kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
4 Mart 2009, Çarşamba
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Turkcell ve Avea birbirini suçladı

Giriş Saati : 04.03.2009 17:47
Güncelleme : 05.03.2009 12:21
Yeni Haber
İLİŞKİLİ HABERLER
Turkcell ve Avea birbirini suçladı
Bugün iki büyük GSM operatörü karşılıklı açıklamalarla birbirini suçladı. Önce Avea CEO'su Cüneyt Türktan, 55 TL her yöne sınırsız konuşma tarifesinin Turkcell ile aralarında sorun yarattığını, lider operatöre yönelik aramaların sıklaştığını ve aktarmaların hızlı yapılmamasından dolayı haberleşme trafiğinde kendilerinden kaynaklanmayan sorunlar yaşandığını, bu nedenle kampanyaya şimdilik ara verdiklerini söyledi. Turkcell ise yaptığı açıklamada Avea'nın kendi hatasını Turkcell'e yüklemeye çalıştığını savundu.

Avea CEO'su ve Genel Müdürü Cüneyt Türktan, her tarifeyi kazanç marjıyla yaptıklarını, 55 liraya her yöne sınırsız konuşma tarifesinin çok yüksek ilgi gördüğünü ve yoğun bir talep aldıklarını belirterek, "Sınırsız konuşma tarifemiz de bizim için karlı olduğu gibi tüketicilerin de lehine bir tarifedir. Lider operatör de 65 TL'lik benzeri bir tarife çıkardığına göre demek ki doğru bir tarife geliştirmişiz. Sektör için olumlu bir adım olduğunu düşünüyoruz. Çünkü mutsuz ve konuşmaya hasret kalmış bir abone kitlesi vardı. Şimdi biz oluşan bu rekabet sayesinde mutlu abone kitlesi yaratıyoruz. Artık alışkanlıklar değişiyor. Abonelerimiz zevkle diledikleri yönü arayabiliyorlar" dedi.

Türktan, 55 TL'ye her yöne sınırsız konuşma tarifesinin Turkcell ile aralarında sorun yarattığını, lider operatöre yönelik aramaların sıklaştığını ve aktarmaların hızlı yapılmamasından dolayı haberleşme trafiğinde kendilerinden kaynaklanmayan sorunlar yaşandığını söyledi. Avea Genel Müdür Yardımcısı Cengiz Anık da, sözleşmeler uyarınca bu yükümlülüğü yerine getirmemenin bir yaptırımı olduğunu, bu nedenle Turkcell'e geçen Cuma günü protesto mektubu gönderdiklerini ve kendilerinden bugün yarın yanıt beklediklerini açıkladı.

"SINIRSIZ TARİFE BEKLEMEDE"

Türktan, ilgili sözleşmelerde açık hüküm olmasına karşın Turkcell'in konuşma kanallarını (trunk) yeterli hızda açmadığını, bu nedenle trafikte bir sıkışma ve kilitlenme meydana geldiğini ifade ederek, "Şimdilik sınırsız tarifeyi yeni başvurular açısından beklemeye aldık. Bir anlamda kampanyayı şimdilik dondurmuş olduk. Turkcell ihtiyacımız olan trunk kanallarını bize sağladığında kampanyayı sürdüreceğiz. Şu aşamada Turkcell'e yönelik aramaları ara bağlantı ücretlerini de biz ödeyerek Türk Telekom üzerinden yapıyoruz. Bu işlemden dolayı Türk Telekom'un Turkcell'e vermesi gereken ara bağlantı ücretini de biz üstlendik" dedi.

Avea'nın 2008 sonuçlarının değerlendirildiği basın toplantısında soruları yanıtlayan Genel Müdür Türktan, numara taşınabilirliği yanı sıra yeni tarifelerin yapılan yatırımları anlamlı kıldığını ifade ederek "Tüm bu yatırımlara değdiğine inanıyoruz. Numara taşınabilirliğinden en fazla kazançlı çıkacak olanının da sektöre yeni giren üçüncü-dördüncü operatör olacağını söylüyorduk, nitekim biz bu süreçten çok faydalanarak çıktık. Ama son tahlilde kazanan tüketici oldu" diye konuştu.

"FİYAT REKABETİNE DİKKAT ETMELİ, AMA FİYATLAR DAHA DA İNEBİLİR"

Fiyat rekabetinin sektöre zarar vermeyecek şekilde yaşanmasından yana olduklarını ifade eden Türktan, "Bizde abone başı konuşma süresi 180 dakikalar civarında. Rakiplerimizde 90 ile 120- 130 dakikalar civarında değişiyor. Halbuki Avrupa'da ve dünyanın değişik ülkelerinde 500-600 dakikalık konuşma süreleri var. Türkiye'de de abone başı konuşma sürelerinin daha da artacağını düşünüyoruz" dedi.

Türktan, konuşma ücretlerinin düşme ihtimaliyle ilgili bir soruya yanıt verirken, ara bağlantı ücretlerinin yüzde 25 düşmesi nedeniyle tüketici lehine kampanyalar düzenlemenin daha da kolaylaştığını savunarak sözlerini şöyle sürdürdü:

"Şu anda ara bağlantı ücretleri 9-11 kuruş arasında. Eğer bu ücretler biraz daha aşağı inerse, bu düşüşü de tüketiciye yansıtma şansımız olacak. Demek ki konuşma tarifeleri konusunda rekabet için daha fazla marjımız bulunuyor. GSM sektöründe artık daha çok konuşma daha az ücret dönemine girmiş bulunuyoruz."

