kapat
E-gazete
|
Hava Durumu
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
English
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
14 Eylül 2008, Pazar
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat
MALİYETİ 1 MİLYON 400 BİN DOLAR Büyükşehir Belediye Başkanı Topbaş, önceki gece yarısı vagonun yeraltına indirilişini yerinde izledi. Topbaş, vagonun maliyetinin 1 milyon 400 bin dolar olduğunu söyledi.

Ayazağa hattının ilk vagonu rayda

14.09.2008
Ekimde deneme seferi yapılacak 4. Levent-Ayazağa metro hattının ilk vagonu yerleştirildi. Yıl sonuna kadar 28 vagon daha geliyor..
Kazı çalışmaları ve elektromekanik işlerinin büyük kısmı biten ve 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı'nda deneme sürüşleri yapılacak 4. Levent-Ayazağa metrosunun ilk vagonu önceki gece Levent'te raylara indirildi. Gece yarısı gerçekleştirilen vagon indirme işini yerinde takip eden başkan Kadir Topbaş, "Yıl sonuna kadar 28 vagon daha teslim alacağız. Vagonların her biri 36 ton. Sekizli dizilerle birbirine bağlanacak. Tanesi 1 milyon 400 dolar olan vagonların toplam maliyeti 127 milyon dolar" dedi.

TEK VAGON 242 KİŞİ TAŞIYACAK
Hedeflerinin raylı sistemleri 532 kilometreye çıkarmak olduğunu söyleyen Topbaş, Şişhane-Taksim ve 4. Levent-Ayazağa metro hattındaki yapım çalışmalarının bitme aşamasına geldiğini belirterek, "Ekimden itibaren bu hatlarda deneme seferlerine başlayacağız. Yıl başından itibaren de bu hatlar hizmete girecek" diye konuştu. Topbaş, halen Taksim- 4. Levent hattında 32 vagonun çalıştığını ve günde 200 bin yolcunun taşındığını, gelecek 92 yeni vagonla hattın kapasitesinin 4 katına çıkacağını ve yolcu sayısının 800 bin olacağını söyledi. Topbaş, sisteme yapılan harcamalar için Fransız Kalkınma Bankası'ndan 120 milyon dolar kredi alındığını belirtti. Kompresörlerde yağ yerine hava kullanılan çevreci vagonlar, 242 kişi taşıma kapasitesine sahip. Saatte 80 kilometre hız yapabiliyor. Klimalı olan vagonlar arasında birbirine geçiş imkânı var. Vagonların dışında hangi yöne gittiğini gösteren dijital gösterge, içinde ise yolcuları bilgilendiren "dinamik yol haritası" yer alıyor. Araç istasyona geldiğinde hangi kapıların açılacağını bildiren dijital ok göstergesinin bulunduğu vagonlar, tam otomatik sürüş sağlayan bilgisayarlara da sahip.
Haberin fotoğrafları