1-Batan bankaların halka açık hisselerine bedelsiz el konulması yatırımcıların piyasaya olan güvenini sarstı. 42.670 yatırımcı mağdur edildi. Bankalar Kanunu'nun ilgili 14. ve 20. maddelerinde değişiklik yapılarak hakim hissedar ile diğerlerinin ayrılması sağlanmalı.
2-İmtiyaz sözleşmeleri iptal edilen üç elektrik şirketinde yatırım yapan 24.837 yatırımcı zarara uğradı. Çağrı yaparak şirket ortaklarından hisse senetlerinin satın alınması yoluyla mağduriyetin önlenmesi mümkündür.
3-Kurumsal yatırımcı tabanının geliştirilebilmesi için alınacak önlemler vardır. Yönetmeliğinde belirtildiği şekliyle İşsizlik Fonu kaynaklarının yüzde 10'unun yatırım fonlarında değerlendirilmesi yoluna gidilmelidir. Yatırım fonu alanların 2004'ten itibaren beyan zorunluğu 2010 yılına kadar ertelenmelidir. Bireysel emeklilik sisteminin teşviki için asgari ücretin bir yıllık tutarı veya yıllık ücretin yüzde 10'u ile sınırlandırılan vergi teşviği iki katına çıkarılmalıdır. Özelleştirme kapsamındaki şirket hisselerinden bir Özelleştirme Yatırım Ortaklığı kurularak hisseleri halka satılmalı.
4-Halka açık şirketlerde kurumlar vergisi oranı halka kapalı şirketlere göre düşürülmeli ve üzerlerindeki ekstra yük hafifletilmeli.
5-Mali sistemde mevduatın güvencesi var. Hisse senetleri için Yatırımcıyı Koruma Fonu ile izleme, denetleme ve müşteri bazında saklama devrede. Sistemde tek sıkıntı devlet iç borçlanma senetleri için söz konusu. Kamu kağıtları da Takasbank'ta müşteri adına saklanmalı.