kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 20 Ağustos 2008, Çarşamba
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
Erdal Bahçıvan

Ambalajlı süt tüketimi iki kat arttı, 'iştahı kabaran' Bahçıvan, Gülüm'ü aldı

Gülüm Süt'ün 22 yıllık tarihindeki 5'inci patronu Bahçıvan Gıda oldu. Gülüm önce Tekfen, ardından Nestle, son olarak da Danone bünyesine katılmıştı. Bahçıvan, pazar payını yüzde 2-3'ten yüzde 10'a yükseltmeyi hedefliyor..
Bahçıvan Gıda, Fransız Danone'den Gülüm Süt markasını satın alarak, süt pazarına girdi. Bahçıvan Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Erdal Bahçıvan, düzenlediği basın toplantısında, ambalajlı süt pazarının yıllık yüzde 9 büyüdüğüne dikkat çekti. 2008'de toplam ambalajlı süt pazarının 978 milyon litre olacağını öngördüklerini bildiren Bahçıvan, "Türkiye'de yıllık süt tüketimi yaklaşık 12 litreyken, Avrupa'da bu rakam 3 katı civarında. Türkler sütü içmek yerine yoğurt olarak yemeyi tercih ediyor" diye konuştu. Gülüm Süt'ün pazar payının yüzde 2-3 olduğuna işaret eden Bahçıvan, bu oranı yüzde 15-20'ye çıkartmayı hedeflediklerini kaydetti. Bahçıvan, kişi başı ambalajlı süt tüketiminin 6 yılda ikiye katlandığını, açık süt pazarında ise düşüş yaşanmakla birlikte sütlerin yarısının hâlâ açıkta satıldığın bildirdi. Markalarının kuruluşundan bu yana peynir odaklı bir politika izlediğini, ancak pazar koşulları, bayi ve müşteri ağının gelişmesi sonucu kutu süt konusunda gelen taleplere tepkisiz kalamadıklarını belirten Bahçıvan, yoğurt pazarına girmeyi düşünmediklerini kaydetti.

TÜRKİYE ŞANSINI KULLANAMIYOR
Bahçıvan, Türkiye peynir pazarının yıllık 600 bin ton olduğunu, pazarın yüzde 70'ini beyaz peynirin oluşturduğunu belirtti. 420 bin ton beyaz peynir tüketiminin yüzde 15'ini ambalajlı, yüzde 85'ini ise açıkta satılan peynirin oluşturduğunu aktaran Bahçıvan, markalarının ambalajlı peynir pazarındaki payının yüzde 15-20 olduğunu kaydetti. Son 2 yılda ortalama yıllık yüzde 40 büyüme gerçekleştirdiklerinin altını çizen Bahçıvan, bu süreçte verimlilik, kapasite artırımı, yeni ürünler ile satış ve dağıtım yatırımına ağırlık verdiklerini ve 2007-2008 yılı döneminde yaklaşık 15 milyon Euro'luk yatırım gerçekleştirdiklerini bildirdi. Türkiye'nin süt sektörünün dış ticarete çok açık olmadığını dile getiren Bahçıvan, süt sektörünün AB'nin koyduğu prosedürler yüzünden Avrupa'ya ihracat yapamadığını belirtti. Türkiye'nin komşularının süt ürünleri ithalatçısı olmasına rağmen bu şansını iyi kullanamadığını vurgulayan Bahçıvan, üretimlerinin yüzde 10'unu Ortadoğu ülkelerine, ABD ve Japonya'ya ihraç ettiklerini söyledi. Bahçıvan geçtiğimiz aylarda gıda fiyatlarında yaşanan artışa ilişkin, "Bu tarz spekülasyonlar artık işlemiyor. Bu yaklaşımdaki iddialar ters tepiyor. Gıda fiyatlarıyla oyun oynamak isteyenlerin, arzuları gerçekleşmeyecektir" dedi.
Haberin fotoğrafları