| |
|
|
Akademi Türkiye'yi takibe alın
Bir sosyal olgu olarak Akademi Türkiye'nin analiz edilmesi gerek. İşin erbapları ya da meraklıları şimdiden kolları sıvasa iyi olur. Çünkü sonuçta ortaya bambaşka bir Türkiye emar'ı ve insan röntgeni çıkacak. Bu türden çalışmaların hem bugünü kavramak hem de yarına define haritası tadında belgeler bırakmak açısından yararı olacağı kesin. Bakın söz konusu yarışmaların başlama vuruşunu yapan Popstar üzerine kapsamlı bir çalışma yapılmış bile. MTM (Medya Takip Merkezi) programın "basına yansıması" kulvarını araştırmış mesela. Ve sanırım herkesin, bir tarafıyla ilgisini çekecek bulgular elde etmiş. Paylaşalım dilerseniz.
Her şey nasıl başladı? Her şey "Türkiye Popstar'ını arıyor" sloganlarıyla başladı. Bulaşıcı bir hastalık gibi, ulaştığı kitleyi her geçen gün büyüten Popstar, finale doğru geri saymaya başladığında, Türkiye'nin en önemli konularından biri olmuştu artık. Rating ölçümlemeleri gösteriyordu ki, başlangıçta dudak bükenler bile Popstar izliyorlardı. Başbakan Erdoğan, favori adayını açıklıyor, olay oluyor, hatta bir rivayete göre aday bu nedenle eleniyor. Köşe yazarları, adayları, jüri üyelerini veya yarışmacılarla ilgili bir skandalı konu ediyor, nabız günbegün yükseliyor ve Popstar yarışması, final gecesinde tüm Türkiye'yi ekrana kilitliyordu.
Bülten bülten üstüne Araştırma sonuçlarına göre, "Popstar", 1 Ocak-7 Şubat tarihleri arasında, gazete ve dergilerde, tam 680 haber, 335 köşe yazısı, 31 röportaj ve 2 karikatüre konu oldu. 187 köşe yazarı en az bir kez bu yarışmadan bahsetti. Yarışmaya en fazla yer veren yazar ise, 38 günlük süreçte, 15 yazıyla Yüksel Aytuğ oldu. 11'er yazıyla ikinci sırayı paylaşan Aykut Işıklar ve Savaş Ay'ı, 10'ar yazıyla Burhan Ayeri ve Nazlı Engelman takip etti. Popstar'a en fazla yer veren gazete, 108 haberle Hürriyet oldu. Hürriyet'i ikinci sırada 60 haberle Vatan takip etti. Dünden bugüne Tercüman gazetesi konuyla ilgili 58 habere yer verirken, Milliyet ve Posta 50'şer haber, Radikal ve Sabah'la Günaydın ise 44'er habere yer verdiler.
Nasıl tartışıldı? 23 tv kanalını izleme altında tutan Medya Takip Merkezi verilerine göre, 14 tv kanalında, 556 kez ve toplam 124 saat yarışmayla ilgili haber veya program izledik. Yarışmanın yayımlandığı Kanal D, 38 günde, yarışma da dahil olmak üzere, "Popstar"a yaklaşık 76 saat yer verdi. Kanal D, aralıksız olarak Popstar yayınlamış olsa, 3 günden fazlasını bu konuya ayırmış olacaktı.
Diğer kanallar Yaklaşık 15 saat yer vererek, "Popstar"ı en fazla yayımlayan ikinci kanal olan atv'yi, yaklaşık 8 saatlik yayınla Show tv üçüncü, yaklaşık 7 saatlik yayınla Haber Türk dördüncü sırada izledi. Yarışmanın bu kadar çok izlenmesi, reklam verenin de dikkatini çekti ve yarışma en çok reklam alan program olmayı başardı. 7 Şubat'ta finali yayımlanan popüler yarışma, ekranlara 47 kez gelirken, sadece final gecesinde aldığı reklam 82 adet oldu. MTM'nin ölçümleme sonuçlarına göre, yarışmanın sadece final bölümü toplam 34 dakika 14 saniye reklam alırken, gecede yayımlanan reklamlar, 5.707.000 dolarlık bir ekonomik değer oluşturdu. Yarışmanın yayımlandığı ilk günden final gecesine kadar aldığı reklamlar ise 61 milyon 768 bin 135 dolar olarak belirlendi.
|