Anasayfa
Kırmızı Alarm

29 Kasım 2008, Cumartesi
Sabah

Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil

24 Saat

"Teröre yenilmemek lazım"

Giriş Saati : 29.11.2008 10:23
Güncelleme : 29.11.2008 16:42
Yeni Haber
Hindistan'ın Mumbai kentindeki terör saldırıları sırasında Oberio Otel'de rehin alınan avukat Yasemin Erden Türkiye'ye döndü.

Türk Hava Yollarının (THY) tarifeli uçağıyla Mumbai'den saat 09.55'te İstanbul Atatürk Havalimanı'na gelen avukat Piraye Yasemin Erden'i babası Selçuk Erden, hava limanında karşıladı.

HİNDİSTAN'DAKİ SALDIRIDAN KARELER...

Bu arada, Mumbai kentinde bulunan bazı Türk vatandaşları da aynı uçakla İstanbul'a geldi.

Hindistan'ın Mumbai kentindeki terör saldırılarında rehin kalan ve 43 saat sonra kurtarılan Avukat Yasemin Erden, Hintli yetkililer ile Türk Büyükelçiliği'ne teşekkür etti. Tekrar Hindistan'a gitmeyi düşündüğünü belirten Erden, "Teröre yenilmemek lazım" dedi.

Atatürk Havalimanı VIP salonunda babası Selçuk Erden ile birlikte çıkan Avukat Yasemin Erden, basın mensuplarına yaşadıklarını anlattı.

Sözlerine; "Hint yetkililerine, Türkiye Büyükelçiliği'ne, elçimiz Levent beye, beni hiç yalnız hissettirmeyen iş arkadaşlarım ve aileme çok teşekkür etmek istiyorum." diyerek başlayan Erden, "Zorlu bir kaç gündü. Türkiye'me ve aileme kavuşmuş olmanın sevinci içerisindeyim. Çok yorgunum, biran evvel eve gitmek istiyorum. İlk 3-4 saat olayların yatışmasını bekledim. Dumanlardan kaçmak için ilk önce banyoda kaldım. Hep ailemle arkadaşlarımla iletişim halindeydim. Konuştuk, beni alakasız şeylerle oyaladılar. Dönem dönem çatışmalar oldu. Otelin yavaş yavaş boşlatıldığı yönünde haberler geliyordu. Ben de sıramı bekledim. Sürekli 'bunun da bir sonu gelecek' diye düşündüm. Sonunda kapıyı çaldılar ve beni Hintli askerler dışarı çıkardı. Büyükelçiliğimiz aracılığıyla kendi arkadaşlarıma teslim edildim. Bir eve gittim, oradan da havaalanına geldim. Gördüğüm kadarıyla sokaklar boştu." şeklinde konuştu.

Hindistan'a iş için gittiğini belirten Erden, " Çalıştığım iş yerimin Hindistan'daki ofisinde çalışanlarla tanışmak için gitmiştim. Pek tanışma fırsatı bulamadım. Tekrar Hindistan'a gideceğimi düşünüyorum. Teröre yenilmemek lazım. Saldırının mahiyeti konusunda yapabileceğim bir yorum yok." dedi.

Baba Selçuk Erden ise, kızlarına sağ sağlim kavuştukları için mutlu olduğunu söyledi. Baba Erden, "Çok tedirgin ve endişeli birkaç gün geçirdik. Allah'a şükürler olsun kızımız sağlimen döndü. Bir an evvel evimize gidip kızımın ailemle kavuşmasını istiyorum. Rehin kaldığı süreç içerisinde moralini yüksek tutmak için elimizden gelen yardımı yapıyordum. Sadece ailesi olarak biz değil, iş arkadaşları da sürekli irtibat halindeydi. Telefonun çalışıyor olması, elektriğin kesilmemiş olması büyük bir şanstı. Bu sayede temas halinde olduk, yoksa o 43 saat nasıl geçerdi bilemiyorum." diye konuştu.

TERÖR SALDIRISINDAN UCUZ KURTULDULAR

Hindistan'ın Mumbai kentindeki terör saldırıları sırasında kentte bulunan turizmci Alpay Kurt ve Engin Yemenici de Türkiye'ye döndü.

Türk Hava Yollarının (THY) tarifeli uçağıyla Mumbai'den İstanbul Atatürk Havalimanı'na gelen Alpay Kurt'u, Dış Hatlar Terminali'nde annesi Kıymet, eşi İclal ve oğlu Doğa Kurt (3,5) karşıladı.

Ailesi ile sarılarak hasret gideren Alpay Kurt, basın mensuplarına yaptığı açıklamada, Mumbai kentindeki Tac Mahal Oteli'ne yerleştiklerini kaydetti.

Kurt, ''Otele yerleştikten sonra yemeği otelin restoranında mı yiyelim, dışarıda mı yiyelim diye konuştuk. Dışarıda yemeye karar verdik. Otelden dışarı çıktığımız sıralarda da teröristler otelin restoran bölümüne girmişler. Biz esasında olayı yaşamadık. Kötü bir şey yaşamadan kurtulduk, ama her şeyimiz otelin içinde kaldı'' dedi.

Dışarıda durumu öğrendiklerini, otele geri geldiklerinde içeri giremediklerini anlatan Kurt, başka bir otele yerleştirildiklerini ve oradan da Türkiye'ye döndüklerini söyledi.

Alpay Kurt, olayların ilk çıktığı anda kentte panik havasının yaşandığını, kimsenin dışarı çıkmadığını belirterek, Türkiye'ye dönecekleri gün hayatın normalleşmeye başladığını ifade etti.

Kurtarma çalışmalarını da eleştiren Kurt, olaylarda açıklanan sayıdan çok daha fazla kişinin ölmüş olabileceğini belirterek, ''Hindistan'a yeniden gidebilirim. Hintlilerle bir problemim yok. Hep şikayet ediyoruz, ama onlarla kıyaslandığında Türkiye çok düzgün bir ülke. Burada güvendeyiz'' dedi.

Kurt, kentte bulundukları dönemde telefonlarının çalışır durumda olduğunu, yakınları ile sürekli görüştüklerini dile getirerek, ''Olayları esasen Yasemin Erden yaşadı. Seyfi Müezzinoğlu ve eşi de eşyalarını almak için Mumbai'de kaldı. Daha sonra gelecekler'' diye konuştu.

ENGİN YEMENİCİ

Turizmci Engin Yemenici de olaylar sırasında akşam yemeğinden otele döndüklerini belirterek, ''Otelin içine girmeden silah sesleri geldi. Hemen kaçtık ve arkadaşlarla bir taksiye binerek şehir dışına çıktık. İçeridekileri görmedik. Yani 5 dakika farkla olaylardan kurtulduk'' dedi.
Olaylar sırasında kent merkezinde bir karışıklığın yaşandığını, trafikte önlemlerin artırıldığını dile getiren Yemenici, Türkiye'ye dönmekten mutlu olduklarını bildirdi.