kapat
E-gazete
|
Hava Durumu
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
English
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
16 Eylül 2008, Salı
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat
Denizcilik Müsteşar Yardımcısı Mehmet Solgun (ortada) kazaya ilişkin açıklamalar yaptı.

Uzmanlar: Yanlış yükleme

Olcay AYDİLEK / ANKARA
16.09.2008
Denizcilik Müsteşarlığı uzmanları, Ro-Ro gemisinin 'yanlış yüklendiği' için battığı olasılığına odaklandı. SABAH, Bandırma'dan İstanbul'a araç taşıyan Ro-Ro gemisinin batma nedeni konusunda Denizcilik Müsteşarlığı uzmanlarının nabzını tuttu. Facianın yaşandığı bölgede arama kurtarma çalışmalarına da katılan uzmanlar, bu tür gemilerin üç nedenle batacağını söyledi.

* Geminin yanlış yüklenmesi: Bu tür gemilerde, yükleme işlemi ağırlığa göre yapılıyor. Ağır yükler alta, hafif yükler daha üste konulur. Her geminin denge ve stabilite planı vardır. Yükleme, geminin stabilite ya da dengesi için son derece önemlidir. Bu plana aykırı yükleme yapılırsa gemi batar.

* Sac atması: Gemi gövdesinde ya da herhangi bir noktasında bulunan sac atabilir. Patlayan noktadan su almaya başlayan gemi, batar. Batan gemide, bu olasılık zayıf görünüyor. Ancak, bu da araştırılacak.

* Fırtına etkisiyle gemi batabilir: Gemi, şiddetli bir fırtınanın etkisiyle batabilir. Ro-Ro gemisinin battığı gün, meteorolojik anlamda böyle bir olaydan söz edilemez. Hava normaldi.

'MEYİL YAPMIŞ'
Denizcilik Müsteşarlığı uzmanları, geminin 'meyil yaptığına' dikkat çekerek, "Gemide, stabilite ya da denge çok önemlidir. Su almadan meyil yapmış. Bu durumda yanlış yükleme olasılığı değerlendiriliyor" dedi.