|
|
Neden "SABAH" da "Morning" değil...
Geçen Perşembe Hürriyet'de tam sayfa bir ilan vardı. Hürriyet'in dergi Grubu Doğan Burda Rizzoli'nin ilanı. Tüm dergilerinin yöneticilerini bir araya toplamışlar. Gerçekten şirin bir fotoğraf çektirmişler. Altına da tüm dergilerin adlarını ve bu dergilerin başında hangi yöneticilerin bulunduğunu yazmışlar. Bünyelerindeki 22 dergiyle "Türkiye'nin gelişimine ciddi katkı sağladıklarını" söylüyor ve insanları abone olmaya çağırıyorlar... Adı Türkçe olan 6 tanesini hariç tutarsak 16 derginin adları şöyle: Country Homes, Hey Girl, Auto Show, Capital, PC Net, The Gate, Klips, Focus, Blue Jean, Art Decor, Elle, Burda, Formsante, İstanbul Life, Capital, Maison Française... Bir de döndüm SABAH'ın dergi Grubu 1 Numara Yayıncılık'ın dergilerinin adlarına baktım... Durum çok farklı değil. 17 dergiden 9'unun adı şöyle: Aktüel, Cosmopolitan, Esquire, Power, House Beautiful, Home Art, Cosmogirl, FHM, Harper's Bazaar... El insaf! Sanırsınız ki Türkiye bir müstemleke ülkesi ve bu ülkedeki yabancı güçler kendileri için tenis kortları, eğlence ve alışveriş merkezleri, sinemalar falan yaptıkları gibi, kendileri için dergiler de çıkarıyorlar... Sonra da hayıflanıyoruz dergiler niye satmıyor diye. Amerika'da dergiler ulusal gazetelerin 5-10 misli fazla satar. Bu rakam Avrupa'da benzer oranlara ulaşır. Bizde ise dergiler, Atlas, Sofra gibi bir iki Türk dergisi dışında gazetelerin onda biri ya da daha altında oranlarda satılır. Sakın kimse bana Türk halkının okumadığını falan söylemesin. Ülkede pek çok sektör dünya ile yarışırken, gazeteler hatırı sayılır tirajlara ulaşırken, Türkiye'deki dergi sektörünün yerlerde sürünmesinin suçlusu Türk halkı olamaz. Bakın bakalım yerli diziler mi çok izleniyor yabancı diziler mi; yerli filmler mi yabancı filmler mi? Etiler civarında yaşayan 10-15 bin kadın için dergi çıkarıp sonra da "Türkiye'nin gelişimine ciddi katkı yapıyoruz" anlayışından bakalım ne zaman kurtulacağız... Sabah'ı "Morning" yapın, Hürriyet'i "Liberty", Milliyet'i "Nationality", Cumhuriyet'i "Republic", Akşam'ı "Evening", içeriklerini de Nişantaşı, Etiler, Bağdat Caddesi kültürüne oturtun, bakın neler oluyor... Bir gün haftada 300 bin satan, örneğin bir Türk kadını dergisi görmeden ölürsem gözüm arkada gideceğim... DBR ve 1 Numara Yayıncılık'ın yöneticilerine soruyorum: Olanaksız mı bu naçizane isteğim?
|