kapat
E-gazete
|
Hava Durumu
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
English
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
14 Eylül 2008, Pazar
Sabah
 
Haberler Spor Günaydın Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Günaydın Cuma Cumartesi Pazar Emlak
 
24 Saat
24 Saat
Planlarına 1982 yılında başlanan terminal 14 Mart 2008'de açıldı.

Heathrow'da yeni çevre düzenlemesi

DERLEYEN: SELEN ÇALIK
13.09.2008
British Airways bundan böyle Heathrow Havalimanı'ndaki uçuşlarını Terminal 5'ten yapacak. Böylece Heathrow'da son dönemde yaşanan sorunların sonunun gelmesi umut ediliyor. İşte yeni terminal.....
British Airways, uzun mesafe uçuşlarının çoğunu Heathrow Havalimanı Terminal 5'e kaydırdı. Açılışında hayli büyük problemler yaşanan terminalin şimdi son derece düzgün işlediği öne sürülüyor. Büyük bir proje olduğundan terminalin açılışında bazı ufak aksaklıkların ortaya çıkması bekleniyor. Ancak sistem hataları personel azlığına eklenince ve yaklaşık 28 bin bavul birbiri üzerine yığılıp bir süreliğine de olsa sırra kadem basınca sonuç yüzlerce uçuşun iptali ve yolcu memnuniyetsizliği oldu. Yeni terminal artık ilk günlerdeki sorunlardan sıyrılmayı başarmış durumda. Terminal 5'in müşteri deneyimlerinden sorumlu yöneticisi Paul Nickson şu ana kadar çok güzel yorumlar aldıklarını belirtiyor. Bunu yansıtmaya kararlılar: İnternet sitelerinde de müşteri yorumlarına neredeyse günlük olarak yer veriliyor.

LONDRA YOLCUSU KALMASIN
Sekiz milyar dolarlık terminalin tek kullanıcısı olan British Airways şu anda 420 iş günü uçuş düzenleyerek Londra yolcularının yüzde 80'ini T5'te ağırlıyor. Yaz döneminin yoğun günlerinde yeni tesisten aşağı yukarı 65 bin insan faydalanmış. 17 Eylül'de Terminal 5'e transfer edilecek 29 ve yine 22 Ekim'de transfer edilecek 12 yeni seyahat noktasıyla British Airways bu terminaldeki günlük uçuş sayısını 510'a çıkaracak. Bu sayede günde 70-80 bin kişiye hizmet edilecek. Son birkaç aydır söz konusu havayollarının yetkilileri check-in süresinin olabildiğince kısa tutulması ve bagaj tesliminin çabuklaştırılması için çalışıyorlar. Yolcuların güvenlikten daha kısa sürede geçmesi için 96 bilet kontrol noktası ve 90 çabuk bavul teslim alanı dahil 140 müşteri hizmetleri masası hazırlanmış. Bu tarz olanakları kullanmayı tercih edecek kişilerin tüm işlemlerini 10 dakikaya çekebileceği öne sürülüyor.

TERMNELER VAR?
Terminalde ilk başta business-class için ayrı bir bilet kontrol alanı ayrılmamış. Her gişede hızlı ve etkili bir hizmet verilmesi amaçlandığından böyle bir ayrıma gerek olmadığı düşünülmüş. Ancak business-class yolcularının bu tarz bir hizmeti arıyor olabilecekleri düşünüldüğünden kontrol alanlarının bir kısmı bu sınıfa özel hale getirilmiş. Bavul teslimatı konusunda ilk zamanlarda hedeflenenden daha iyi bir sonuç elde edilmiş. Kısa mesafe uçuşları için ilk bavuldan son bavulun çıkışına kadar geçen süre 15-25 dakikayı bulurken yurtdışı seyahatleri için bu süre 35 dakikayı bulabiliyor. Bir sonraki hedefse uzun mesafe uçuşlarının sayısı arttığında da bu hizmet kalitesinin sürdürülebilmesi. Terminalin yapısı uçakların, bulunduğu noktaysa yolcuların ulaşımını kolaylaştıracak cinsten. Terminalin bulunduğu alan uçaklar için manevra yapma zorunluluğu ortaya çıkarmıyor, iki pist arasında yer alan terminalin konumu da yapılacak taksi yolculuğunu kısaltıyor. Ana terminalin, diğer bir tabirle T5A'nın, 24 kapısı dışında uydu bina T5B'nin de kullanım halinde 16 giriş kapısı var. T5B, ana terminale, yolcuya 30 saniyede bina değiştirme imkanı tanıyan bir raylı yer altı sistemiyle bağlı. Önümüzdeki iki ay içerisinde planlanan uçuş transferleri gerçekleştirildiğinde uydu binadan da 150 uzun mesafe yolculuğu için varış ve kalkışlar yapılacak. 2010 mayısında açılacak ikinci bir uydu terminal ile yolcuların uçaklarına otobüs seferleriyle aktarılması gereksinimi de azalacak.
Haberin fotoğrafları