|
|
|
|
Isparta pilot üssü oluyor
Türkiye'ye sivil kaynaktan pilot yetiştirecek Isparta Uçuş Okulu Projesi için düğmeye basıldı. Bu okulun Orta Doğu ile Türki Cumhuriyetler'in uçuş eğitim üssü olması hedefleniyor
Yaklaşık bir yıl önce Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın desteğiyle, Türkiye'nin sivil kaynaktan pilot yetiştirmesi ve bölgenin uçuş eğitim merkezi haline gelmesi amacıyla Isparta Süleyman Demirel Havalimanı'nda temelleri atılan Isparta Uçuş Okulu hayata geçiyor. Bölge milletvekilleri ve valilerinin, Isparta Süleyman Demirel Üniversitesi ve Devlet Hava Meydanları İşletmesi yetkililerinin katkılarıyla tüm alt yapı sorunları halledilen Uçuş Okulu, sektöre 300 sivil pilot yetiştiren Top Air'in eğitim tecrübesi ve bünyesinde ilk öğrencilerini almak için çalışmalar yapıyor.
Isparta Uçuş Okulu, üniversite mezunlarını kabul edeceği programını çeşitli alternatif projelerle başlatacak. Bunlardan birisi özellikle şu günlerde ciddi bir şekilde pilot sıkıntısı yaşayan özel havayollarının talepleri doğrultusunda 3-6-10 yıllık geri ödemeli finansman yöntemi. Bazı havayollarının yakından ilgilendiği bu sistemle şirketler pilot adaylarına iş garantisi sağlarken, istedikleri standartlarda eğitilen pilotlar da çalışarak kendileri için harcanan meblağı geri ödeyecekler. Diğer bir yöntem ise tıpkı yurtdışında olduğu gibi, parasını ödeyerek pilot olmak. Başlangıç ve tanıtım ücreti olarak 12 aylık bir eğitim dilimi için 42 bin USD ve yüzde 8 KDV'si talep ediliyor.
Bu rakamın yüzde 30'u peşine geriye kalanı 10 taksit yapılıyor. Ancak pilot adaylarının üniversite mezunu olmanın yanı sıra yeterli düzeyde İngilizce bilmesi ve kati kabulden önce hava hissi olup-olmadığının test edildiği, İstanbul/Hezarfen Havaalanı'nda bedava yapılan uçuşlarda eğitim hocalarından onay alması gerekiyor. ABD'de pilot eğitimlerinin 45 bin ile 60 bin USD arasında değiştiğini en büyük gider kaleminin ise yüzde 40'la uçak yakıtına ait olduğunu ve ABD'de uçak yakıtının ülkemizden üçte bir daha ucuza temin edildiğini ifade eden Isparta Uçuş Okulu yetkilileri, ücretlerini makul bir düzeyde tuttuklarını söylediler.
Türkiye'nin pilot ihtiyacına cevap vermek için yola çıkan Isparta Uçuş Okulu, ileride Orta Doğu ve Türki Cumhuriyetleri'nin milli hava yollarına pilot yetiştirmeyi hedefliyor. ABD'de meydana gelen 11 Eylül'den sonra bu ülkedeki havacılık eğitimlerine bazı kısıtlamalar getirilmesinden sonra İspanya ve İngiltere'nin pilot eğitiminde etkin olmaya başladığını belirten Top Air yetkilileri, amaçlarının bu sebeple yurtdışına döviz çıkışını önlemek ve Türkiye'ye döviz kazandırmak olduğunu kaydettiler. Top Air yetkilileri çok önem verdikleri Isparta Uçuş Okulu'nun müdürlüğüne ise 43 yıllık havacılık tecrübesi olan emekli Kaptan Pilot Salih Günal'ı getirdi. Uzun yıllar Türk Hava Kuvvetleri (THK) ve Türk Hava Yolları'nda (THY) çeşitli kademelerde görev üstlenmiş Günal, Türkiye'de sivil havacılığın gelişmesi ve buna paralel olarak uçak adetlerinin artması dolayısıyla gelecekte pilot ihtiyacının daha artacağına inandığına ifade ederek, havacılığın ciddi sorumluluklar istediğini, kendilerinin de bu sebeple çok ince ayrıntıları dahi dikkate alarak Uçuş Okulu'nu yapılandırdıklarını belirtti.
RAKAMLARLA TOP AİR 16 yıl sivil havacılığa hizmet 6 eğitim uçağı 300 pilot kazanımı JAR 145 bakım yetkisi Atatürk Havalimanı'nda bakım üssü
|
|
|
|
|
|
|
|
|