"TURKCELL'E PROTESTO ÇEKTİK"

Turkcell'le aralarında yaşanan trunk ve port krizi hakkında bilgi veren Avea Genel Müdür Yardımcısı Cengiz Anık, 9 şubat 2009 itibariyle itibariyle Turkcell'den trunk ilavesi istediklerini, 5 Şubat'ta kampanyayı başlattıklarını, ancak trafik artışına paralel olarak Turkcell'den port talebinin ihtiyaçlarına uygun olarak karşılanmadığını ve konuyu Bilgi Teknolojileri Kurumu'na (BTK) yazılı olarak ilettiklerini söyledi. Cengiz Anık şöyle devam etti:

"Port talebimize Vodafone ve Türk Telekom olumlu bir yanıt verdi. Vodafone port ihtiyacımızın yüzde 100'ünü karşılar durumda. Türk Telekom da yüzde 91'ini karşılıyor. Turkcell ise henüz yüzde 27'sine olumlu yanıt vermiş durumda. Avea aboneleri her iki operatör abonelerini rahatlıkla ararken, Turkcell abonelerini aramada sorunlar yaşanıyor. Tarifeyi kesmedik ancak Turkcell'den bize kanallar verilince devam edeceğiz."

Cengiz Anık, her attıkları adımı BTK'ye da bildirdiklerini belirterek " Turkcell'den aldığımız yanıt, çalışıyoruz şeklinde. Ancak port talebi isteklerimiz için olumlu bir yanıt gelmeyince 27 Şubat Cuma günü Turkcell'e bir protesto mektubu gönderdik. Şimdi yanıtlarını bekliyoruz. Bu bir kamu hizmeti ve bu trafiği taşımak zorundayız. Dolayısıyla bu yükümlülüğü yerine getirmemenin bir yaptırımı vardır" dedi.

Cüneyt Türktan, bir soru üzerine, sınırsız konuşma tarifesinin bir kamu hizmeti olduğunu, bu yönüyle sadece bireysel abonelerin kullanımının mümkün olduğunu kaydederek " Bu yönüyle ticari olarak bu kampanyayı kullanmak mümkün değil. 3 bin civarında şirket santralinin bu tarifeyi kullandığını tespit ettik ve bunun üzerine santral kullanımlarını tümüyle sistem dışında bıraktık" dedi.

TURKCELL: "DOĞRU PLANLAMA YAPAMAYAN AVEA KENDİ HATASINI BİZE YÜKLEMEYE ÇALIŞIYOR"

Bugün bu açıklamanın ardından Turkcell de yazılı bir açıklama yaparak, Avea'yı 55 TL'ye her yöne sınırsız konuşma tarifesiyle kendi şebekesinde doğru öngörü ve planlamayı yapamayarak abonelerine verdiği taahhütleri yerine getirememekle ve kullanıcılarını mağdur etmekle suçladı.

Turkcell Şebeke Operasyonlarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı İlker Terzioğlu yaptığı yazılı açıklamada " Bir tarife ya da kampanya çıkacağı zaman sonuçlarını öngörmek bir operatörün öncelikli görevidir. Operatörler, ilave bir kapasite ihtiyacı öngörülüyorsa, hem kendi şebekeleri hem de diğer operatörlerle aralarındaki ara bağlantı kapasitesi için planlama yapmak zorundadır. Bir operatörün diğer operatörlere hangi usul ve süre zarfında kapasite artırım talebinde bulunacağı, ara bağlantı sözleşmelerinde net olarak belirtilmektedir. Avea'nın şebekesinde doğru öngörü ve planlamayı yapamayarak abonelerine verdiği taahhütleri yerine getirmediği ve kullanıcıları mağdur ettiği açıktır" dedi.

"MİLYONLARCA DAKİKALIK KONUŞMA KAPASİTESİ VERDİK"

Açıklamada, Turkcell'in, Avea'nın sınırsız tarifesiyle ilgili sorunları ilk olarak Avea'nın kendisinden değil, Avea müşterilerinin Turkcell'e ulaşan şikâyet başvurularından öğrendiklerini belirten Terzioğlu "Avea ise müşterileriyle yaşadığı bu sorun kontrolünden çıktıktan sonra Turkcell'e resmi olarak başvurup ilave kapasite talebinde bulundu. Tüm iyi niyetimizle elimizde bulunan uygun portların hepsini kullanıma açtık ve bunun sonucunda Avea'nın toplam talebinin yüzde 27'sini karşıladık. Bu artış, Turkcell büyüklüğündeki bir operatöre gelen aramalar için milyonlarca dakika ilave kapasite anlamına gelir. Bundan sonra da Avea'ya ek kapasite yaratmak üzere çalışmalarımızı sürdürüyoruz" görüşünü ifade etti.

"AVEA KENDİ HATASINI TURKCELL'E YÜKLÜYOR"

Terzioğlu, Avea'nın yaptığı açıklamalarla kendi planlama hatalarından doğan sonucu Turkcell'e yüklemeye çalıştıklarını gözlemlediklerini kaydederek açıklamasında şu görüşlere yer verdi:

"Şirketimizin ticari itibarını zedeleyecek bu tip açıklamaları rekabet etiğine aykırı buluyoruz. Avea'nın bu açıklamaları ile ilgili rahatsızlığımızı da BTK'ya resmi olarak ilettik.Şunu da belirtmek isterim ki Turkcell müşterileri, hem tüm Turkcell'lileri hem de diğer operatör abonelerini herhangi bir sorun yaşamadan arayabilmektedir. Bugüne kadar olduğu gibi bugün de Turkcell, şebeke ve kalitesinden ödün vermeyerek kesintisiz olarak müşterilerine hizmet sunmaktadır."