kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
22 Şubat 2009, Pazar
Sabah
 
Haberler Spor Günaydın Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Günaydın Cuma Cumartesi Pazar Emlak Buzz
 
24 Saat
24 Saat
2009 Yıl ortasında çıkacak yeni Porsche modeli Panamera.

Porsche'dan aile arabası olur mu?

Kaya Genç
20.02.2009
1949'da yani tam 60 yıl önce en havalı spor modellerini üreten Porsche efsanesi, şirketin yeni aile arabası Panamera'yla devam ediyor. İşte spor ve aile modelleriyle Porsche'nın öyküsü..
Herkes araba sahibi olabilir ama hayatında bir Porsche sürmenin zevkine varan çok fazla kişi yok. Sırf adıyla dahi insanın başını döndüren Porsche (Almanca 'po-şa' olarak okunuyor) için 2009 özel bir yıl. Çünkü bu havalı mı havalı arabaların ilk önemli spor modellerinin piyasaya çıkmasından bu yana 60 yıl geçti.
Karşımızda nefes kesici bir tasarım harikası duruyor. New York Times da geçen hafta Porsche'nın 60. yılını kutladı, bu arabanın her zaman konsept, mühendislik ve performans açısından diğer arabalardan farklı olduğunu vurguladı.
Bugünlerde Porsche meraklılarının ilgisini en çok çeken konu ise 2009 ortalarında piyasaya sürülecek olan yeni Panamera modeli. Önden çekişli, dört kapılı bu araba lüks bir aile arabası olarak tanımlanıyor. Birkaç ay önce BBC'nin çılgın araba tester programı Top Gear'da Jeremy Clarkson ve ekibi tarafından denenen Panamera'nın tanıtımlarında Porsche'nin spor çizgisine vurgu yapılıyor ve 3.6, 4.8 ve 4.8 turbo olarak üç model halinde satışa sunulacak arabanın lüks tasarlamayı seven bir ekibin eseri olduğu söyleniyor. Gerçekten de yarışlara sokulamayacak kadar hantal ama bir yandan da çizgileri, spor şıklığıyla tam bir Porsche bu.
2006'da yapılan bir araştırmaya göre dünyanın en prestijli otomobil firması seçilen Porsche'nın merkezi bugün yine Stuttgart'da. Aynı zamanda ilk Volkswagen da Porsche firmasının bir ürünü. Daha sonra Volkswagen Beetle'a dönüşecek olan bildiğimiz 'tosbağa'ların doğuşu 1930'larda Adolf Hitler'in Ferdinand Porsche'ya işçilerin kullanacağı bir araba sipariş etmesine dayanıyor. Bugün de Porsche, Volkswagen şirketinin en büyük hissedarlarından biri. Ama ürettikleri arabalar çok farklı bir kültürün ifadesi.
Hitler'in tek tip araba fantazilerine değil, spor ve lüksün karışımından hoşlanan araba meraklılarına hitap ediyorlar.
İlk Porsche arabası kabul edilen 356 modeli, 1948 yılında Avusturya'nın Innsbruck şehrinde bir otomobil yarışını kazanınca Porsche da yarış dünyasına giriş yapmış oldu. Bu arabayı hâlâ Stuttgart'taki Porsche müzesinde görmek mümkün.
Popüler kültürü ve bugün Porsche denilince akla gelen görüntüyü oluşturan 356 modelinin 1949 Gmund modeli için Montreal Gazette şöyle yazmış: "Her şeyi başlatan araba."