|
|
4 kare her şeyi anlatıyor
Fazla 'güzel' reklamlar her zaman beni her zaman rahatsız etmiştir. Hocam Haresh Shah, "Çok güzel fakat sevişmesini bilmeyen bir kadından feci bir şey olamaz!" derdi. Kastettiği, sonuca gitmekti. Reklam filmi de sonuca, yani reklam vereni hedefine götürmüyorsa, bir de üstüne üstlük çok güzelse, al başına belayı... Geçen hafta Türkiye'nin en kaliteli sigorta şirketlerinden Commercial Union'un reklamlarından söz etmiştim. Buna Yapı Kredi'nin insanların kağıttan topla futbol oynadıkları filmini, 'Sahici Hayatın Sahici Bankası, Koç Bank', 'Dışbank reklamlarını gördünüz mü?', 'İhtiyaçları biliyor, Asya Finans'; geçmişten de Aganigi'yi, İxir'i, Dr. Renaud Paris'yi ve mesajı ürünü akılda kalmayan daha nice reklamı bu listeye ekleyebilirsiniz. Bu konudaki yazımızı okuyan arkadaşımız İpek İlter Hanım, 'Yazınızı çizgilerle çok iyi anlatıyor' notu ile bir bant-karikatür yollamış. Ben de olduğu gibi alıyorum buraya... Yani sorun sadece Türkiye'de rastlanan bir sorun değilmiş, diye düşünüp içimizi rahatlatalım mı, ne dersiniz?
|