kapat
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
Okur Temsilcisi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
15 Ekim 2008, Çarşamba
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Numara taşımada uyarı tonu kullanılsın

Giriş Saati : 12.10.2008 14:59
Mobil numara taşınabilirliği konusunda paralel çalışmalar yürüten Vodafone ve Avea, uygulamanın devreye gireceği 9 Kasım'dan itibaren aramalarda abonenin numarasını değiştirmeden operatör değiştirdiğini belirtecek ikazın uyarı tonu ile yapılmasının çok daha faydalı ve kullanıcı dostu olduğu yönünde ortak açıklama yaptı.

Numara taşınabilirliğinin, yıllardır kullandıkları numaraları değiştirmeden operatör değiştirmek isteyen tüketicileri özgürleştirecek, böylece sektörde eşit koşullarda rekabetin önünü açacak bir uygulama olduğunu belirten Vodafone Türkiye Kurumsal İletişim ve Regülasyondan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Alp Sevindik konuyla ilgili olarak şunları ifade etti: "Numara taşınabilirliğinin devreye alınacağı 9 Kasım'dan itibaren çağrı başlatan kişi, önceden kendi operatöründe olup daha sonra başka operatöre geçen aboneleri aradığında şebeke dışı arama yaptığını ifade eden özel bir ton duyacaktır. Vodafone olarak, uygulamanın başlamasından önce tüketicileri bilgilendirmek için, 'numara taşındı' uyarı tonunu şimdiden web sitemizde yayınlamaya başladık. Uyarı tonunu bazı kurumların önerdiği gibi sözlü anonsa çevirmek, aboneleri kısa sürede rahatsız edecek ve doğrudan tüketici yararı için geliştirilen numara taşınabilirliğini daha doğmadan öldürecek önemli bir engeldir." Avrupa Birliği'nde yaklaşık 10 yıldır uygulanan, ülkemizde de heyecanla beklenen numara taşınabilirliğinin doğal bir tüketici hakkı olduğunu vurgulayan Avea Regülasyondan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Cengiz Anık ise, Sevindik'in görüşlerini paylaştığını dile getirerek şunları söyledi:

"Son dönemde numara taşınabilirliği uygulamasıyla taşınacak numaraların hangi operatörde olduğunun müşteriler tarafından nasıl algılanabileceği konusunda bir bilgilendirme yapma ihtiyacı duyduk. Telekomünikasyon Kurumu'nun belirlemiş olduğu yönteme göre, daha önce kendisiyle aynı operatörü kullanan ancak başka bir operatöre geçen aboneleri arayan kullanıcıların, aynı operatörden bir numara ile konuştuğu yanılgısını yaşamamaları için, arayanlar özel bir ton ile bilgilendirecek.

Bu ton son derece ayırt edici bir alarm niteliğinde ve oldukça etkin bir yöntem.

Zaten dünya örneklerine baktığımızda da bunun tercih edilen yöntem olduğunu görmekteyiz. Bunu merak eden aboneler bu tonu web sitemizden dinleyebilirler" Sevindik ve Anık, numara taşınabilirliği ile birlikte sektörde başlayacak yeni dönemde atılması gereken asıl adımın, hakim operatörün şebeke içi - şebeke dışı görüşmeler arasında uyguladığı yüksek fiyat farkının, diğer operatörleri tercih eden yaklaşık 30 milyon kullanıcıyı daha fazla mağdur etmeyecek şekilde giderilmesi olduğunu vurguladı.

İHA