kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
3 Mart 2009, Salı
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat
Herkes kazanıyor...Ödeme Merkezi sisteminde müşterilerden işlem başına ortalama 1 TL ücret alınıyor. Bunun 75 kuruşu fatura merkezini işletene, 25 kuruşu ise aracılık yapan bankaya kalıyor. Bankanın da ödeme merkezinin de kazandığı bu sistem herkesi memnun ediyor.
Büyük resim için tıklayın

Bankaların fatura ödeme merkezi rekabeti kızışıyor

02.03.2009
Yılda 90 milyon liralık işlem hacminin gerçekleştiği fatura ödeme merkezleri bankaların yeni rekabet alanı haline geldi. Şekerbank pazardaki üçüncü banka olarak yerini aldı..
Bankaların, yılda 90 milyon TL'lik işlem hacminin gerçekleştiği fatura ödeme merkezleri pazarından pay alma kavgası giderek kızışıyor. ING Bank ve Türkiye Finans'ın faaliyet gösterdiği pazara, Şekerbank da iddialı bir giriş yaptı. 1958 yılında kurulan Tarpam'ı yeniden yapılandıran banka yönetimi, bugüne kadar sadece elektrik faturalarının resmi yüklenicisi olarak hizmet veren şirketi bir hizmet platformu haline dönüştürdü. Son bir yılda 70 ödeme noktasını yeniden yapılandıran banka yönetimi, yıl sonuna kadar 30 yeni ödeme noktası daha açmayı hedefliyor.

BİN 410 KİŞİ ÇALIŞIYOR
Faturalarını kuyruğa girmeden ödemek isteyenlerin tercih ettiği fatura ödeme merkezleri son yıllarda ciddi bir pazar haline geldi. ING Bank Nakit Yönetimi Bölüm Müdürü Haluk Yum, sadece İstanbul'da beş büyük kurumun (elektrik, su, doğalgaz, telekom ve internet) 20 milyon fatura abonesinin bulunduğunu belirterek, "Nüfus yoğunluğunun fazla vezne sayısının yetersiz olduğu büyük şehirlerde faaliyet gösteren ödeme merkezleri bankaların desteğiyle güçlü bir altyapı ve yüksek bir hizmet standardına kavuştu" dedi. Banka olarak bu alandaki yatırımlarını sürdürmekte kararlı olduklarını ifade eden Yum, "Hedefimiz halen 250 olan ödeme merkezi sayımızı kısa zamanda 300'e çıkarmak" diye konuştu. Geçen yıl pazara adım atan Türkiye Finans Katılım Bankası da bu alanda oldukça iddialı. 32 ilde 180 ödeme noktası ile hizmet veren bankanın yetkilileri, "Bu yıl 70 yeni ödeme noktası açarak, yılsonuna kadar 250 ödeme noktasına ulaşmayı hedefliyoruz" açıklamasını yaptı.