerini, bir mağazadaki soyunma kabini ve kasalardaki yanlışlıkların potansiyel müşteriyi bile nasıl kaçırdığını anlatmaya hazırlanıyor. Preti ile Perakende Konferansı'ndan önce sanal ortamda görüştük ve ilginç bilgileri paylaştık...
VİTRİNDEN DAHA ETKİLİ * Siz soyunma kabinleri üzerine yaptığınız gözlemlerle tanınıyorsunuz. Nedir kabinleri bu denli önemli kılan? Soyunma kabinleri bir hizmet yeri değildir, tıpkı teşhir, vitrin ya da bir reklam gibi başlı başına bir satış aracıdır. Bu nedenle mağazanın satış kısmından daha da önemli olabilir. Soyunma kabinleri doğru tasarlandığında vitrin, reklam, imaj çalışmalarının hepsinin toplamından daha etkili bir sonuç verir. Öte yandan mağazamızda büyük beden ürün satıyorsak, büyük beden soyunma kabinlerimiz de olmalıdır, çünkü özellikle büyük bedene sahip olan müşterilerimizin hareket etmek için daha geniş alana ihtiyacı vardır.
* Çocuklar için düzenlenen soyunma kabinleri farklı özellik taşımalı mı? Anne-babası soyunma kabini kullanan bir çocuk asla ortada giyinmek istemeyecektir, özellikle 5 yaşından sonra. Çocukların soyunma kabininde sadece onların ilgisini çekecek tasarımlar yaratmak yetmez, aynı zamanda onlarla kabine girip, yardımcı olacak anne ve babalarının da ihtiyaçları düşünülmeli .
* Soyunma kabini tasarımı diye bir uzmanlık var mı peki? Hayır. Şu anda soyunma kabinleri su tesisatı olmayan banyolar gibi tasarlanıyor. İş soyunma kabinlerine gelince, tasarımcıların mağazanın içinde neler olup bittiğini hiç anlamadıkları ortaya çıkıyor. Bu bölüm satışın gerçekleştiği mekanlardır. Satış danışmanının müşteri ile iletişim oranını artırdığında, satış bağlama oranının da yüzde 50 arttığını tespit ettik. Yanı sıra müşteri bir de soyunma kabinine yönlenirse satış bağlama oranı yüzde 100'e fırlıyor.