kapat
E-gazete
|
Hava Durumu
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
English
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
16 Eylül 2008, Salı
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Alt katta uyuyan şoförler kayıp...

16.09.2008
Kaptan araçları dengesiz yükledi ve uyarılara rağmen yola çıktı. Geminin altındaki kamyonda uyuyan 4 şoföre hâlâ ulaşılmadı..
Balıkesir'in Bandırma ilçesinde önceki gece Hayat-N adlı Ro-Ro gemisinin, limandan ayrıldıktan kısa süre sonra yan yatarak batmasına, kaptandan kaynaklanan dengesiz yüklemenin neden olduğu öne sürüldü. Marmara N Denizcilik A.Ş.'ye ait 8547 grostonluk 128 metre boyundaki Hayat-N adlı Ro-Ro gemisi, saat 23.00 sıralarında İstanbul Ambarlı'ya gitmek üzere ayrıldıktan kısa süre sonra yan yattı ve 15 dakika içinde battı. 6'sı dorse olmak üzere 73 kamyon ve 2 otomobilin bulunduğu gemiden sağ olarak kurtarılan kişilerden Özer Erdoğan (42) hastanede yaşamını yitirdi. İlk etapta 34 kişinin kayıp olduğu bildirilirken, dün öğle saatlerinde yapılan açıklamada ise 27'si mürettebat 95 kişinin bulunduğu gemideki kişilerden 1'inin öldüğü, 4 kişinin kayıp olduğu, diğerlerinin kurtarıldığı bildirildi. Kayıp kişilerin kamyon şoförleri Necati Kalın, Şevki Gönüllü ve Murat Karaca ile muavin Yahya Özoğlu olduğu belirtildi. Gönüllü ve Karaca'nın Afyonkarahisarlı olduğu bildirildi. 5 çocuğu olan Gönüllü'nün eşinden ayrı yaşadığı, bir aylık bebeği olan Karaca'nın 7 yıldır evli olduğu öğrenildi.

4 KAYIP ARANIYOR
Kayıplara ulaşmak için geminin battığı bölgede Mayın Filo Komutanlığı'na bağlı 2 gemi ve 21 dalgıç ile çeşitli kurum ve kuruluşlara bağlı 27 dalgıç, 2 helikopter, 4 sahil güvenlik botu ve Sivil Savunma ekipleri tarafından çalışmalar gün boyu sürdürüldü. Dalgıçların 20 metre derinlikteki geminin çevresine dalarak konumunu belirledikleri, yapılan planla gemiye nereden girileceğine karar verildiği bildirildi. Dalgıçlara kayıpların bulunabileceği araçların plakalarının da verildiği belirtildi. Kapasiteyi aşan bir yükleme olmamasına rağmen; ağır tonajlı kamyonların aynı tarafa yerleştirilerek dengesiz yükleme yapıldığı öne sürüldü. Araçların sabitlenmemiş olabileceği de iddia edildi. Daha limandayken yan yatık hale gelen gemiyi, kaptan Mithat Altın'ın bazı şoförlerin itirazlarına rağmen yola çıkardığı ileri sürüldü. Kaptanın, geminin yük kayması sonucu yan yatmaya başladığını, kendisinin ve mürettebatın tüm çabalarına karşın kurtarmayı başaramadıklarını söylediği öne sürüldü. Altın'ın, uluslararası ehliyete sahip, Denizcilik Meslek Yüksekokulu mezunu ve 30 yıllık kaptan olduğu öğrenildi. Altın ile iki yardımcısı gözaltına alındı. Kazanın ardından Bandırma Limanı ulaşıma kapatılırken, İDO dün yapılması gereken İstanbul Yenikapı- Bandırma arasındaki hızlı feribot ve deniz otobüsü seferlerini iptal etti.

İsmet ACAR - Engin ARICAN Güngör KARAKUŞ - Ercan SARIKAYA - Mehmet Emin GÜZBEY